LIVE: Šarmantní Zaz provedla Paříží i Brno

Vydáno 15.02.2016 | autor: redakce

Valentýn v Brně. Zaz v Brně. Ti, kdo Valentýn slaví a chtěli se před svou drahou polovičkou extra vytáhnout, pokračovali po romantické večeři do DRFG Arény na koncert Zaz. A investice to byla dobrá. Všude samá láska: láska (srdce) na špejlích, láska k Paříži, láska k muzice…

LIVE: Šarmantní Zaz provedla Paříží i Brno Zaz navodila v Brně atmosféru Paříže

ZAZ, EMMA SMETANA
DRFG ARENA, BRNO
14. 2. 2016

Stejně jako na loňském pražském koncertě byla i zde předskokankou Emma Smetana, která vystoupila za doprovodu kytary Jiřího Buriana. Éterická Emma zpívá v angličtině a francouzštině a svým projevem se bude lépe vyjímat na menších pódiích. Ochutnávka tvorby to byla zdařilá, až na duet s jejím partnerem Jordanem Hajem, který evidentně trpěl hlasovou indispozicí.

LIVE: Zaz přivezla do Prahy vůni Paříže i prostou radost

Zaz si dala velmi záležet na vizuální složce koncertů, úvodní scéna měla tři úrovně. První, poloprůhledné plátno se nacházelo ještě před hudebníky. Promítaly se na něj nejdříve obrázky Paříže a sloužilo na způsob filmových titulků k představení kapely, kdy byl konkrétní muzikant zároveň vytáhnut i reflektorem. Za muzikanty se zase nacházely černobílé kulisy domů v komiksovém stylu a za nimi viselo ještě jedno plátno, na které se promítaly různé projekce, od záběrů Paříže po videa se Zaz.

FOTOREPORT: Francouzský temperament Zaz rozehřál i ledovou plochu v Brně

Když byla konečně nasvícena i Zaz, nešlo odolat okamžité asociaci s královnou chansonu - Edith Piaf, navíc ještě když první skladby byly velmi swingové. Zazněla mezi nimi například Champs Elysées se dvěma trumpetami nebo chanson Les passants. Od swingových aranží s akustickými nástroji (trumpety, kontrabas, harmonika, kytary) se postupně přešlo k těm elektrickým (baskytara, elektrické kytary) se syntezátory, kde Zaz hrála i na theremin.

Zajímavým zvukovým efektem byla také imitace deště ťukáním prsty o dlaň, kterou se snažila naučit publikum, aby ji mohlo v písni doprovodit. Skladby s kapelou střídaly komorní výstupy zpěvačky na barové stoličce s některým z kytaristů. Co však nechybělo nikdy, byl famózní zpěv, intonačně vždy přesný, plný vibrací a dalších barev, a projev, z něhož srší obrovské proudy energie do publika i do členů kapely a neutichá ani po dvou hodinách koncertu.

LIVE: 5 důvodů, proč Zaz stála znovu za návštěvu

V průběhu koncertu bylo dále používáno první plátno, Zaz na něj svítila zevnitř světlem, což vytvářelo různé světelné efekty nebo na něj byly promítány pohyblivé záběry Paříže, takže to vypadalo, jako by jí opravdu procházela, jako v jazzovém coveru Edith Piaf Dans ma rue.

V závěrečné části koncertu vybídla publikum zpěvačka ke koupi merche na podporu Ligy lidských práv, což jejich zástupkyně přeložila do češtiny, o kterou se ale pak i sama Zaz v krátkém příběhu pokoušela. Obecně je škoda, že nevládne více anglickým jazykem, protože komunikaci s publikem by to velmi prospělo. Jinak vystoupení není snad co vytknout, Zaz přivezla opravdu velmi efektní vizuální podívanou, skvělé muzikanty a pěvecky utáhla perfektně celé dvě hodiny koncertu, v němž nabídla průřez celou svou tvorbou.

Nikola Illeová, foto: Hana Poláchová

4,50