LIVE: Zrní koncertovali s výhledem na večerní Prahu

Vydáno 25.04.2018 | autor: Andrea Černá

Zrní vyrazili tentokrát na turné na netradiční místa. Jeden z vyprodaných koncertů se konal v úterý 24. dubna na střeše pražského Paláce Lucerna, kde si diváci užili koncert s výhledem na osvícené hlavní město.

LIVE: Zrní koncertovali s výhledem na večerní Prahu LIVE: Zrní koncertovali s výhledem na večerní Prahu

ZRNÍ
STŘECHA PALÁCE LUCERNA, PRAHA
24. 4. 2018

Zrní přináší svým fanouškům neustále nové zážitky. Po loňském vydání alba Jiskřící a vyprodaném Foru Karlín tentokrát vyměnili tisícihlavé davy za decentní prostory. Právě na střešní terase Paláce Lucerna započala série nezvyklých pěti pražských vystoupení s označením Černá hodinka a půl. Vyvézt se sem návštěvníci museli páternosterem poté, co v Pasáži Lucerny našli směrovku "Zrní na střeše". Rozdíl oproti běžným koncertům spočíval kromě výhledu na Prahu také v absenci elektronických podkladů. Odehrát set při svíčkách skupinu napadlo poté, kdy jim během zvukové zkoušky v bratislavském klubu vypadl proud. Zrní byli nuceni improvizovat a hrát pod pódiem mezi lidmi téměř akusticky. Nečekaná atmosféra se jim natolik zalíbila, že se ji nyní pokusili zopakovat cíleně.

LIVE: Zrní zajiskřili ve Foru Karlín, předvedli strhující koncert

Nutno dodat, že realizace nápadu se povedla, byť omezená kapacita střechy ze začátku zabraňovala mnohým návštěvníkům v bezprostředním kontaktu s kapelou. V půli koncertu ale organizátoři posunuli bezpečnostní pásku a umožnili tak divákům větší rozptýlení se v prostoru. Někdy tou dobou také zapadlo slunce a rozzářily se lampy spolu s barevnými žárovkami. V počínajícím letmém svitu měsíce vynikly i svíčky a osvětlení celého města s Pražským hradem jako dominantou.

SPECIÁLNÍ ARANŽE A VYCPANÝ BAŽANT

Nový zážitek přinesla i absence pódia a speciální aranže písní vytvořené speciálně jen pro toto turné. Balkánská funky verze Jabloní, dojemná Rychta, závěrečný cover nebo tanec majitele střechy Ondřeje Kobzy s vycpaným bažantem se neslyší a nevidí každý den. Především v druhé půli koncertu po písničkách Pokraj a Igor Pelech se postávající, sedící i polehávající publikum roztleskalo a rozezpívalo. Jedinou komplikací mohla být případná průtrž mračen, přeci jen se jednalo o koncert pod širým nebem. I počasí ale bylo očividně objednáno a v průběhu večera nespadla ani kapka.

Zrní interview: Všichni se dokážeme ztotožnit s obsahem desky. Každej prožíval nějakou krizi

Tento týden budou kapelu ještě čekat koncerty v Jindřišské věži, v Café Neustadt na nádvoří Novoměstské radnice, v Cafe Prostoru v budově Národní technické knihovny a v Paralelní Polis. Poslední zmiňované místo je jediné, na které v tuto chvíli zbývají vstupenky. Zaplatit je ale můžete jedině v bitcoinech, čímž se Zrní stávají první kapelou v České republice, která prodává lístky na koncert v kryptoměně. Všechny prostory mají maximální kapacitu do sto padesáti osob. Mimopražské blackout koncerty jsou plánované na květen a uskuteční se v sauně NUUK v Hradci Králové a v Kafé v kině ve Veselí nad Moravou.

text: Andrea Černá, foto: Tomáš Klíma

Témata: Zrní, Černá hodinka a půl, Jiskřící

4,50