LIVE: Úvodní den Aerodrome festivalu si podmanil Wiz Khalifa s obřími jointy

Vydáno 29.06.2018 | autor: Dominik Pavliš

Festival Aerodrome si zakládá na velkých jménech a ani letos tomu není jinak. Právě probíhající pátý ročník se však roztáhl do tří dnů a v Panenském Týnci, kam se přesunul z Prahy, se žánrově rozprostírá od jemného popu přes hip hop až po tvrdý metal. Počasí v první den nejdřív vůbec nepřálo, mračna se ale později umoudřila. K vidění bylo třeba americké trio PVRIS, výborný křesťanský post-hardore v podání UNDERØATH, energičtí Parkway Drive či skvělá show zpěvačky . Nás ale nejvíc zaujala tato tři čísla.

LIVE: Úvodní den Aerodrome festivalu si podmanil Wiz Khalifa s obřími jointy LIVE: Úvodní den Aerodrome festivalu si podmanil Wiz Khalifa s obřími jointy

Glass Animals

Jednu z nejzajímavějších scén měla na svědomí oxfordská indie-rocková čtveřice Glass Animals, ze které byl díky obřímu ananasu uprostřed pódia a kaktusům z každé strany cítit ten pravý letní vibe. Jelikož jejich set začínal lehce po sedmé hodině, v čas, kdy se areál stále teprve plnil, neměli příliš silné publikum, což lehce ubíralo na atmosféře. Frontman Dave Bayley je však showman každým coulem, což dokazoval bláznivými tanečky a grimasami, čímž publikum dostal do varu. Uprostřed setu během rozehrané skladby slezl z pódia a procházel se mezi davem přihlížejících. Udělal tím radost nejedné fanynce, která si s ním stihla pořídit selfie. Formace je za svých šest let existence skvěle sehraná a ikonický zpěv frontmana jí přidává to pravé kouzlo, které je odlišuje od tuctových indie kapel, s nimiž se v poslední době roztrhl pytel. Ze skladeb nechyběly Life Itself, Agnes či největší hit skupiny Gooey.

FOTOREPORT: Aerodrome festival odpálili Wiz Khalifa, Parkway Drive nebo Bullet For My Valentine

Bullet for My Valentine

Nejeden vyznavač tvrdých žánrů se jistě rozhodl navšívit Aerodrome právě kvůli jedné z nejúspěšnějších britských metalových kapel současnosti - Bullet for My Valentine. Scéna tvořená hradbami zesilovačů, mezi kterými měl svůj piedestál bubeník, podtrhovala atmosféru celého setu. Za zmínku stojí též světelná show a i po zvukové stránce je Aerodrome na výborné úrovni. Je vidět, že co se týče kvality zvuku, dali si organizátoři obzvláště na dvou hlavních pódiích záležet. Během hodiny a dvaceti pěti minut nenechali BFMV publikum vydechnout a sypali jednu pecku za druhou. Po úvodní Don’t Need You následovaly hity jako Tears Don’t Fall, Your Betrayal nebo Over It. Bubeník Jason Bowld si střihl sólo, pod pódiem nechyběl moshpit. Jednalo se zkrátka o poctivou metalovou show v modernějším hávu se vším všudy.

Wiz Khalifa

Zlatým hřebem večera byl rozhodně třicetiletý americký rapper Wiz Khalifa, který zaujal i tu část publika, jež s ním na Aerodromu přišla do kontaktu poprvé. Show to byla velkolepá od začátku do konce. Nechyběla snad všechna pozlátka, která k rapu patří, nicméně všechny s mírou. Nechyběl ani bubeník s baskytaristou, což koncertu tohoto formátu přidávalo na netradičnosti. Samotný projev Khalify byl plný póz, nicméně nebyla v něm cítit sebemenší arogance. Jednu skladbu odprezentoval pod pódiem mezi lidmi, se kterými se přátelsky zdravil.

Za zmínku jistě stojí i vizuální stránka – různé animace nad scénou obstarávaly přidanou hodnotu. V polovině setu si publikum pohazovalo s obřími plyšovými jointy a došlo i na menší wall of death. Když ovšem rapper vyzval návštěvníky, aby se rozestoupili, nějaký čas trvalo, než pochopili, co že to po nich vlastně potetovaný Khalifa s párem zlatých zubů žádá. Největší ohlas sklidila skladba Young, Wild and Free, kterou původně nahrál se Snoop Doggem a Bruno Marsem. Zařadil také část písně Sucker For Pain, která vznikla k filmu Suicide Squad. Koncert misty narušovaly lehčí přeháňky, přesto šlo o opravdu výborný zážitek. Nepochybně jeden z nejlepších, které první den Aerodrome festivalu nabídl.

text: Dominik Pavliš, foto: Marek Holoubek

Témata: Aerodrome festival, Wiz Khalifa, Bullet For My Valentine, Glass Animals

4,00