LIVE: Xindl X ve Foru Karlín slavil narozeniny, křtil album a převzal platinu

Vydáno 30.11.2019 | autor: Roman Jireš

Xindl X si koncertem s názvem Narozeninová oslava XL! v pražském Foru Karlín připomněl své 40. narozeniny. A byla to skutečně oslava velmi solidních rozměrů, kterou trochu pokazil jen nepříliš dobrý zvuk v jejím úvodu. Xindl X si v současné době nemůže stěžovat na nepřízeň publika ani médií, takže bylo vyprodáno a hrálo se ve vstřícné atmosféře. Večer vyšperkoval křest alba hitů Anděl v blbým věku a převzetí platinové desky za milionový obrat prodeje zatím poslední studiové nahrávky Sexy Exity.

LIVE: Xindl X ve Foru Karlín slavil narozeniny, křtil album a převzal platinu LIVE: Xindl X ve Foru Karlín slavil narozeniny, křtil album a převzal platinu

XINDL X
FORUM KARLÍN, PRAHA
28. 11. 2019

Vyprodaný sál aplaudoval programu, při jehož poslechu si člověk uvědomil, jaké množství hitů od svého debutového alba Návod ke čtení manuálu z roku 2008 Xindl X napsal. Narozeninové vystoupení zahájil jedním ze svých prvních hitů Anděl, který publikum okamžitě doprovodilo sborovým zpěvem. Rychle rozjetou atmosféru umocnil v následující skladbě Zlato tancem, připomínkou své účasti v letošní soutěži StarDance, kde tančil po boku Markéty Dostálové.

Škoda že další starou pecku Dysgrafik, ve které se Xindl X stylizoval do podoby Elvise Presleyho, nemohl slyšet zesnulý hudební publicista Vladimír Vlasák. Ten po jeho vítězství v národním finále 41. ročníku festivalu Porta před jedenácti lety jako člen poroty konstatoval, že tehdy osamělý interpret s kytarou Xindl X "má až šansonový talent vtáhnout posluchače do svých písní". Dnes by se uznávaný kritik asi podivoval, kam se posunul také díky dobře šlapající kapele.

Na správné narozeninové oslavě nemohou chybět hosté, a tak si Xindl X pozval některé z hudebníků, se kterými v uplynulých letech spolupracoval nebo pro ně napsal písně a texty. Jako první se představila Mirka Miškechová a byl to dobrý tah, protože se ukázalo, že jejich česko-slovenský duet Cudzinka v tvojej zemi vůbec nestárne. Při dalších peckách Barbína a Dřevo vadil nevychytaný zvuk, protože Xindlovi X opravdu nerezaví básnické střevo a je škoda nerozumět jeho textům. Naštěstí se s příchodem dalších hostů, kapely Slza se skladbou Léto lásky, zvukař konečně chytil.

Xindl X uzavřel turné Sexy Exity třemi koncerty v Lucerna Music Baru

"Teď už to bude samá deprese," vyhrožoval Xindl X před písní Čecháček a totáček. Pravda, první dvě uvedené novinky Růžový brejle a Imunita žádné veselé řachandy nejsou, ale tak hrozné to zase nebylo. Přispěli k tomu i další hosté. Se skupinou Jananas si Xindl zazpíval jejich skladbu To samo a připomněl společnou píseň Zzz věnovanou Nadačnímu fondu Českého rozhlasu Světluška. Povedená byla i legrácka Nejlepší zvukař je playback s písničkářem Petrem Lüftnerem.

K dobrému koncertu přispěla i Xindlova kapela, z jejíž původní sestavy před natáčením alba Sexy Exity zůstal jen bubeník Emil Valach. Například Jan Bálek se blýsknul hezkým piánem ve skladbě Dočasná svatá a Chemii ozdobil saxofon Radka Kašpara. Ondřej Ládek připomněl i blížící se Vánoce. Vedle očekávané trochu humpolácké Štědrej večer nastal premiérově zazněla píseň Čas to zabalit doprovázená v ten den zveřejněným dojemným klipem.

V roce 2021, konkrétně 30. ledna, vystoupí Xindl X v pražské O2 areně. Pokud budeme brát letošní narozeninový koncert ve Foru Karlín jako přípravu na tuhle událost, tak vykročil správným směrem na cestě do největší haly v metropoli.

text: Roman Jireš, foto: Facebook Xindla X

Témata: Xindl X, Slza, Jananas, Mirka Miškechová

4,00