LIVE: Wohnout zahráli v prvním elektrifikovaném divadle v Evropě... akusticky

Vydáno 19.03.2017 | autor: Anna Hejkalová

Kapela Wohnout se dostala na prkna, která pro mnoho představení znamenala svět. V brněnském Mahenově divadle bylo například poprvé uvedeno šest oper Leoše Janáčka a proběhla zde světová premiéra baletu Romeo a Julie Sergeje Prokofjeva. Wohnouti zde oprášili táborákové verze svých písní, které o pauzách proložili komediálními prvky. Ty ale v tomto množství vystoupení spíše shazovaly.

LIVE: Wohnout zahráli v prvním elektrifikovaném divadle v Evropě... akusticky Wohnout zahráli v prvním elektrifikovaném divadle v Evropě... akusticky. Foto: Karel Prchal

WOHNOUT
MAHENOVO DIVADLO, BRNO
18. 3. 2017

Celé akustické turné je pojato jako výlet s kapelou Wohnout pod stan. Ocitli jsme se v hlubokých lesích, kde kapela právě po spánku vylezla ze stanu umístěného na boku pódia, usedla k ohništi a začala hrát. Těžko soudit, zda těsně po probuzení nejsou zcela ve své kůži, nebo v nich honosné Mahenovo divadlo s pozlaceným stropem a křišťálovým lustrem vyvolalo nervozitu.

Wohnout unplugged v Brně: v Mahenově divadle voněly špekáčky

Ať už jedno, nebo druhé, jindy bezchybným Wohnoutům se ze začátku několikrát rozešly zpěvy, a tak měl každý z nich úvod lehce posunutý. Tyto drobné počáteční nedostatky se ale dají odpustit, neboť po chvíli zažehli oheň a dostali se do své obvyklé formy.

Bubeník Zdeněk "Fenek" Steiner během koncertu vystřídal několik rytmických nástrojů, novinkou tohoto turné se stala valcha, jejíž použití se výtečně osvědčilo a zároveň bylo viditelné, jak si změnu svého nástroje Fenek užíval. A protože z toho nasazení zřejmě vyhladověl, přišel čas na opékání špekáčků. Jejich vůně přilákala kukačku, kterou kytarista Honza Homola, podle vzoru písně Vojáci z alba Laskonky a kremrole, "zastřelil" svou kytarou. Díky tomu nastal dostatečný klid na to, aby se k výletníkům přidal i Vojta Lavička. Ten je ve zbylé části setu doprovodil na housle, jako při minulém akustickém turné.

Večer pokročil a Wohnouti při Bublině vzpomínali na část Prahy, kde většina z nich vyrůstala, tedy na Vinohrady. Během písně vztyčili na jejich počest i vlajku. O chvíli později, aby bylo jasné, že nás čeká poslední píseň setu, technik skácel jeden ze stromů rostoucích z pódia. Poté při přídavku basák Zemánek přinesl evidentně vlastnoručně vyrobený vozembouch z vidlí a udával s ním rytmus během písně Slováci. Na úplný závěr došlo jako obvykle na Svaz českých bohémů, po kterém následovaly ovace vestoje od celého obecenstva, včetně fanoušků v nejvyšších balkónových patrech.

Wohnout v Mahenově divadle předvedli dobrý koncert, ale jejich obvyklých kvalit nedosahoval. Nejenže se v průběhu setu vyskytlo několik chyb včetně jedné technické, kdy Vojtovi Lavičkovi nefungovala vysílačka na přenos zvuku, ale především mu chyběla jiskra, kterou v sobě kapela - ať už při akustických, nebo klasicky elektrických koncertech - obvykle má. Místo toho je nahradily výše zmíněné prvky, jež do určité míry bavily, ale později už spíš odpoutávaly divákovu pozornost.

text: Anna Hejkalová, foto: Karel Prchal

Témata: Wohnout, unplugged, Brno, koncerty

3,50