LIVE: Zaz přivezla do Prahy vůni Paříže i prostou radost

Vydáno 30.11.2015 | autor: Matěj Chalupa

Isabelle Geffroy, většině lidí známá pod jednoduchým pseudonymem Zaz, se i letos rozhodla přijet rozdávat radost a pozitivní náladu do Prahy. Aby nenastala stejná situace jako při loňském koncertě, kdy ji pro brzké vyprodání sálu nemohli vidět všichni zájemci, představí se Zaz se svou doprovodnou kapelou v Praze hned dvakrát po sobě, po neděli i v pondělí.

LIVE: Zaz přivezla do Prahy vůni Paříže i prostou radost Zaz je na pódiu živel. Foto: Michaela Hermína

ZAZ
FORUM KARLÍN, PRAHA
29. 11. 2015

Sál byl velmi slušně obsazen, ačkoli k maximálnímu naplnění kapacity Fora Karlín tentokrát nedošlo. Jakmile hudba v pozadí utichla a zhasla světla, bouřlivý potlesk a křik přivítal za závěsem schovanou zpěvačku s celou kapelou, přičemž takto "ukrytí" zůstali po dobu prvních pár písní. A nebylo tomu jen tak, na průhledné plátno byly totiž přeneseny úvodní titulky a první projekce, koncert jako celek tak působil silným filmovým dojmem. Poté následovaly první "městské" záběry, které vyobrazovaly převážně Paříž a byly doplněny o kulisy několika domů, které zdobily pódium za zády členů kapely během celého koncertu. V případě prvních pár písní se pak jednalo o vybrané kousky z nejnovějšího alba Paris (2014), takže byl asi všem jasný význam kulis i projekce.

Zaz s písněmi o Paříži znovu zaplnila Forum Karlín

Po prvních třech písních Zaz zmizela z pódia, aby se o malou chvíli později mohla vrátit v pompézních modrých šatech, které vyměnila za skromný dámský oblek. Během celého koncertu se pak převléknout do zákulisí vypravila ještě jednou, v posledním outfitu, černém overallu, odzpívala už celý zbytek koncertu.

Již zmiňované projekce se nevztahovaly pouze k "městským" písním z posledního alba, ale doplňovaly všechny songy a perfektně tak dotvářely atmosféru celého koncertu. Ač se v případě Zaz jedná o skladby jazzové, folkové a šansonové, mnoho se jich dočkalo modernějšího kabátku, vynikly tak výtečné kompozice a gradace. Klasická pohodová hudba doprovodné kapely (bicí, kytary, kontrabas/baskytara, klávesy) byla místy vyšperkována elektronickými beaty až do dubstepových kreací, které Zaz doprovázela pokusným hraním na theremin. Různých úprav a prodlužování písní se fanoušci dočkali zejména při odbíhání zpěvačky do zákulisí, kdy zůstala na pódiu kapela sama a měla za úkol nás prostě zabavit. To se jí dařilo velmi dobře, jenže to občas mohlo působit trochu nekonečně, přeci jen přišli jsme za písničkami, které máme rádi.

LIVE: Jazzová evangelistka Zaz s energií hurikánu

Kromě kousků z nového a stále aktuálního alba Paris na koncertě zazněl průřez třemi zbývajícími deskami, přičemž nejvíce hitů pocházelo z té předchozí, Recto Verso (2013). Jde o skladby jako On Ira, Comme ci, comme ça nebo Si. A že se v případě Zaz nejedná o pouhou zpěvačku, dokázal vstup na závěr koncertu, kdy se na pódiu objevila česká zástupkyně neziskových organizací, s kterými Isabelle spolupracuje. Nechyběly ani klasické rozmluvy, či spíše pokusy o ně, v českém jazyce, kdy měla před sebou zpěvačka napsaný tahák s výslovností. Kromě jednoduchého "Děkujii" jsme se tak dočkali i pokusu o převyprávění krátkého příběhu.

Nedělní koncert přinesl nekončící (a to doslova, zpěvačka měla připravený program, který přesahoval 2 hodiny) dávku pozitivní nálady a energie, která sálem čišela všemi směry. Hudba Zaz přitahuje davy fanoušků, a když to baví lidi, baví to samozřejmě i samotné interprety. To bylo v případě Zaz vidět snad na každém kousku jejího těla.

text: Matěj Chalupa, foto: Michaela Hermína

4,00