LIVE: Sexy Dancers vstali z mrtvých. Na chvíli, ale stálo to za to!

Vydáno 02.11.2018 | autor: Daniel Maršalík

Skupinu Sexy Dancers možná hodně lidí nezná, ale hit Slim Jim zná každý. Formace, kterou založil Roman Holý, fungovala velmi krátce a stihla vydat jenom jednu (ale parádní) desku. Sehrála velkou roli i pro další Holého kapely. J.A.R se spolu se Sexy Dancers posunuli do Velkého sálu Lucerny, kde hrávají pravidelně dodnes. A Monkey Business by pravděpodobně nevznikli, kdyby se parta s Danem Bártou a Darou Rolins za mikrofony nerozpadla.

LIVE: Sexy Dancers vstali z mrtvých. Na chvíli, ale stálo to za to! LIVE: Sexy Dancers vstali z mrtvých. Na chvíli, ale stálo to za to!

SEXY DANCERS
LUCERNA MUSIC BAR
1. 11. 2018

Andělem oceněné album Butcher's on the Road spatřilo světlo světa před dvaceti lety a toto výročí bylo dost dobrým důvodem pro zákládající členy, aby k sobě pozvali mladší muzikanty a vyjeli na menší turné. Jeho první zastávka se uskutečnila v brněnském klubu Radost a hned ta další v pražském Lucerna Music Baru.

FOTOREPORT: Rozjetí Sexy Dancers se z Brna přesunuli do pražského Lucerna Music Baru

Vzhledem k tomu, že kapela má ve své diskografii pouze jednu desku, která trvá přibližně dvaačtyřicet minut, bylo zřejmé, že ji bude muset zahrát kompletní. Také se dalo předpokládat, že velký prostor dostanou jednotliví muzikanti, aby předvedli své umění a stopáž koncertu trochu natáhli. To se stalo, ale nešlo o nějaká dlouhá a neuposlouchatelná sóla. Delší bylo akorát představování kapely.

Živočišnější byl začátek vystoupení se skladbami Butcher's on the Road, F.I.U. a Groovy Luvah a závěr, kde zazněly písně 04205 a Slim Jim. Crazysuperdiscofag se dočkala nového a trochu futuristického kabátu. Překvapením koncertu byla skladba Sportsman, kterou Sexy Dancers ani před dvaceti lety živě nehráli. Pak následovala malá pocta Králi popu. Bárta zazpíval kousek Jacksonova megahitu Man in the Mirror a Dara se k němu v refrénu přidala. Třetí překvapení nastalo v přídavcích. Roman Holý vzpomněl J.A.R., načež na stage během písně Stability přišel Vrtulník Michael V., který rozvášnil publikum a absolutně vyprodaný klub málem rozbil.

Že spolu hlasy Dana Bárty a Dary Rolins perfektně ladí, je známá věc. A aktuální koncerty to opět potvrdily. Nejvíce jim to spolu slušelo v písničce Foot in Another Land. Navíc mezi nimi funguje i nepopsatelná chemie a diváky baví sledovat jejich verbální i neverbální komunikaci. Na pódiu probíhají významné oční kontakty, robotické pohyby (Three Steps) a další nenacvičené taneční kreace. V klubu s výtečnou kapelou za zády se stávají opravdovými a nekonvenčními sexy tanečníky.

Zdá se, že Sexy Dancers budou mít možnost vidět a slyšet už jen návštěvníci koncertů v Bratislavě (28. 11.) a v Ostravě (29. 11.). Byla by to ale škoda. Samozřejmě že v Lucerně sehrála velkou roli nostalgie, ale tak jako tak to byl dobrý koncert. Navíc se zdálo, že i kapela si ho užila. Což tak zase vydat jednu desku, EP nebo aspoň singl, ať si zkrátíme čekání na další koncerty za dvacet let?

text: Daniel Maršalík, foto: Tomáš Klíma

Témata: Sexy Dancers, Dara Rolins, Dan Bárta

4,00