RECENZE: Bon Jovi vsadili na jistotu bez překvapení, Sambora jim chybí

Vydáno 28.12.2016 | autor: redakce

Třicet let od vydání svého stěžejního alba Slippery When Wet přicházejí Bon Jovi s novinkou, na které je ledacos jinak. Kapela už třeba ani náznakem nekoketuje s metalem a jedná se se o první studiové album, na kterém se nepodílel kytarista Richie Sambora. Ten kapelu opustil v roce 2013. A bez něho to zatím není ono.

RECENZE: Bon Jovi vsadili na jistotu bez překvapení, Sambora jim chybí Bon Jovi vsadili na jistotu bez překvapení

Bon Jovi

This House Is Not For Sale

This House Is Not for Sale, Living With The Ghost, Knockout, Labor Of Love, Born Again Tomorrow, Rollercoaster, New Year's Day, Devils In The Temple, Scars On This Guitar, God Bless This Mess, Reunion, Come On Up To Our House

12 trax / 49:08 min

Vydavatel: Universal Music

Novinka především postrádá hit na první poslech, jakými jsou staré pecky You Give Love a Bad Name nebo Livin' On A Prayer. Bylo by však nespravedlivé zatratit kapelu s novým kytaristou Philem X. docela. I když jeho vklad do kapely není tak výrazný, jako tomu bylo v případě Sambory. Typická melodičnost podložená stále dobře zpívajícím Jonem Bon Jovim zůstává. Rozhodně potěší příznivce "klasických" Bon Jovi mnohem více než loňské album Burning Bridges, pro mnohé příliš alternativní a zvukově syrové. Pro některé se v tom případě ani nejedná o řadovou studiovou desku, ale o raritu, na kterou kapela poskládala dříve nevyužité věci.

BALADY VYPRCHAJÍ JAKO FREON

Skupina v aktuálním složení Jon Bon Jovi, Phil X, Hugh McDonald (baskytara), Tico Torres (bicí) a David Bryan (klávesy) jako první singl už v srpnu nabídla titulní skladbu, na které se podílel i producent John Shanks. This House Is Not For Sale není špatná píseň, má charakteristickou melodiku a výrazné kytarové sólo, ale bohužel ničím nepřekvapí. Následující Living With The Ghost stejně jako celý zbytek alba potvrzuje, že doby, kdy se Bon Jovi na albu Keep The Faith na začátku devadesátých let snažili alespoň trochu vymanit z obrazu tvůrců rockových stadionových hitů jsou asi nenávratně pryč.

RECENZE: Bon Jovi chtěli potěšit fanoušky a udělali z nouze ctnost

Jenže můžeme Bon Jovi vyčítat, že to nechtějí úplně zabalit? Jejich příznivci, kteří překousli odchod Sambory a Burning Bridges považují za odpustitelný úlet, si asi mezi novými skladbami vyberou. Může to být třeba chytlavý Knockout, na kytarách postavená The Devil's In The Temple nebo píseň Roller Coaster, v níž se skupina snaží držet krok s dobou a mohla by s ní uspět na koncertech. Žádnou díru do světa však určitě neudělá svými baladami, které i přes slušný zpěv vyprchají z hlavy jako freon z porouchané ledničky.

Všechny nápady na svižné hity už možná Bon Jovi vyplýtvali, ale s osvědčenými postupy ještě pracovat umí. Někomu taková sázka na jistotu může stačit.

text: Roman Jireš

Témata: Bon Jovi, rock, This House Is Not For Sale