LIVE: Visací zámek a Znouzectnost slavili ve znamení dvou šestek

Vydáno 06.04.2018 | autor: redakce

Od začátku března jede Visací zámek vůbec první turné s kapelou Znouzectnost pojmenované Tour 66. Název je odvozen podle součtu doby fungovaní jednotlivých skupin - v prvním případě 35 let, ve druhém o čtyři roky méně. Šňůra začala v březnu v Pardubicích a navštívila třeba Tábor nebo Týn nad Vltavou. Jednou z posledních zastávek byla samozřejmě Praha, konkrétně Palác Akropolis.

LIVE: Visací zámek a Znouzectnost slavili ve znamení dvou šestek LIVE: Visací zámek a Znouzectnost slavili ve znamení dvou šestek

VISACÍ ZÁMEK + ZNOUZECTNOST
PALÁC AKROPOLIS, PRAHA
5. 4. 2017

Už před sedmou hodinou se všichni nahrnuli do klubu a tím ho téměř zaplnili. Na začátek rozehrála Znouzectnost akordy písně Včera brzo ráno a akce mohla zvesela začít. Temný sál a osvětlená scéna, rázné texty a sranda na pódiu. Tak vypadal od začátku do konce koncert ZNC. Písničky jako Dobré časy i Časy zlý, Hlubina nebo Bílé velryby nechyběly a potěšily snad každého návštěvníka. Při nestárnoucím hitu Krysař předal baskytarista basu své ženě, aby si vzal na ramena syna a užil si s ním píseň. Děti byly téměř po celou dobu přítomny na pódiu a vykouzlily úsměv na nejedné tváři. Po zhruba hodině hraní přišla na řadu závěrečná Hoří. Při ní se fanoušci vydali z emocí a uctivě poděkovali velikým potleskem. Zvuk jednou nebo dvakrát na mikrofonu trochu ujel, ovšem skupina na sobě nedala nic znát a ani fanoušky tím nevykolejila.

FOTOREPORT: Znouzectnost a Visací zámek zavítali s Tour 66 do Prahy

Po zvukovce přišel na pódium Visací zámek a svou úvodní písní Kapela nemohl nikoho překvapit. Často s ní totiž koncerty začínají a skvěle rozhýbe hned na začátek fanoušky nejenom pod pódiem. Všechno bylo tak, jak je zvykem. Hroch se slunečními brýlemi, Savec do půl těla nahý a s umělým čírem, Sweet P a jeho kudrnatý nespoutaný vlasy, Hony ve žlutém triku Sex Pistols a Pixiess v červených kalhotách a pramínkem vlasů přes obličej. Novější kousky jako Klíště nebo Punkový království ze stejnojmenného alba dostaly do varu snad každého, stejně jako osvědčené hity Mahulena, Domovnice, Padesát nebo kamarádem Závišem otextovaná Temelín

Po dlouhé době živě zazněla i skladba Mír a klid, kterou kapela hraje už od dob legendární koncertu na Žofíně. Nechyběla ani Pitomá a rozcvička s cvičitelem Pixiessem. Publikum se dočkalo i překvapivě dlouhé básně z úst zpěváka Honyho a poté spustili zhudebněnou báseň Christiana Morgensterna Hymna šibeničních bratří.

VĚRNÍ FANOUŠCI

Zhruba po dvou hodinách přišlo na řadu představení muzikantů a sálem se rozeznělo: "Papapapapapapapapapoušek" a každý vytušil, že Kanárek je jednou z posledních položek setlistu. Jako přídavek si publikum užilo Značky a "Visáči" definitivně odcházejí. V Akropoli se totiž smí hrát jen do desáté večerní.

Za tři desetiletí fungování mají obě party velmi silnou fanouškovskou základnu, o čemž svědčil i tento vyprodaný sál. Všudypřítomní fanoušci v trikách ZNC a VZ, umělá číra na hlavách či alespoň odznáček na kabelce. Každý měl něco, aby ukázal svoji věrnost. Turné čekají ještě tři zastávky, například tradiční plzeňská Šeříkovka. Doufejme, že toto spojení nevidíme na pódiích naposledy.

Text: Tereza Bartošová, foto: Klára Mariňáková

Témata: Visací Zámek, Znouzectnost, punk, Palác Akropolis

4,00