LIVE: Team roztančil v O2 areně všechny věkové kategorie od patnácti do pětašedesáti

Vydáno 02.06.2016 | autor: redakce

Když se obávaný porotce talentových soutěží postaví po čase na pódium, všichni nastraží uši. V případě Pala Habery a kapely Team ale brzy přešly úvahy hodnocení přesnosti a čistoty projevu ke spontánnímu vnímání a užívání hudby. Palo si ve středu dokázal ve vyprodané O2 areně v Praze získat publikum jednoznačně a bez výjimek na svoji stranu.

LIVE: Team roztančil v O2 areně všechny věkové kategorie od patnácti do pětašedesáti Team v Praze roztančil všechny věkové kategorie. Foto: Veronika Matějková

PALO HABERA & TEAM
O2 ARENA, PRAHA
1. 6. 2016

Pokud někdo přišel na koncert Teamu po nepodařeném dni ve skleslé náladě, odcházel s úsměvem na rtech. Habera skvěle ovládl pocity posluchačů, stupňoval atmosféru, hýřil pohotovými vtipy a připravil všem hudební zážitek, na který budou dlouho vzpomínat. Jako jednoznačný důkaz posloužila poslední půlhodina vystoupení, ale to bychom předbíhali.

Team v Brně: Vyprodané Rondo bylo na nohou!

MUZIKA NA PRVNÍM MÍSTĚ

Pojmem "československý rock" byl před revolucí spojen více se slovenskou než s českou hudební scénou. O prvenství v této kategorii se přetahovaly kapely Team a Elán. Obě produkovaly muziku založenou na sestavě kytar, bicích, basy a kláves. Aktuální koncerty Teamu dokazují, že jejich hudba nestárne, a pokud někdo tvrdí, že nemají současné generaci co říct, měl být v pražských Vysočanech.

Reproduktory rozvibrovaly v rámci koncertního turné HABERA A TEAM 33 TOUR 2016 poprvé vzduch přesně měsíc před pražským koncertem, který je jednoznačným vrcholem šňůry. Všechno je podřízeno hudebnímu zážitku, včetně projekce a světelných efektů. Žádné ohňostroje a světelné vodopády. Muzika na prvním místě doplněná působivými světly z ramp a velkou videoprojekcí. Nadpoloviční základ návštěvníků tvořila v Praze generace, která chodila na Team v době jeho největší slávy. Přibližně třetinu arény však zaplnili mladí lidé, kteří se narodili po revoluci.

FOTOREPORT: Ani v Kristových letech neztrácí Team energii: V O2 areně zvedali ze sedadel

KYTAROVOU PALBU STŘÍDALY BALADY

V roli předkapely měl návštěvníky dostat do varu Slovák Peter Aristone, který spoléhá především na anglické texty a kytarový doprovod. Během třetí skladby se mu podařilo roztancovat první návštěvníky na ploše. To hlavní přišlo ale o 40 minut později. Po videoprojekci medailonku Pala Habery rozezněly O2 arénu hned ve svižném tempu tóny přebuzených kytar šestičlenné kapely Team, včetně několika jejích zakládajících členů i s Dušanem Antalíkem.

Song Óda na tie cesty po tele a Prievan v peňaženke nastartovaly hned zpočátku svižnou "kytarovou palbu" a ukázaly, že diváci ví, na co přišli. Během třetí skladby vyzval spontánně Habera arénu, aby zvedla ruce. Celá plocha před pódiem a část tribun okamžitě jednotně zareagovala a bez přehánění je už nedala dolů. Teprve po odehrání Lietam v tom tiež následovalo vtipné přivítání a pár slov.

Team oslaví Kristova léta! V České republice navštíví 10 hal

Během koncertu přišly tři krátké baladové části. První z nich nastartovala Pieseň pre nesmelých, během které tleskání a skákání vystřídaly svítící telefony nad hlavami. Přebuzené kytary utichly ale jen na chvilku.

ČTYŘI ÚROVNĚ STUPŇOVÁNÍ ATMOSFÉRY

Palo v Praze dokázal, že je ostřílený pódiový zpěvák a umí své posluchače strhnout. Když na začátku vyzval posluchače, aby zvedli ruce, jako by věděl, že to nebude násilný pokyn na jednu skladbu. Během rytmické pecky Slovník cudzích slov následovala pobídka "ruky hore", na kterou zareagovaly už i kompletně tribuny. Nedlouho potom, co atmosféru uvolnil slovy "Pojďme si urobiť selfíčko a dajme všici ruky hore, aby to vyzeralo, že sa všici hovadsky bavíme", zpívala celá hala dál i po skončení písně Boli sme raz milovaní.

Bez ohledu na věk spustili na další pokyn muži i ženy na tribunách mexickou vlnu. To byl už jen krůček k tomu, aby hned během další písně Nároční zvedl nenásilně všechny sedící diváky bez výjimky ze židlí. Návštěvníci jako by čekali na tenhle impuls. V hale se roztancovali úplně všichni, od patnácti do pětašedesáti let. Od té chvíle až do konce koncertu se tribuny už neposadily. A to až do chvíle, kdy Habera uzavřel koncert Reklamou… na ticho.

Koncert byl hlavně důkazem, že Team stále hraje kvalitní rockovou muziku. Předsudky, které někteří mohou mít ohledně neaktuálnosti naší předrevoluční hudby, se ukázaly jako naprosto liché. V ten večer šlo hlavně o zábavu a té přivezli Habera a spol. kopec.

text: Filip Vítek, foto: Veronika Matějková

5,00