LIVE: Votvírák v sobotu ovládli UDG, Kryštof točili film

Vydáno 12.06.2016 | autor: Hana Poláchová

Po pátečním prvním dnu vrcholil festival Votvírák v sobotu koncerty největších domácích hvězd. Představili se Kryštof, Mandrage, No NameRichard Müller, UDG a mnoho dalších. I když program občas narušil déšť, dobrou náladu divákům na letišti v Milovicích nepřekazil.

LIVE: Votvírák v sobotu ovládli UDG, Kryštof točili film UDG na Votvíráku potěšili vozíčkáře. Foto: Jaroslav Noska

VOTVÍRÁK
LETIŠTĚ MILOVICE
11. 6. 2016

V sobotu začínal program revivalem Jiřího Schelingera. Na Kofola stagi po desáté hodině ranní vystoupila kapela Yetti on. Zpěvák měl lehce nakřáplý hlas, přilákal tím hloučky zájemců i moderátora. Nechal se slyšet, že vznikli v Milovicích.

Sobotní Votvírák: UDG, No Name, Mandrage, Sto zvířat, Kryštof a nakonec ohňostroj

Pokud se však dá o někom říct, že jsou místní, pak jde o Crossband. Ti slíbili, že zahrají smutné, ale převážně veselé písničky, aby probudili kempující. Částečně se jim to asi i povedlo, plocha se pomalu začla plnit navzdory velmi mírnému dešti, který provázel celý den. Na Mrtvé ryby se potancovávalo, Rozhodčí příchozí rozezpíval. Kapela také hledala nejvíc sexy holku, aby jí mohla věnovat písničku.

ZE SLOVENSKA PŘIJELI NO NAME I PETER ARISTONE

Po poledni se prostor pod pódiem zaplnil úplně. I když No Name hrají radši večer, na nedostatek fanoušků si stěžovat nemohli. Odprezentovali část alba S Láskou, při Povedz mi přestalo poprchávat. Igor brzy propotil košili a ve speciálním duetu (Len pár chvil) se Zolim, který vstal od kláves, aby předvedli secvičený tanec.

Brzké odpoledne oživil angličtinou Peter Aristone. Po úvodní skladbě jen s kytarou a spoluhráčem na ukulele nastoupil zbytek kapely a předvedli plnohodnotnou show. Aristone se doprovázel na akustickou kytaru i klávesy. Se slovenskými texty by však asi měli lepší interakci s publikem, písně byly příjemně melodické.

MANDRAGE MĚLI KONFETY, UDG KAMARÁDA VOZÍČKÁŘE

Mandrage jako jediní tradičně zvučili za plachtou s logem kapely, sladili dekoraci i outfit do černostříbrné. Svou energickou show zahájili (s) Jaguárem na krku, dali ochutnat Marmeládu, léto přivítali prvním singlem aktuálního alba, Brouci, zaznělo i Ona se smála, kdy došlo na "výstřely" stříbrných konfet. Matyáš protrhl blánu kopáku. Bez osvědčených hitů jako Hledá se žena, Františkovy lázně nebo Šrouby a matice však nemohli odejít. Bicí byly dozdobeny černou gafou.

UDG nehráli na Votvíráku poprvé, přesto je množství návštěvníků jejich vystoupení údajně překvapilo. Natolik, že Petr Vrzák zaměnil text nebo Adam Kupera vynechal píseň, prý mu někdo proškrtal playlist. Letištní plocha se okamžitě proměnila ve skákající a mávající kotel, ono to v předních řadách ani jinak nešlo, jak na sobě byli lidi natlačení. K sólovému zpěvu dostali prostor už při písni Atomy. Ačkoliv energie lítala všemi směry a chvílemi to vypadalo, že pódium je kapele malé, na celý set měli hosta, kamaráda Ondru, aby z invalidního vozíku s koly s logem UDG taky něco viděl. Křepčil tak spontánně jako muzikanti poskakovali, takže i on se neplánovaně přemisťoval.

