RECENZE: Pet Shop Boys jsou na novém albu Super, k dokonalosti jim ale krůček chybí

Vydáno 16.04.2016 | autor: redakce

Na třináctém studiovém albu se londýnské duo Pet Shop Boys opět spojilo s producentem Stuartem Pricem, aby tak společnými silami navázali na úspěch poslední, tři roky staré řadovky Electric. Jak se jim spolupráce tentokrát vyvedla?

RECENZE: Pet Shop Boys jsou na novém albu Super, k dokonalosti jim ale krůček chybí RECENZE: Pet Shop Boys jsou na novém albu Super, k dokonalosti jim ale krůček chybí

Pet Shop Boys

Super

Happiness, The Pop Kids, Twenty-something, Groovy, The Dictator Decides, Pazzo!, Inner Sanctum, Undertow, Sad Robot World, Say It to Me, Burn, Into Thin Air

12 trax / 46:33 min

Vydavatel: Mystic Production

Pet Shop Boys se dali dohromady před pětatřiceti lety, ale debutovou desku Please dvojka vydala až o pět let později. Dalo by se říct, že jsou takovou popovou stálicí na hudebním nebi, což dokazují i aktuální studiovým počinem, který dostal (už klasicky jednoslovný) název Super.

Pet Shop Boys zelektrizovali Forum Karlín

Neil Tennant a Chris Lowe se oproti poslednímu albovému zářezu více zaměřují na chytlavost aktuálního materiálu a dokazují tím své místo na popovém výsluní. Zatímco Electric byla deska o mnoho tanečnější a zaměřená na klubový úspěch, Super se vrací k popovým písním a sálá z ní místy i trochu toho temnějšího náhledu na svět. Úvodní dvojice Happiness a The Pop Kids sice staví na techno základech, ale čím se dostáváme hlouběji do tracklistu alba, tím víc na nás dýchá pop jak z devadesátých let.

Ať už se jedná o vážnou The Dictator Decides, rozjasněnou a roztančenou Groovy, trochu ironickou Sad Robot World, instrumentálku Pazzo!, která působí jako pomyslný předěl mezi dvěma polohami alba, nebo na tvrdších základech postavenou Inner Sanctum, Pet Shop Boys působí přirozeně a berou si to nejlepší ze své dlouhé kariéry. Přitom se ale nijak nevykrádají a nahrávka působí svěže. Na druhou stranu na kolekci najdeme i skladby, které sice patří k tomu lepšímu, co na současné hudební scéně můžeme najít, ale postrádají poznávací znamení tohoto dua. Po doznění Undertow, Say It To Me nebo Burn přichází uvědomění, že takovou skladbu mohl nahrát vlastně kterýkoli jiný interpret. Celkové vyznění kolekce tak maličko zhořkne.

Pet Shop Boys jsou sázka na jistotu. Za svou dlouhou kariéru mají na kontě spoustu nestárnoucích hitů a ani přes to nehodlají odejít do hudebního důchodu nebo polevit ve svém snažení. Nahrávají stále nové písně a tvoří celé desky, kterými dávají na frak mnohem mladším kolegům. Tihle pánové přesně vědí, jak na to, a nebojí se to ukázat. Super není jejich nejlepší deska a ani neobsahuje natolik silný hit, který by se nějak dlouhodobě usadil v hlavách posluchačů (nebo v rotacích hitparád), i tak je to ale velmi povedené a silné dílo. Duo je momentálně ve formě a byla by škoda, kdyby to teď zabalili.

BEST TRAX: Happiness, Groovy, Inner Sanctum
ZKUS TAKY: Hurts - Surrender, Erasure - The Violet Flame, OMD - English Electric

Aleš Lochman