LIVE: Vypsaná fixa předvedla ve vyprodané Lucerně upocený nefalšovaný rock'n'roll

Vydáno 21.12.2017 | autor: Hana Bukáčková

Vypsaná fixa zakončila letošní turné již tradičně v Praze. Po loňské "malé" Lucerně vyprodala letos tu "velkou". Přehrála stále ještě novou desku Tady to někde je, kterou vydala letos v únoru. Samozřejmě ale nechyběly ani hitovky z předchozích alb. Krom skokanů si s nimi na pódiu zatančili hlavní protagonisté z klipu Robí Valentýn. Píseň Nina si s nimi zazpíval Petr Fiala z kapely Mňága a Žďorp.

LIVE: Vypsaná fixa předvedla ve vyprodané Lucerně upocený nefalšovaný rock'n'roll LIVE: Vypsaná fixa předvedla ve vyprodané Lucerně upocený nefalšovaný rock'n'roll

VYPSANÁ FIXA
LUCERNA, PRAHA
20. 12. 2017

Koncert začal "předkapelou" s bizarním názvem Když je dlouhá fronta na šatnu. Jednalo se o čtecí soubor složený z členů Vypsané fixy. Márdi předčítal kapitolu V kostele ze svých zápisků, které si psal během doby, kdy vznikala deska, a zbytek kapely instrumentálně podkresloval atmosféru četby. Kapitola pojednávala o tom, jak si všichni mysleli, že jedou do Broumovského kláštera natáčet část desky a přitom jeli jenom do tamního kostela, z čehož byli mírně rozčarováni. Závěr čtení patřil vzpomínce, jak se zastavili v Náchodě, který vůbec neznají, protože v něm nikdy neměli koncert. Všechna města, kde nehráli, jsou pro ně divná. Škoda že fanoušci místo poslechu zajímavých postřehů tuto pasáž celou propovídali.

Márdi (Vypsaná fixa) interview: Nejlepší vtipy jsou ty vlastní

Když následně došlo na hudbu, lidé pookřáli. Ale popravdě, nová deska u fanoušků naživo tolik nefunguje. Byl znatelný rozdíl mezi tím, když přehráli zatím komplet poslední vydanou desku Tady to někde je a když přihodili osvědčené hity z předchozích desek. Aktuální nahrávka je pomalejšího ražení, takže nenabízí prostor pro tradiční pogování, včetně pověstného kolečka. I přesto se během druhé písničky začali jedinci škrábat na pódium, aby si z něj následně mohli skočit a užít si tak svých pět minut slávy.

RECENZE: Vypsaná Fixa píše novou deskou svoji budoucnost

NEKONEČNÝ KONVOJ SKOKANŮ

Tradičně se z koncertu Vypsané fixa stává zážitek, a to doslova. Ne že by kapela vyváděla psí kusy, ta se víceméně soustředí na hraní a je statická, ale o zábavu se stará nekonečný konvoj skokanů = zástup fanoušků, kteří si chtějí skočit. Díky tomu snad není chvíle, kdy by krom muzikantů na pódiu nebyl ještě někdo další. Ale jak říká sama kapela, dokud lidi skáčou z pódia, je to znamení, že hraje dobře. A o tom to celé je.

TOP 12 nejlepších domácích alb prvního pololetí 2017: Zrní, David Stypka, Vypsaná Fixa, Debbi, J.A.R. a další

Překvapením večera bylo hostování Petra Fialy z valmezské formace Mňága a Žďorp, který si s nimi vystřihl Ninu. Oplatil tak Márdimu hostování z jejich koncertu ve Foru Karlín, který se uskutečnil o týden dříve. Na pódiu se dále objevili herci z klipu Robí Valentýn, a to právě při přehrání této písně. Další obměnou bylo zařazení Samurajských mečů po delší době do playlistu, což všichni zdárně kvitovali. Naopak překvapivě vypadla oblíbená Holka s lebkou.

FOTOREPORT: Vypsaná Fixa dobyla velkou Lucernu, fanoušky potěšila i čtením

Kapela odehrála svůj standardní koncert, který nebyl až na pár maličkostí nikterak zvláštní. Ale co na tom, když jim to hraje stále dobře a charisma jejich i písní přebije všechno. Kluci ze San Piega mají pro letošek splněno, teď už můžou opravdu začít právé a nefalšované Vánoce.

Setlist: Klid a mír a ticho, Inkoustový ruce, Náklaďák, Limity, Siky Romero, Místo, Robí Valentýn, Víři a Zívové, Mariánské léto, Člověk s přehledem, Ničím nerušená chvíle, Kostel-Biohazard-McD, Štěstí Jimi Dixona, Darling, Komik lobotomik, Čtyři slunce, Nina (feat. Petr Fiala), Antidepresivní rybička, Lunapark, Samurajské meče, Mažoretka, Barová turistika, Dezolát, Iluze, Domácí motokrosař, Drogový večírek, Detaily, Krásný smutný den, Ruzyně, 1982

Text: Hana Bukáčková, foto: Michaela Hermína

Témata: Vypsaná fixa, Márdi, Tady to někde je, Limity, Petr Fiala

4,50