RECENZE: Drake na Views servíruje soundtrack osamělých večerů

Vydáno 27.05.2016 | autor: Daniel Nádler

Drake nás vzal minulý rok na pořádnou rapovou jízdu v podobě extrémně povedené desky If You Are Reading This Its Too Late a taktéž rapově laděného mixtapu What A Time To Be Alive s Futurem. Oba projekty byly nečekaným překvapením, o kterých jen tak někdo nevěděl. To deska Views se čekala netrpělivě a také hned ovládla světové žebříčky. Právem? Určitě ano, jen nekonečná délka jí trochu ubírá na kráse.

RECENZE: Drake na Views servíruje soundtrack osamělých večerů Drake s novou desku ovládl žebříčky v USA i Británii

Drake

Views

Keep The Family Close, 9, U With Me, Feel No Ways, Hype, Weston Road Flows, Redemption, With You, Faithful, Still Here, Controlla, One Dance, Grammys, Childs Play, Pop Style, Too Good, Summers Over Interlude, Fire & Desire, Views, Hotline Bling

20 trax / 81:15 min

Vydavatel: Universal Music

Views nás svojí atmosférou zavede do zasněženého Toronta. Drakeovo rodné město na desce působí velmi chladně, ale nemá problém nás zahřát jamajskými dancehallovými písněmi, které rozpohybují nejednoho posluchače. Jasným příkladem toho je Too Good s hostující Rihannou nebo hit One Dance, který dokázal obsadit první místo v žebříčku Hot 100 Billboardu. Drake má na hity jednoduše čich, a proto se nebudeme divit, až vlétnou do žebříčků i ostatní návykové songy.

Na začátku alba se Drake s mrazivou elegancí rozloučí se všemi nepravými a neupřímnými přáteli v písničce Keep The Family Close a v podobném duchu, ať už tématicky či hudebně, se pokračuje. Jsou tu patrné rapperovy hluboko usazené kořeny, dosahující až k albu Take Care. Z toho důvodu tracklist překypuje spíše popovými, zpívanými, avšak precizně melodickými písněmi. Preciznost je slovo, které tento projekt vystihuje. Ať už to je výborně vybraný sample od Mary J. Blige do písně Weston Road Flows nebo ten od legendárního rappera DMX v tracku You With Me? Ten dokládá inspiraci r'n'b hudbou z devadesátých let.

Ruku v ruce s tím jde taktéž vhodný výběr producenta, jímž je Noah "40" Shebib, který odvedl nádherný kus práce. Beaty jsou pro Drakea ušité na míru a chemii mezi nimi se jen tak něco nevyrovná. Jednoduše řečeno  - "40" tuto desku umělecky pozvedl o level výš.

HITPARÁDY (45.): Drake vede všude, kam se podíváš. Kromě Česka

V polovině se album z poklidné a emotivní ospalosti probouzí k živějším podobám, k nimž patří i píseň Still Here, velmi přisná skladba Grammys s hostujícím Futurem nebo track Pop Style. Avšak zde Drake trochu klopýtl a sloky od velikánů, jako jsou Kanye West nebo Jay-Z, nakonec nahradil svými verši. Tímto krokem si mírně uškodil, protože jak Kanye, tak Jay-Z by desku obohatili o novou energii. Album je zakončeno kolosálním hitem Hotline Bling, který klidně mohl zůstat singlem a nemusel dostat prostor na desce.

Album je pomalé, táhlé, zároveň v pravý moment umí dupnout na pedál. Chladnost kanadských ulic se podepsala na emotivnosti a osobním pojetí  - dokladem je minimum hostů. O rapu to vlastně moc není, Drake se spíše vyžívá ve zpívaných pasážích, proto část fanoušků zklame. Dvacet skladeb je na oko možná příjemná věc, jenže deska se ve finále táhne tak, že když dojde na hluchá místa, můžete u ní začít klimbat. Škoda že nebyl Drake při výběru písniček přísnější a neponechal si pouze to nejlepší.

RECENZE: Drake a Future jsou trochu nesourodá dvojka. Září jen jeden z nich

Jeden z nejočekávanějších projektů roku tedy není rapovým dynamitem, ale ocení ho spíše citlivější povahy. Drake tu promlouvá o ženách, zkoumá svoje osobní pocity a jen občas se - jako správný rapper - také pochválí. Views se hodí hlavně k osamělým večerům ve společnosti dobrého pití.

BEST TRAX: One Dance, Still Here, Faithful, Grammys, You With Me?
ZKUS TAKY: Chance The Rapper – Coloring Book

3,50