LIVE: Tři sestry v O2 areně, to je nářez!

Vydáno 23.12.2015 | autor: redakce

Tři sestry dle hesla "hlavně že je večírek" slaví vlastně neustále. Přesto bylo předchozích dvanáct měsíců něčím mimořádným. Kapela se propila až ke třicátým narozeninám, které připomněla i v rámci vánočního večírku, pro nějž si letos vybrala honosnou O2 arenu.

LIVE: Tři sestry v O2 areně, to je nářez! Tři sestry v O2 areně, to je nářez!

TŘI SESTRY
O2 arena, Praha
22. 12. 2015

Tři sestry nejsou partou, která se vyžívá ve změnách. Hudebně i textově se pevně drží svých půllitrů. Role předkapely připadla věrným souputníkům Doctor P.P., mezi gratulanty byly také známé tváře. Nové však bylo místo konání, neboť mohutná O2 arena hostila proslulý vánoční koncert poprvé. Hala sice nebyla vyprodaná do posledního místa, velice hojná účast ale potvrdila pověst souboru, který u nás v posledních letech patří mezi nejpopulárnější. Tuto událost si nenechalo uniknout nejen množství mladších příznivců, ale i těch, kteří pamatují, kterak skupina ve svých začátcích zkrápěla svými tóny i mnohem méně reprezentativní prostory. Zejména ti starší mohli při pohledu na zářící logo, které bylo zachyceno nad publikem, až nevěřícně parafrázovat název debutového alba použitý v nadpisu tohoto textu.

FOTOREPORT: Tři sestry mají za sebou rok oslav, vrcholem byla show v O2 areně

Koncert odstartovala tradičně Vlachovka. Tentokrát v neobvyklém provedení, tedy nikoliv z playbacku, ale v podání muzikantů Krkonošské dechovky. Tím se také spustil téměř nekončící proud hostů. Jejich výčet a přiřazení k jednotlivým skladbám je úkol spíš pro archiváře. I zvukař občas potřeboval pár vteřin, než zaznamenal nový objekt na scéně. Smyčcový Epoque Quartet se poprvé připojil při písni Lepší časy. Roli čtyřprocentního chlapce ztvárnil u skladby Homosexuál Kuko, aby pak společně s celou bandou Horkýže Slíže přehrál Nuselský Horky. K Wohnout již patří Už koluje fáma, Divokej Bill a Milan Cimfe si vybrali Mexiko. Vypsaná fixa k výletu zvolila pro změnu Budapešť. Márdiho natolik pohltila, že v závěru odhodil kytaru. K zapálení nástroje se vyhecovat nenechal, i tak pobavený a evidentně velmi dobře naladěný Fanánek výstup glosoval slovy: "Takhle to dělají v Pardubicích." Dederon svou přítomností zpestřil nejen Mirek "Cvanc" Cvanciger, ale i balónky, které se snesly na hlavy fanoušků. Ti si mohli odnést zajímavý suvenýr rovněž díky Supici. Kalhotky ze Lhotky neodhodila tentokrát pouze jedny, ale rovnou celý kýbl. Nechyběl ani Jiří Spurný, členové E!E nebo Supice Hanka.

Závan legendami opředených začátků přišel společně s Tomášem Karáskem alias Supem I. nebo Petrem Jírovcem. Objevil se dokonce i Jakub "Čisťák" Čistecký, podle kapely mystifikátor mimořádných kvalit. Svým výstupem obohatil Nechci do ústavu. Jistě ani v jeho bujné fantazii se na sklonku 80. let neodehrávalo to, čeho byl svědkem v bouřící aréně. Ta si se Třemi sestrami s chutí zahulákala při hitech Sovy v mazutu, Život je takovej, Pijánovka, Aida, Venda, Angelo mutuje, Průša nebo Svatá Petra. Přibližně 140 minut trvající mejdan nezakončila Modlitba pro partu, kdy stála i většina do té doby sedících diváků. Někteří se možná zvedli kvůli očekávanému konci vystoupení a následnému odchodu, ale Ronald Seitl přivábil ostatní prvními akordy definitivně poslední Svatozáře.

Tři sestry a Krucipüsk táhnou za jeden provaz. Společně zahráli v Českých Budějovicích

Nedá se říct, že se Tři sestry dožily významného výročí v plném zdraví. To by jejich kronika nesměla mít několik černých stránek s úmrtním listem. Současná sestava je ale již léta stabilní a ani pražský koncert nenaznačil nic, proč by Fanánek a spol. neměli přidat ještě minimálně jednu dekádu. Byl to nejlepší koncert jejich kariéry? Možná ano, možná ne. Nezapomenutelný zážitek? Zcela jednoznačně ano.

text: Tomáš Rumler, foto: David Webr

4,50