LIVE: Tata Bojs byli v Brně téměř na dosah ruky

Vydáno 23.03.2018 | autor: Anna Hejkalová

Tata Bojs a benefice jsou termíny, které k sobě už dlouhou dobu patří. Každoročně hráli "Tatáči" koncerty pro Rozmarýnu, později pro NF Šestý smysl a ve čtvrtek si k tomu přidali účast na charitativním festivalu pro Dětský domov Dagmar Brno. V příštích dnech se ho zúčastní i další kapely, například Kieslowski, Katarzia nebo Aid Kid & Sestra.

LIVE: Tata Bojs byli v Brně téměř na dosah ruky LIVE: Tata Bojs byli v Brně téměř na dosah ruky

TATA BOJS

KABINET MÚZ, BRNO
22. 3. 2018

Koncert Tata Bojs se vyprodal už asi tři měsíce dopředu. Jedním z důvodů byla bezpochyby nízká kapacita Kabinetu Múz. Zároveň to vystoupení přidávalo na lákavosti, protože i když někteří fanoušci přišli na poslední chvíli a volné místo už bylo jen u zadní stěny sálu, samotní členové kapely od nich stáli jen pár metrů. Tak blízko, že kdyby se stali jen z malé části Saxánou, mohli by se jich dotknout, což se odrazilo i na atmosféře.

FOTOREPORT: Tata Bojs proměnili brněnský Kabinet Múz v saunu

Divák mohl opravdu lehce nabývat dojmu, že hrají pouze pro něj, v podstatě jako kdyby si pustil jejich koncert ze záznamu doma v obýváku a všechny historky kluci z Hanspaulky vyprávěli právě jemu. To ale nebylo jedinou specialitou. Kvůli nízkému pódiu musel Milan Cais hrát na bicí vestoje, aby ho druhá řada a všechny další mohly vidět. Obětí heroického výkonu se stal "pouze" Caisův zmožený levý hýžďový sval.

Na zvuku se stání nijak významně nepodepsalo. Další pro Tata Bojs atypickou záležitostí byly aranže písní. Drtivou většinu totiž hráli bez (pro ně typických) doprovodných samplů. Díky tomu nastala u Růžové zahrady komická situace, kdy kapela reálně v předehře hraje jen pár dob a zbytek vyplnilo ticho a následný smích publika. Skovka působila také trochu prázdně, ale ne tak výrazně. Kromě toho přišel nový příběh o Juliette, která tentokrát v kavárně neseděla. Fanoušci už měli v hlavě černé myšlenky, co se s ní mohlo stát. Naštěstí se ukázalo, že si jen odskočila na toaletu. Příběh byl zachráněn a koncert mohl pokračovat směle dál.

Jak samotní Tata Bojs přiznali, přijeli do Kabinetu Múz i kvůli tomu, aby si pár múz nachytali i pro sebe a mohli je použít při přípravě chystaného alba. Ale nejásejte, s největší pravděpodobností ho vydat ještě letos nestihnou. Zato budou slavit 30. narozeniny, takže neváhejte na nějakou z jejich koncertních oslav vyrazit.

text: Anna Hejkalová, foto: Karel Prchal

Témata: Tata Bojs, Brno, múzy, benefice,

4,50