LIVE: Voxel s cimbálovou muzikou za zády v Praze diváky roztančil vlastními písněmi i lidovkami

Vydáno 07.12.2017 | autor: Josef Martínek

Podzimní PopFolklor tour, na kterou si přizval cimbálovou muziku, zakončil Voxel v pražském Lucerna Music Baru. Kromě svých písní zařadil i několik lidovek. Není pochyb, že diváci, pro které byl navíc u baru tématicky připraven výběr nejlepších vín z Moravy, se ten večer bavili skvěle.

LIVE: Voxel s cimbálovou muzikou za zády v Praze diváky roztančil vlastními písněmi i lidovkami LIVE: Voxel s cimbálovou muzikou za zády v Praze diváky roztančil vlastními písněmi i lidovkami

VOXEL & CIMBÁLOVÁ MUZIKA
LUCERNA MUSIC BAR, PRAHA
5. 12. 2017

Proměnu z elektropopového floutka v rozjasněného písničkáře Voxel zdárně dokončil už před několika lety, letošní turné by ale klidně šlo považovat za její nadstavbu. Vždyť kdo by si před pěti lety vůbec dokázal představit, že zpěvák tehdy objíždějící s DJem diskotéky dokáže sestavit vlastní originální program se sedmičlenným souborem, který čerpá z lidové hudby.

Voxel interview: K psaní textů potřebuji nějaký konkrétní impuls

Diváky přivítal symbolicky písní Ať se plní sál, a byť zpočátku v klubu panoval spíš lehčí ostych, v průběhu večera se nálada proměňovala, až lidé spontánně tančili a spolu s Voxelem si prozpěvovali jeho písně, ale i několik lidovek. Bylo sice znát, že v Praze nemá cimbálová muzika takovou tradici jako na Moravě, o to víc ale příchozí brali tématický večer jako zpestření života v hlavním městě.

Nejenže Voxel oblékl své písně do zvuku lidových nástrojů, mezi nimiž vyčníval cimbál, ale i sám sobě a přítomným muzikantům dopřál stylové oblečení. Všichni totiž vystupovali v bílých košilích s červenými výšivkami. Voxel si ale kromě toho na hlavě samozřejmě ponechal svůj typický klobouk.

BLOG: Voxel o setkání s Jasonem Mrazem - Klid a bezprostřednost z něj sálaly do všech světových stran

Jeho skladbám nový kabátek slušel, sám zpěvák se navíc dokázal s cimbálovou muzikou sžít a na pódiu předváděl nefalšovaný zápal pro věc. Když k tomu byl prostor, tančil a poskakoval po pódiu, jako by byl zrovna na nějaké moravské zábavě, také jeho gesta věrohodně evokovala projev tradičních lidových muzikantů. Fanoušky navíc překvapilo, když se v jednu chvíli hudebníci objevili přímo mezi nimi.

LIDOVKY, COVER A VESELÁ NÁLADA

Několik písní však hlavní aktér odehrál pouze sám s kytarou, jednalo se například o cover Macklemorea, potažmo Johnyho Machetty, s názvem Se zbláznim. Do slok si však dosadil vlastní text a obecenstvo rozesmál. Ve skladbě Zejtra je taky den mu přišel na pomoc kamarád Pokáč, který mu napsal většinu textů k jeho písním.

Aby to byl plnohodnotný večer s cimbálovou muzikou, nesměly vedle hitů jako Trip, V naší ulici nebo novinky Nádech chybět ani některé lidovky. Velkých ovací se dočkala píseň Chudáci, žebráci, holota, známá z filmu Dědictví aneb Kurvahošigutentag, a v závěru ještě přišly na řadu dva svižné kousky. To už byla nálada v sále skutečně veselá, čemuž jistě napomohlo i moravské víno, pro které si lidé chodili k baru.

Voxel svoje letošní turné pojal nejen jako sérii koncertů, ale především jako zábavné večery, které odehráním připraveného setu písniček nekončí. Kdo měl zájem, mohl se zdržet i po vystoupení, muzikanti totiž slibovali, že cimbál vezmou přímo mezi diváky a budou hrát na přání. Sympatické pojetí už tak zajímavě vymyšlené šňůry. Nezbývá než se těšit, s jakým nápadem přijde Voxel příští rok, sám totiž říká, že má netradiční koncepty turné vymyšlené na několik let dopředu.

text: Josef Martínek, foto: Marie Veselá

Témata: Voxel, cimbálovka, PopFolklorTour

4,00