RECENZE: Bruno Mars je potřetí hitový, funky a sexy

Vydáno 01.12.2016 | autor: Filip Pešta

Bruno Mars po čtyřech letech představuje své třetí studiové album, které je zářivým příkladem toho, že méně je více. A taky toho, že trpělivost v jeho případě nepřináší jen růže, ale celou bohatou flóru.

RECENZE: Bruno Mars je potřetí hitový, funky a sexy Bruno Mars je potřetí hitový, funky a sexy

Bruno Mars

24K Magic

24K Magic, Chunky, Perm, That's What I Like, Versace On The Floor, Straight Up & Down, Calling All My Lovelies, Finesse, Too Good To Say Goodbye

9 trax / 33:28 min

Vydavatel: Warner Music

Jeden by si myslel, že muzikant obdařen takovým talentem bude vydávat album za albem a k tomu samozřejmě přihodí očekávanou kompilaci greatest hits. V Brunově případě se však nic takového nekoná - místo toho, aby prvoplánově přišel každý rok s novou deskou, dává si načas a v klidu si "vaří" vlastní materiál. Pak se ale není čemu divit, že každá jeho deska obsahuje "povinné" hity, drží jednotné téma a zároveň je v rámci kritérií žánru nadmíru kvalitní.

BÝT SEXY, FUNKY A HITOVÝ

V případě 24K Magic má mise na planetu Bruno Mars jasný cíl: být sexy a občas citlivý, být funky, r'n'b a zároveň dodržet všechny výše uvedené rysy.  Dá se to stihnout za půl hodiny? Samozřejmě.  Kdo ví, jestli celou tuhle inspirační vlnu neodstartovala záplava v podobě spolupráce s Markem Ronsonem na Uptown Funk v roce 2014. Tam se ukázalo, že funky rozhodně nezastínil dokonale vyladěný taneční pop a lidi stále potřebují slyšet pořádně našlapanou basu a přidrzlou lyriku textů, které vybízí k dobré náladě a prosté touze bavit se, užít si život.

Přesně touto cestou jde první singl 24K Magic a Bruno Mars po ní rozhodně nezakopává. Naopak jde s hlavou vztyčenou a jeho krok má pořádný švih. James Brown a ostatní velikáni funky scény by jej určitě objali, kdyby si poslechli skladbu Perm, která je doslova hudebním strojem času. Ten nářez si prostě musíte užít do poslední sekundy.

DRZÝ FLOUTEK  I CITLIVÝ CHLAPEČEK

Velikou předností Bruna Marse jsou samozřejmě jeho vokální možnosti. Může s klidným srdcem psát písně, které se zdají ve slokách klidné a v refrénech vygradují do nadpozemských výšin. Stejně tak on sám dokáže každé své skladbě dát patřičný hlasový výraz. Umí být jak drzý floutek, tak citlivý chlapeček a nesporným faktem je, že mu výborně sedí obě role. Citlivá óda je určitě Versace On The Floor, typická balada přidáním basové linky a bicích budí dojem, jako by ruku k dílu přiložil Michael Jackson. Producenty jsou tu však Shampoo Press & Curl ve spolupráci s produkčním týmem The Stereotypes a výsledný široký a šťavnatý zvuk je určitě na zdvižený palec.

24K Magic je výsledek hudebního perfekcionismu, muzikantského cítění a ctění žánru. Je to album, u kterého si po třiatřiceti minutách řeknete, že to byl super výlet a že byste snesli ještě jednu nebo dvě písničky. Sám Bruno prohlásil, že jeho cílem je, aby jeho třetí hudební kapitola byla lepší než ty předchozí. Jestli se mu jeho přání vyplnilo, je na posouzení každého z nás. Tak jako tak je ale Mars i potřetí sexy, hitový, citlivý a hudebně kvalitní. Mise splněna.

text: Filip Pešta

Témata: Bruno Mars, 24K Magic, hudební alba, funk

4,50