RECENZE: John Mayer vydává album po kouskách. První vlna je překvapivá i očekávaná

Vydáno 28.01.2017 | autor: Filip Pešta

Americký zpěvák a skladatel John Mayer se rozhodl svou sedmou desku s názvem The Search For Everything naservírovat fanouškům k uším po kouskách. První "vlna", jak Mayer EP nazval, obsahuje čtyři skladby, které jsou kombinací překvapení, ale i toho, na co si jeho věrní posluchači už zvykli.

RECENZE: John Mayer vydává album po kouskách. První vlna je překvapivá i očekávaná John Mayer vydává album po kouskách. První vlna je překvapivá i předvídatelná.

John Mayer

The Search For Everything - Wave One

Moving On And Getting Over, Changing, Love On The Weekend, You're Gonna Live Forever In Me

4 trax / 13 min

Vydavatel: Sony Music

Zdá se, že se do hudebního světa nenápadně zavádí nový trend. Zatímco Mayerův kolega Ed Sheeran zveřejnil v jeden den hned dva singly, Mayer se rozhodl vydat album po částech. "Jestli se vám nebudou líbit první čtyři songy, neshánějte si další," řekl umělec v rozhovoru pro Rolling Stone. Dle jeho slov se nikdy nahrávacímu procesu nevěnoval tak dlouho. Zuby nehty se drží zaběhnutého hudebního stylu, který začal vydáním studiovky Born And Raised v roce 2012. Syrovost předchozích alb nahradila jemnost akustického folku, ke kterému se občas přidalo Mayerovo proslulé kytarové umění blues. V textech vešla do popředí upřímnost a filozofie zamyšlení se nad vlastní existencí.

TOP 10 nejlepších zahraničních alb roku 2016 podle redakce iREPORTu

Přesto, že mu proměnu stále někteří fanoušci nedokážou odpustit, Mayer tuhle tapiserii hudby šije precizní, chladnou jehličkou k dokonalosti. Živým důkazem je první skladba Moving On And Getting Over, jež má jarní i letní soulový feeling kytar a skvělý zvuk souhry nižšího i vyššího vokálního partu s výtečným frázováním. Kytarově předvádí variaci na part z písně Wild Fire z předchozí studiovky Paradise Valley z roku 2013, což může v posluchači dobrý dojem maličko srazit.

KONEC ZMĚN NENASTANE

Hodně prostoru tentokrát dostává piano. Ve druhé skladbě Changing vystaví už tak typické aranžmá akustických a elektrických kytar s bicími, kde John vypráví příběh o tom, že konec změn rozhodně nenastane. Love On The Weekend, skladba, která vyšla jako první singl, má dokonce rádiový potenciál. Přestože neobsahuje typickou rádiovou gradaci ani chorálové závěry, je příjemně chytlavá díky kombinaci originální melodie s frázováním textu. You're Gonna Live Forever In Me obsahuje "lennonovské" klavirní akordy se smyčci, které doplňuje Mayerův jemný zpěv, hudební vlna tak ustane v klidné melancholii.

První vlna The Search For Everything je jasnou svobodnou volbou pro všechny. Buď před ní utečete, smáčíte si v ní příjemně nohy, a nebo se na ní prostě rádi svezete. Kterou možnost volíte?

text: Filip Pešta

Témata: John Mayer, The Search For Everything - Wave One, nová alba