LIVE: S Band Of Horses až na americký severozápad

Vydáno 03.03.2017 | autor: David Stoklas

Hudba, jež pochází ze Seattlu, nemusí být pokaždé trudnomyslná a chladně syrová. Pořád existují hudebníci, kteří nabízí vřelé objetí bez zbytečné pózy. V době umělců, co ani smysluplně nedokážou definovat svůj žánr, se parta kluků ve flanelových košilích díky své přímočarosti vskutku hodí.

LIVE: S Band Of Horses až na americký severozápad S Band Of Horses až na americký severozápad. Foto: Marek Holoubek

BAND OF HORSES

2. 3. 2017
LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA

Každá kapela má svůj Smells Like Teen Spirit. Mají ho i Band Of Horses, ale nelze říct, že by ho nesnášeli jako Kurt Cobain ten svůj. I přesto, že všichni na The Funeral čekali už od samotného začátku koncertu, nejsou Band Of Horses kapelou jednoho hitu. Jejich sláva vzešla z píle a talentu. Nebyl za ní žádný vypočítavý producent.

FOTOREPORT: Band Of Horses v Lucerna Music Baru představili své balady

"At every occasion I’ll be ready for the funeral." Všichni připraveni opravdu byli, když tato chvíle ke konci koncertu skutečně přišla. A užili si ji více. Hodí se sem opět klasický povzdech nad tím, že několik desítek jedinců chtělo tento okamžik zachytit na nekvalitní nahrávku na svoje smartphony a zaplevelit YouTube dalšími videi s uši drásajícím zvukem.

UPŘÍMOST, LÁSKA A SMRT

Hudba Band Of Horses nabízí poctivý rock s přátelskou atmosférou, inteligentními a hlubokými texty, v nichž je všechno od lásky až po smrt. Bez zbytečného patosu. A to se cení. U jejich hudby nemusíte nutně divočit a cákat pivo z kelímku na lidi kolem vás. Naopak se nabízí, aby posluchači klidně stáli a vnímali hudbu. Její jednoduchost, autentičnost a upřímost. Tu hlavně. Kdo vypadá víc upřímně než chlap s neupravenými vousy, flanelovou košilí a baseballovou kšiltovkou?

Jestli něco během večera, kdy Seattle navštívil Prahu, hrálo hlavní roli, tak to byla atmosféra, která ohýbala časoprostor. Doslova. Nabízely se totiž představy, že jste se mohli rázem ocitnout v klasickém americkém snídaňovém baru. Kolem byli zavalití truckeři, kteří do sebe lili pátou kávu a z kuchyně se linula vůně opečené slaniny, lívanců a míchaných vajec. Klišé, jež ale nikoho neurazí a každý se do něj bez dlouhých rozmyslů ponoří.

JAKO PRVNÍ KONCERT – STEJNĚ NEOPAKOVATELNÝ

Ostrost kytar pořád neztratila na půvabu. Fanoušci rockové hudby stále dokážou ocenit zápal umělců. Band Of Horses nejsou z těch, co by na pódiu působili jak leklé ryby bez špetky energie. Do svojí show zapojili i chlápka, co se jim stará o kytary. Je hezké, když všechny vaše koncerty budí dojem toho prvního. A není to kvůli rozladěným kytarám a falešnému zpěvu. Nic takového. Ten dojem byl díky zápalu, energii, lásce, neopakovatelnosti a nadšení.

Nacpaná malá Lucerna si přišla na své. Mírumilovný večer mnozí strávili rozjímáním nad životem minulým, budoucím a ti nejšťastnější tím přítomným. S nádechem dalekých studených a hornatých krajin amerického severozápadu. Z kolébky sebevražedného grunge vzešlo i něco, co naopak prýští pozitivní energií i přes vážná témata, která řeší.

text: David Stoklas, foto: Marek Holoubek

Témata: Band Of Horses, Seattle, alternativní rock, koncerty

4,50