RECENZE: Eminem vás na nové desce Kamikaze praští rovnou do obličeje

RECENZE: Eminem vás na nové desce Kamikaze praští rovnou do obličeje RECENZE: Eminem vás na nové desce Kamikaze praští rovnou do obličeje

EMINEM

Kamikaze

The Ringer, Greatest, Lucky You, Paul-Skit, Normal, Em Calls Paul-Skit, Stepping Stone, Not Alike, Kamikaze, Fall, Nice Guy, Good Guy, Venom

13 trax / 45:49 min

Vydavatel: Universal

Ač si Marshall Bruce Mathers III. přizval na  svou předchozí desku Revival jména jako Ed Sheeran, Beyoncé nebo Pink, musel se vyrovnat s faktem, že reakce fanoušků a kritiků byly spíše vlažné povahy. Mnozí se možná ještě dosud neotřepali z jeho nového stylu projevu, posazeného o oktávu níž a s mnohem klidnější flow než by se dalo čekat. 8. ledna 2018 po vydání remixu písně Chloraseptic Eminem vzkázal kritikům: „Přidal jsem trochu šťávy do svý rakety, počkejte až se vrátím a vypustím ji.“ Noc před vydáním vypustil do světa patnáct sekund nové písně, ve které se objevilo promo logo dalšího marvelovského trháku Venom. Desátá deska rapové legendy byla další den na světě. Na jejím obalu se tyčí kopie obalu desky Beastie Boys z roku 1986 s názvem Licence to III. , která pro něj byla dle jeho citace „několik let inspirací“.

TOP 6 videoklipů týdne: Eminem oslavil Valentýn odhalením nevěry, Rybičky 48 stvořili ideálního muže

Co, že se to Marshallovi a Dr. Dre urodilo pod rukama tentokrát? ,,Cítím se jako bych chtěl praštit svět do jeho zasranýho obličeje.“ zní jeden z úvodních veršů skladby The Ringer, jež vám skutečně dává první ránu pravačkou rovnou do tváře. Sotva se stihnete otřepat, už dostáváte přímý úder levačkou v podobě Greatest. Chápu, že jste to nečekali a teď se snažíte dát ruce před obličej s úmyslem zahájit defenzívu, bohužel to ale není možné. Na základním kameni výborně naprogramované, syrové, samplované rytmiky se totiž vrství kanonáda slov, která má za úkol vymlátit z posluchače duši.

RECENZE: Eminem se na novince Revival odepisuje hned na začátku

Jednoslabičné i víceslabičné rány, jedna za druhou v rychlosti, které se nestihnete bránit. Až vás nakonec gravitace Eminemovy flow umístí k zemi a vám nezbývá nic jiného, než se tomu všemu poddat a užít si to. Opět nejsou mimo ani pěvecké linky například v písni Stepping Stone či marvelovské Venom pro stejnojmenný film.

KONTROVERZE V PODOBĚ DISS TRACKŮ KOLEGŮ

Celkovou temnou atmosférou se společně s hlavním protaginistou proplétají další hosté. Rappeři Joyner Lucas a Royce da 5'9, písničkářka Jessie Reyez a zlatý hřeb jménem Justin Vernon z kapely Bon Iver, jehož hlas skvěle koření refrén písně Fall. Bohužel se Vernon od projektu distancoval se slovy: ,,Nebyl jsem ve studiu s Eminemem. Vokály vzešly z nahrávání s BJ Burtonem a Michaelem Willem. Nelíbí se mi ta homofobní sonda, kterou ta skladba nese. Zeptal jsem se jestli by nemohl text změnit, neudělal to. Myslel jsem si, že Eminem je nejlepší rapper všech dob. Neměli bychom urážet mladší.“

Track je totiž dissem na mladšího kolegu jménem Tyler, the creator. Ať už je pravda tohoto sporu vlevo, vpravo nebo uprostřed, nesporným faktem zůstává, že spojení Vernon a Eminem zatraceně funguje. Tyler však není jediný kdo si to na Kamikaze odnesl. Do řady si k němu můžou stoupnout rappeři Ja Rule, Machine Gun Kelly nebo Migos a nutno podoknout, že si je Marshall prostě namazal na chleba.

Chtěli jste vztek? Údernost? Syrovost a neskutečnou flow, která nešetří nikoho a nic? S tím vším vás Eminemova deska katapultuje do oblak. Bez padáku. Příjemnou zábavu!

text: Filip Pešta
Témata: Eminem, Kamikaze,  Justin Vernon, Dr, Dre, Tyler, the creator