Nova Rock, den třetí - metalcorové hody se Sleeping With Sirens, objev Moose Blood a spojení Prophets Of Rage se System Of A Down

Vydáno 25.06.2017 | autor: Jan Trávníček

Náš maraton reportáží z rakouského monstrfestivalu Nova Rock pokračuje třetí a zároveň předposlední částí. V ní se podíváme na zoubek kapelám jako System Of A Down, Moose Blood, Sleeping With Sirens, Of Mice And Men a dalším.

Nova Rock, den třetí - metalcorové hody se Sleeping With Sirens, objev Moose Blood a spojení Prophets Of Rage se System Of A Down Nova Rock, den třetí - metalcorové hody se Sleeping With Sirens, objev Moose Blood a spojení Prophets Of Rage se System Of A Down

NOVA ROCK
NICKELSDORF, RAKOUSKO
16. 6. 2017

Třetí den na Nova Rocku byl subjektivně nejslabší, i tak ale nabídl řadu zapamatovatelných okamžiků. Mezi ně však určitě nepatřili Four Year Strong, kteří jsou sice z desek příjemně pop-punkově melodičtí, na festivalu ale jako by se chtěli za každou cenu vyrovnat všem těm metalovým a hardcorovoým spolkům kolem. Proto ve zpěvu přidali na drsnosti a agresi, čímž se paradoxně stali spíše jedněmi z řady.

LIVE: První den rakouského Nova Rocku - Linkin Park, sexisti Steel Panther a historická chvíle pro Five Finger Death Punch

Metalcorová dvojice Sleeping With Sirens a Pierce The Veil patří do skupiny líbivějších skupin, které jsou podobně jako třeba Bring Me The Horizon tvrdí jen na oko, což ale v obou případech není nutně na škodu. Zejména první jmenovaní totiž překvapili jednou z nejenergičtějších show vůbec, kdy vzduchem létaly mikrofony, kytary i konfety. Podle hlasu i vzhledu si sice člověk nemohl být jistý, jestli v tom bordelu tak řádí zpěvák nebo zpěvačka, když se pak Kellin Quinn jako host přidal na jednu skladbu k Pierce The Veil, nešlo se z toho neradovat.

Of Mice And Men jsou zase jedněmi z těch, kteří si na Nova Rocku testovali nového zpěváka, a i když basák Aaron Pauley se skupinou brázdí po světě od roku 2012, roli původní tváře formace, zdravotně dlouhodobě indisponovaného Austina Carlileho, převzít nedokázal. Dřívější frontman byl totiž natolik ikonickou postavou s obrovským charismatem a vokálními kvalitami, že dřevorubecký styl zpěvu jeho nástupce z Of Mice And Men udělal kapelu, která už vás vlastně vůbec nemusí zajímat.

LIVE: Nova Rock - den druhý. Ohniví Blink-182, špičkoví Pendulum a jeden rozpačitě splněný sen

A zatímco dřívější srdcovku na hlavním pódiu vystřídali Kreator a na červené scéně se takřka celý den střídaly německé party, drobná stage u Red Bull autobusu ukázala další důvod, proč se letos těšit na Rock For People. Mladíci Moose Blood jsou totiž jedním z největších objevů festivalu. Krásně klenuté melodie ve stylu kapel typu Taking Back Sunday nebo Jimmy Eat World byly plné života, sympatického pódiového projevu a pohlazením po duši zároveň.

Souboj o nejlepší koncert dne ale museli srovnat ještě s Prophets Of Rage. Superkapela složená z členů Rage Against The Machine, Public Enemy a Cypress Hill hrála dohromady zejména hity svých původních seskupení, občas tam ale zamíchala i nějakou tu novinku, a když Tom Morello obrátil a zvedl nahoru kytaru, na níž měl napsáno Fuck Trump, vysloužil si bouřlivý potlesk. Tvrdě úderná kytarová show včetně hitu Killing In The Name byla protkána hiphopovou mezihrou například s Insane In The Brain, v kotli to ale vřelo jako snad nikdy jindy. A to i přes vytrvalý déšť.

Už tak obrovskou sílu legendárních muzikantů nakonec podpořil ještě speciální host Serj Tankian ze System Of A Down, který se svými kolegy zavzpomínal na zemřelého Chrise Cornella skladbou Like A Stone z nedoceněných Audioslave, kde právě všichni členové Rage Against The Machine mimo zpěváka Zacka De La Rochy a právě s Cornellem za mikrofonem pár let působili. Pokud jste dosud nebyli přesvědčení o tom, že investovat do monstrfestivalů typu Nova Rock stojí za to, tak právě toto mimořádně hvězdné obsazení by vám mělo napovědět.

LIVE: System Of A Down drtili Prahu kulometnou salvou songů

Samotní System Of A Down vystoupili jen o půl hodiny později a pokud jste na nich byli teď v O2 areně, máte velmi dobrou představu, jak to tam vypadalo - koncert byl úplně jako přes kopírák. Jen těch lidí se přišlo podívat asi třikrát více, a i když neustávající déšť hrozil přerušením vystoupení, nakonec k němu nedošlo a hity Lonely Day, Chop Suey! či Violent Pornography si čtyři dny po Praze vychutnal i Nickelsdorf. Chemie mezi muzikanty a komunikace k publiku tedy opět na nule, kdo má ale rád jejich nekompromisní sypačky a po ničem jiném netouží, si díky bezmála třiceti kouskům opět přišel na své.

Čtvrtý a poslední den patřil Green Day, Simple Plan, Rag 'N' Bone Manovi, Machine Gun Kellymu a Davidu Hasselhoffovi. O nich všech si na našich stránkách přečtete více už co nevidět.

text: Jan Trávníček, foto: Rusty Shepherd

Témata: Nova Rock, System Of A Down, Prophets Of Rage, Moose BloodSleeping With Sirens, festivaly