LIVE: The Underground Youth v Rock Café: Perfektní skladbu programu zapříčinila vyšší moc

Vydáno 13.05.2016 | autor: redakce

Středeční večer v pražském Rock Café nabídl tři velmi dobré koncerty. Porucha auta se přičinila ke změně časového harmonogramu, který byl tímto zásahem srovnán snad ještě lépe, než bylo zamýšleno. Pojďme si shrnout vystoupení v tématicky zakouřeném Rock Café hezky popořádku.

LIVE: The Underground Youth v Rock Café: Perfektní skladbu programu zapříčinila vyšší moc The Underground Youth předvedli v Praze velmi dobrý výkon

THE UNDERGROUND YOUTH
SUPPORT: PETER PAN COMPLEX, WHITE SLAVER
ROCK CAFÉ, PRAHA
11. 5. 2016

Jako první support vystoupili kytaroví Peter Pan Complex se svou hlasitou náloží. Bohužel musíme konstatovat, že instrumentální část přehlušovala vokály, což z vystoupení dělalo energickou polévku, která však velmi dobře připravila publikum na to, co teprve mělo přijít. Od Peter Pan Complex jsme slyšeli setlist, který funguje.

The Underground Youth v Praze: Dorazili se zpožděním, ale přece

RUSOVÉ ZAUJALI

Druhým supportem, který měl původně vystoupit až po hlavní hvězdě večera, byla tříčlenná skupina White Slaver, která teprve nedávno nahrála v Moskvě své první album s názvem Inversion. Kapelu tvoří půvabná vokalistka a dva multiinstrumentalisté. Zvuk nasycený elektronikou publikum překvapil i velmi zaujal. Některým mohla zpěvačka Iva připomenout například Fever Ray nebo Alison Mosshart ze skupiny The Kills. Podmanivý elektronický zvuk smíchaný s kytarami poskytl jak jemný, tak tvrdší hudební set, na který budou fanoušci jistě vzpomínat.

Hlavní hvězdy, The Underground Youth, zahrály jako poslední. Čtyřčlenná formace, tvořená mimo jiné i manželskou dvojicí Dyerových (vokály, bicí), odpálila svými riffy publikum k představám o undergroundu minulého století. Tvrzení, že jejich zvuk připomíná legendární Joy Division, není vůbec daleko od pravdy. Tato kapela z Manchesteru opravdu věděla, jak na poměrně slušně obsazený music bar zapůsobit.

PUBLIKUM NEMĚLO ŠANCI VYCHLADNOUT

Mohli jsme slyšet skladby z několika různých alb, které skupina od svého založení nahrála. Velkou senzací byl hit z desky Sadovaya (2014) - Morning Sun nebo I Need You z posledního alba Delirium (2016). Tyto písně zazněly v první polovině koncertu a publikum už pak i díky vokalistovi mezi fanoušky nemohlo vychladnout. Momenty, kdy se zpěvák a následně i baskytarista ocitli mezi diváky, lze považovat za projev velké spokojenosti s podmaněným publikem nebo překvapivě dobře připravenou show.

Svou nálepku jedné v současnosti nejžádanějších undergroundových kapel na britských ostrovech si určitě zaslouží. Nazvučení bylo tentokrát až překvapivě dobré a prostory baru perfektně vyhovovaly rozměrům koncertu. Nezbývá než si přát, aby se takhle dobré kapely v naší zemi objevovaly častěji a všichni fanoušci mohli být u toho. Na závěr nutno znovu podotknout, že narychlo změněný harmonogram nabídl opravdu vynikající zábavu na celý večer.

text: Daniel Kopecký, foto: Čestmír Jíra

4,50