LIVE: Učitelé nikdy nelžou aneb Jak Bratři Ebenové rozhejbali Plzeň

Vydáno 05.04.2016 | autor: redakce

Bratři Ebenové zase jednou zavítali do Plzně a byla to pastva pro uši i oči. Skupina nešetřila milým humorem ani dobrou muzikou. Na Ebeny se zkrátka vyplatí vyrazit i v případě, že zrovna nejste letitými členy jejich fanklubu. Zaručeně vás totiž překvapí.

LIVE: Učitelé nikdy nelžou aneb Jak Bratři Ebenové rozhejbali Plzeň Bratři Ebenové na archivním snímku Měšťanské besedy v Plzni

BRATŘI EBENOVÉ
MĚŠŤANSKÁ BESEDA, PLZEŇ
3. 4. 2016

Ze základní školy jsem si odnesla důležitý fakt do života. A to ten, ze pan Marek Eben je vzor ctnosti a slušnosti, gentleman každým coulem. Podle učitelů ideální kandidát na Pána Boha. Já jsem si díky tomuhle téměř dennímu vyprávění kdysi myslela opak. Měšťanská Beseda v Plzni byla po roce, kdy se tu tahle sourozenecká sestava ukázala naposled, znovu zaplněna do posledního místa.

Žánroví Andělé: Vítězili Support Lesbiens i Aneta Langerová, hráli Prago Union nebo Bratři Ebenové

Začněme poklonou, protože hned s první písní, kde páni kapelníci až čarovně rozehřáli své nástroje, člověku začalo kolínko poskakovat do rytmu. K tomu sametový hlas pana "Válečka" ze známého českého filmu mi vykouzlil úsměv na tváři. Jen tak pro zajímavost - díky tomu, i celkové atmosféře neskutečné pohody, nebylo těžké, aby tento výraz na tváři vydržel po celý večer. Pánové předvedli, že pro hudební nástroje různých druhů se přímo zrodili! Potěšili publikum hity novými i těmi staršími.

Song Příjemný let byl mně osobně momentálně hodně blízký, Start raketoplánu také v duši zanechal následky. Pobavili jak některými texty, tak vyprávěním mezi písněni. Marek Eben při folklorní pecce z Hané dokázal, že na "elektricky bicí" se dají tančit kreace zajímavé. To se ovšem jen předehříval. Jakmile došlo na píseň, ve které se slečny krásně "hej ej ej ejbou", ladně a zkušeně ovinul nožku kolem mikrofonu a jeho choreografie nabrala obrátky.

Milým bonusem byla informace, že v prodeji jsou nejen CD téhle rodinné skupiny, ale i staré známé gramofonové desky. Album si můžeme zakoupit i na flashce v podobě gumovky. Její kapacita je na rozdíl od té předchozí větší, jak jsme se dozveděli, tudíž máme možnost přidat například své účetnictví za album, nikoli ho účetnictvím nahradit - jak bylo také vtipně konstatováno.

Úsměvných momentů se sešlo vážně mnoho. Je hezké, že v dnešní době dokáže ještě někdo z naprosto obyčejných a všedních věcí stvořit jednoduchou, přesto dokonalou písničku, která nenuceně donutí k zamyšlení a zahřeje u srdce. Mým favoritem se stala, a nejspíš navždy zůstane, Ebenovská trampská hitovka. Po koncertě takového kalibru příjemně dorazila představovačka kapely. Nepopsatelné. Kam se na rapujícího Marka Ebena hrabe Leoš Mareš v jeho kožichových, povídajících časech slávy. Dlouhý a neutichající potlesk v sále byl opravdu zasloužený. Byl to úchvatný večer. Snad zase v blízké budoucnosti budeme mít tu čest!

text: Petra Martínková, foto: archiv Měšťanské besedy

5,00