LIVE: Shilpa Ray a její podmanivý chraplák v Crossu

Vydáno 05.08.2016 | autor: redakce

Počasí se po celý den náramně dařilo, takže pobídka venkovního koncertu v prostorách klubu Cross, kde výzdoba kovových spletenců a cvrlikajících tramvají v pozadí vytvářejí výbornou kulisu, přímo volala po tom, aby byla vyslyšena. A koncert očekávání rozhodně naplnil.

LIVE: Shilpa Ray a její podmanivý chraplák v Crossu Shilpa Ray má působivý chraplák

SHILPA RAY + KATARZIA
CROSS CLUB
4. 8. 2016

V roli hosta se představila slovenská písničkářka Katarzia. Její písně, kterými bojuje proti blbosti, na sebe bohužel nevztáhly patřičnou pozornost publika a spíše dokreslovaly atmosféru. I tak přišel potlesk, který odměnila přídavkem.

KAM VYRAZIT NA KONCERT

Pak již byla na řadě americká rodačka z New Jersey Shilpa Ray, která na sebe nenechala dlouho čekat - leckdo si dokonce ani nevšiml, že se již vplížila i se svou kapelou na pódium a přistoupila ke svému tradičně netradičnímu harmoniu. Okamžitě začala hrát repertoár složený z těch nejznámějších skladeb. Jediné, co trochu zarazilo a nebylo zprvu příjemné, bylo dosti hlasité ozvučení, ale i na to se po krátkém čase dalo zvyknout.

PIVO, CHRAPLÁK A KLÁBOSENÍ

Mezi písněmi instrumenty neutichaly, akorát se odpočítával nový rytmus a hned se pokračovalo. Do rytmu kroutící se publikum, které povětšinou sedělo, se záhy dostávalo na stejnou vlnu pohody. Po energickém úvodu se Shilpa skromnně představila a zasedla za klávesy, přitom obdržela další pivo, neboť jedno už vypila. Za klávesami následoval pomalejší sled tonů, což si většina diváků přála. Po klávesách a harmoniu přišel zlatý hřeb - její parádní chraplák, který dokázal přinutit některé přítomné, aby si šli Shilpu prohlédnout zblízka. Tak se seskupil hlouček asi třiceti lidí stojících pod pódiem a hudba se příjemně rozkládala mezi ně.

Ke konci koncertu odcházela kapela po jednotlivcích, což byl běžný jev, neboť kytarista ve fešném kovbojském klobouku se již předtím sem tam vytratil. Nakonec zbyla zpěvačka sama, lokla si ještě piva, omluvila se, že je opravdu unavená a že tedy zahraje poslední píseň. Bohužel to byla pravda, byť ji dav hlasitě vybízel k přídavku, ale to už Shilpa pobíhala za stánkem s vinyly, CD a tričky. Při prodeji si povídala o koncertě, o hudbě, přesně ve stejném duchu, jako když byla na pódiu.

text: Karel Kšír, foto: archiv zpěvačky

Témata: Shilpa Ray, Katarzia, Cross club

4,00