RECENZE: Inner Fools od Circus Problem, to je lék na všechny splíny. Nejlíp vyzní naživo

RECENZE: Inner Fools od Circus Problem, to je lék na všechny splíny. Nejlíp vyzní naživo Inner Fools od Circus Problem, to je výborná tancovačka. Nejlíp vyzní naživo

Circus Problem

Inner Fools

Intro Fools, Tvůj den, Inner Fool, Hledáš, Cycling Corpse, Sukničkář, On The Road, Final Nail, Open Mind, Opa Karpaty, Nevinnost, Kornoutek, Bzum Bzum

13 trax / 40:50 min

Vydavatel: vlastní náklad

Deska vyšla symbolicky 10. října, kdy se slaví Den duševního zdraví. Kapela je totiž sama velmi bláznivá a zaplnila mezeru na českém trhu svým mixem world music, převážně balkánské dechovky a židovského klecaru. Album je rozděleno na pomyslné tři části: instrumentální, česky a anglicky zpívané. Škoda že nahrávka místy neodpovídá reálným kvalitám kapely. Naživo zní jejich hudba opravdověji a spontánněji. Kdo nezná jejich předchozí nahrávku Born Not Typical, může si o nich novinkou vytvořit mylný úsudek, především díky českým písním, které jsou jejich velkou slabinou.

LIVE: Circus Problem slavili Den duševního zdraví novou deskou. Bylo narváno!

Právě nekvalitní české texty u některých songů sklouzávají do absurdností jako např. v Sukničkáři. "Jsem to totiž já, sukničkářů král, neutečeš přede mnou, ty musíš být má, jsem to totiž já, sukničkářů král, dostanu tě, i kdybys mě vůbec nechtěla." Píseň je jinak velmi melodická a roztancovala by snad i mrtvého. Podobně dopadl nevtipně přetextovaný popěvek Neckáře "Jak můžeš být tak zlitá, copak nemáš kousek tlaku v sobě" v tracku Nevinnost, jenž obsahuje pouze tuto větu, kterou by snad nezpívali ani o dekádu mladší jedinci.

EXKLUZIVNĚ: Circus Problem dávají ochutnat z nové desky Inner Fools

Jinak ale naštěstí desce není moc co vytknout. Obsahuje nakažlivé melodie, které hned po prvním poslechu dostanete do hlavy a jen tak je z ní nevytísníte. Kapela docítila perfektního zvuku, který je lepší, vychytanější a čistší než na předchozích nahrávkách, nepochybně se v něm odráží i jejich vyhranost a sehranost. Dobrým příkladem je i Kohoutek, který se na albu opakuje - byl již na minulé desce. Z nahrávky jsou cítit disco spodky, určitý elektrifikace skladeb a jistý posun "s dobou".

VYLÉČÍ VŠECHNY NEDUHY

Zajímavé jsou i jejich experimenty v písních Open Mind a v instrumentální On The Road, které se trochu odklánějí od jejich dosavadní tvorby. Skvěle zní kombinace s ženským vokálem při reggae pohodovce Open Mind, která se uprostřed změní v progresivní elektro. Na albu patří společně s Cycling Corpse s nechybějícím všudypřítomným popěvkem "Óóó" a našlapanou dynamikou k tomu nejlepšímu.

Pokud chcete vlít trochu pozitivní energie a sluníčka do zachmuřených dní, Circus Problem jsou opravdu zaručeným a osvědčeným lékem, jak případné neduhy aspoň na chvíli vystrnadit ze života. Jedná se o velmi dynamickou nahrávku, která je plná života, nenechá vás v klidu a svádí k tanci.

Navíc zakoupením desky přispíváte z části i na rozvoj nadace Green Doors, která se zabývá pomocí pro duševně nemocné. Zajímavým zpestření je začlenění cimbálovky a dalších hostujících muzikantů. Nahrávka působí jako profesionálně natočené dílo s ambicí dostat se do širšího povědomí hudební veřejnosti. Uvidíme, zda se to kapele povede.

Témata: Circus Problem, Inner Fools, Not Born Typical, world music, balkánská dechovka

4,00