LIVE: Open air ve Výravě: Mig 21 už nebudou hulit, vystoupili i Wohnout a UDG

Jugi tentokrát koncert odehrál pouze v krajkové halence a modrých trenkách, když poprosil o ladící doplňky, bylo mu hozeno dámské černé tílko. Také se opět plavalo na dvou člunech, ke zvukařskému pultu byl odnesen pouze jeden z nich. Ten přibíral pasažéry i cestou. Při Kurtizáně Petr Vrzák poprosil, aby co nejvíc chlapů vzalo své partnerky, kamarádky, na ramena nebo naopak. A to mu desítky přítomných splnily.

PUBLIKUM OCENILO OBA RICHARDY

Následně patřila Kofola stage dvěma Richardům a jejich kapelám. Díky tomu na jubilejním desátém Votvíráku opakovaně vystoupil Matej Benko, když tentokrát doprovázel Müllera. Ten svůj set odseděl, což nikomu nevadilo, Kryštof stáli v rohu pódia a exkluzivní koncert poslouchali. Taneční marš s melodií Johanna Strausse návštěvníky festivalu roztleskal rytmicky, Nina Ricci rozezpívala. Playlist však nebyl zvolen šťastně, Müller hrál spíše neznámé písně. Ľudia XX. storočia přivolaly další přeháňku a Milovanie v daždi. Ačkoliv přední řady obsadili mladší fanoušci, čekající na Kryštof, Nebude to také lahké rozezpíval v refrénech i je. Přídavky proběhly rovnou, zpěvák už prý vyrostl z opouštění pódia, schovávání se a čekání na (ne)vytleskávání. Když sborová Štěstí je krásná věc dozněla nad areálem, Richard Müller přenechal pódium českému jmenovci.

Během zvukové zkoušky technik připevnil na zábradlí informaci o videozáznamu koncertu, ovšem nelze odhadnout, kolik lidí z prvních řad informovalo dál a do mikrofonu to nikdo neoznámil. Možná i díky dokumentaci Krajčo složil báseň:

Ať jsi na kluky či na holky,
ať máš prsa nebo hrbolky,
dneska večer je to tak,
že Kryštof zboří Votvírák.

Už od počátku je však provázely problémy, zvukový v písni Cesta, únik páry ze zásobníku CO2 skoro půl koncertu řešil hasič. Nakonec se ventil nějak povedlo utáhnout. Bohužel, do prvních řad byly přepálené bicí, až nepříjemně. Krajčo nešetřil historkami ani pohybem. Také si zaplaval, tentokrát absolvoval celou cestu ve člunu, do nějž se úspěšně vyšvihl na druhý pokus. Příběh o Ríšovi a Jaryně byl tentokrát situován k toikám a kempu loňského Votvíráku. Jarek Nohavica se nemohl zúčastnit, protože údajně kouká na fotbal. I navzdory problémům bylo publikum spokojené, papírové konfety odstřeleny. Dokonce jsme si i zacvičili: mexická vlna tam a zpátky, výskok z dřepu, o efekty s CO2 nebyla nouze!

LIVE: Votvírák v Milovicích rozjásal první den tisíce lidí. Jiří Macháček políbil divačku, Rybičky 48 oslnili ohněm

Richard Krajčo si zahrál na činel, u bubeníka i s tancem nebo výskoky v popředí. Poté kapela odešla, jen frontman zůstal s tím, že kluci chodí vždy do šatny a čekají na pořádné "Kryštof, p*čo, Kryštof p*čo hej hej hej." A tak se skandovalo.

Visací zámek podpořil dobrou náladu, Známka punku nebo popěvek Prezident je buzna prostě funguje. Jan Haubert také upozornil na ohňostroj, po kterém hráli Eddie Stoilow, Doktor PP, Root a Volant.

text: Hana Poláchová, foto: Jaroslav Noska

4,50