LIVE: Akrobacie, oheň a sexy jeptišky - Romeo a Julie se oblékli do rockového kabátu

Vydáno 07.02.2016 | autor: Nicola Bernard

Co by asi na nejznámější milostnou tragédii Romeo a Julie v rockovém podání řekl samotný William Shakespeare? To sice nevíme, ale troufáme si říct, že diváci včetně nás byli představením RockOpery uchváceni.

LIVE: Akrobacie, oheň a sexy jeptišky - Romeo a Julie se oblékli do rockového kabátu LIVE: Shakespeare by se divil! RockOpera svým rockovým podáním Romea a Julie opět nezklamala

ROMEO & JULIE
ROCKOPERA PRAHA
04. 02. 2016

Po Anně Karenině plní dojmů a zážitků vyrážíme do RockOpery znovu. Tentokrát jsme se vydali na příběh inspirující se motivem oblíbeného britského spisovatele Williama Shakespeara, na tříhodinovou operu týkající se asi nejznámější milostné tragédie - Romeo a Julie.

Romeo & Julie v rockovém podání aneb Shakespeare by se divil

Jak už tomu bylo při Anně Karenině, i tady se v rolích nejen obyvatelů Verony objevily méně známé i známější hlasy české rockové scény. Celým příběhem nás provázel Jiří Švec coby Romeo a Žofie Dařbujánová z Mydy Rabycad v roli samotné Julie. V pozadí zněly další skvělé vokály. I v této rockové opeře slýcháváme několikrát po sobě frontmana skupiny Arakain - Honzu Toužimského (Merkucio), Viktora Dyka (Paris) nebo třeba Josefa Šutaru (praotec Kapulet) z Motorbandu. Chybět nesmí ani zmínka o skvělém pěveckém výkonu Heleny Kubelkové (matka Kapuletová) a Pavly Forest (chůva Juliina), díky kterému se při jeho poslechu objevila u nás i u ostatních diváků husí kůže.

LIVE: Anna Karenina v motorkářském hávu? To uvidíte jen v RockOpeře!

Co se prvního dějství týče, už v prvních minutách představení mohli diváky oslovit účinkující, kteří se objevili mezi nimi. Zpočátku se zdálo, jako bychom navštívili klidný divadelní amfiteátr - žádné potrhané kalhoty, rocková gesta nebo sebemenší náznaků prvků tohoto žánru, spíše naopak. Klidné kostelní prostředí s jeptiškami v sexy kozačkách vystřídal tvrdý nástup, o který se postarala živá kapela ve složení Milan Stegerwald (klávesy), David Pavlík (sólová kytara), Jan Peš (rytmická kytara), Martin Ivan (basová kytara) a Richard Scheufler jr. (bicí).

Po úvodním songu jsme stejně jako u Kareniny mohli vidět akrobatické kousky v pozadí v podání sympatické dvojice, zejména Barbory Novákové, které vyvolávaly spoustu nepopsatelných emocí. Ačkoliv byli chvílemi diváci nadšeni a uchváceni, přišly i momenty, kdy jsme naopak cítili strach a napětí. Ještě aby ne - celá akrobacie se odehrávala v pozadí na stěně.

Mimo toho jsme taky mohli vidět cirkusové scenérie ve vzduchu a několik metrů nad zemí (bez jištění, pouze omotaná v šále) v podání druhé akrobatky Lenky Natálie Ryšavé. Tato čísla, která stejně jako zážitky předchozí vyvolávala mix dojmů, vystřídal nádherný hlas. Přišel čas pro sólo představitelky Juliiny chůvy - Pavly Forest. Tady se kromě emocí své role ujala tzv. "husina", která byla vyvolávána snad pokaždé, co byl v pozadí slyšet Pavly hlas.

Po smrti Julie kromě scény s ohněm můžeme vidět i další triky, tentokrát v podání temného podsvětí, ukrytého pod kruhovým a flexibilním zvedajícím se pódiem. Celá část tak skvěle svou choreografií, líčením i kostýmy vyjadřovala a věrohodně podtrhávala rozdíly mezi životem a smrtí.

Stejný příběh (akorát rockovější) na motivy Williama Shakespeara, obohacený akrobatickými prvky na zemi i ve vzduchu, k tomu přičtěme scény s ohněm, vynikající živou kapelu, prostory se zvedacím pódiem a jeptišky v sexy kozačkách - tak tohle uvidíte jen v pražské RockOpeře! Nutno podotknout, že všechno bylo krásně naplánované, propracované, mysteriózní a my chvilkami nevěděli, kam koukat dřív.

Herci, zpěváci, kapela a vlastně všichni účinkující předvedli výtečný výkon. Jak už tomu bylo po Anně Karenině, opět z RockOpery odcházíme se skvělým pocitem plní dojmů, zážitků a radosti. Na rozdíl od Anny Kareniny jsme ale nemohli vidět videoklipy "ušité" přímo na míru k jednotlivým písničkám (přecijen se jednalo o tříhodinové přestavení bez přestávek). To nás ale nevyvedlo z míry a těšíme se, až RockOperu v Praze navštívíme znovu.

text a foto: Nicola Bernard

5,00