LIVE: Rybičky 48 dodrželi slib. Do Prahy přivezli nefalšovanou rockovou show

Vydáno 17.12.2017 | autor: Hana Bukáčková

Rybičky 48 zakončili turné k patnácti letům od založení kapely, vtipně pojmenované jako 115 let tour. Ve Foru Karlín byly na scéně plameny, síra i ženy. Jako předkapely se představili Imodium a Zoči Voči, zahostovali si Bára Zemanová či Pekař.

LIVE: Rybičky 48 dodrželi slib. Do Prahy přivezli nefalšovanou rockovou show LIVE: Rybičky 48 dodrželi slib. Do Prahy přivezli nefalšovanou rockovou show

RYBIČKY 48
FORUM KARLÍN, PRAHA
16. 12. 2017

Kapele se podařilo téměř dva měsíce dopředu vyprodat Forum Karlín, které přejmenovali na pražskou sokolovnu, proto z ní odpadl stres spojený s obavami, zda prostor zaplní. Na koncertu se podílel přes půl roku padesátičlenný tým včetně pyrotechniků.

Rybičky 48 interview: Chceme z muziky cítit síru, oheň, ženský a syrovost

V roli předkapel se objevili Imodium, kteří s nimi na jaře odjeli společné turné, či slovenští Zoči Voči, kteří jdou ve šlépějích o generaci starších a slavnějších kumpánů z Iné Kafe. Každá kapela využila svoji půl hodinku na to, aby se patřičně předvedla.

Ohnivou show, se kterou letos Rybičky 48 obráželi nejeden venkovní festival, se podařilo dostat i do vnitřního prostoru. Jako by pro ni Forum Karlín bylo stavěno. Co slíbili, to dodrželi. Rockové show předcházelo vtipné video, které dokumentovalo jejich 115 let dlouhou cestu plnou zásadních milníků v historií lidstva, kde byli členové formace zakomponováni do významných postav našich dějin. Vtipně, jak je jejich zvykem, zcelili tak indicie, které poskytovali fanouškům na sociálních sítích v rámci proma na tuhle šňůru.

LIVE: TOP 8 koncertů Pražského Majálesu - Tomáš Klus bosý v bahně, ohnivé Rybičky 48 i pompézní Mandrage

ŠLEHAJÍCÍ PLAMENY I POOL DANCE TANEČNICE

Po rozlousknutí videa následovala siréna, která pompézním způsobem ohlásila příchod kapely. Efektní scéna byla složená z desítek reproduktorů, obřích větráků, světel a posléze ji rozsvítily i pyrotechnické kousky. Šlehaly plameny či gejzíry ohňostroje. Nechyběly pool dance tanečnice, které doplňovaly pozadí scény. Takže rock, síra a ženy v jednom - přesně jak to kapela zmiňovala v nedávném rozhovoru.

Rybičky to umí s fanoušky, od začátku s nimi byli za jedno, a tak se hned od prvních taktů naskytl pohled na les rukou, po kterém touží každá kapela. Atmosféra byla velmi vřelá i pro hosty, mezi kterými byl opět "protežovaný" Pekař. Krom klasických Chtěl jsem tím říct a Léto přihodil i svoji nejznámější píseň Bůh, kde ho místo jeho kapely doplnili právě Rybičky 48. A přislíbil, že o rok později bude Forum jeho, tak uvidíme, zda to nebyl jen hec a planý slib. Po dlouhé době přišla zazpívat i Bára Zemanová, která se skupinou odzpívala nestárnoucí hit Zamilovaný/Nešťastná. Upozaďovaný Ondra Štorek dostal prostor před přídavky, kde mohl převést svůj um v bubenickém sólu, které navíc bylo efektivně nasvíceno.

Rybičky 48 interview: Každý koncert je zároveň zkouška

Tímto koncertem se dokázali Rybičky 48 vymanit z koncertní rutiny, která na mě občas z jejich vystoupení dýchá a kam občas asi nechtěně sklouznou. Svým závěrečným hitem My ještě nejsme starý a neotřelou show v rámci českých poměrů dokázali, že za těch 15 let ještě nejsou starý, nepatří do starého železa a když se jim zachce, dokážou přijít s originální show.

Setlist: Emily, Vážené dámy, Sexuální akrobat, Obyčejnej den, Magdalena, Amores Perros, Romantik, Bohém zapomenuté dítě, Tohle je rock 'n' roll, vy buzny!, Čas líbá nás, Klasický pomalý song,plně zapadající do programového schématu každého dobrého rádia, Zamilovaný/Nešťastná (feat. Bára Zemanová), Striptérka Anna, Filmová hvězda, Léto (feat. Pekař), Bůh (Pekař), Chtěl jsem tím říct (feat. Pekař), Správní chlapi, Vstaň, leť, hned teď!, My ještě nejsme starý

Text: Hana Bukáčková, foto: Lukáš Loužecký

Témata: Rybičky 48, Kuba Ryba, Správní chlapi, Imodium Zoči Voči, Pekař

4,50