RECENZE: Travis Scott namíchal svůj omamný nápoj a míří na rapový vrchol

Vydáno 22.11.2016 | autor: Daniel Nádler

Travis Scott po relativně krátké době přichází se svým novým albem. Debutová deska Rodeo uspěla pod drobnohledem kritiků a taktéž fanoušků. Výborný a komerčně laděný debut oslnil, avšak bude to fungovat i napodruhé?

RECENZE: Travis Scott namíchal svůj omamný nápoj a míří na rapový vrchol Travis Scott namíchal svůj omamný nápoj a míří na rapový vrchol

Travis Scott

Birds In The Trap Sing McKnight

The Ends, Way Back, Coordinate, Through The Late Night, Beibs In The Trap, Sdp Interlude, Sweet Sweet, Outside, Goosebumps, First Take, Pick Up The Phone, Lose, Guidence, Wonderful

14 trax / 53:38 min

Vydavatel: Epic Records

Pochmurný až démonický cover alba nám naznačuje, že nás Travis bude chtít pozvat do jeho temného nitra plného halucinogenních drog, alkoholu a obnažených žen. "To nejlepší na začátek" - tímto heslem se Travis řídí. Doporučujeme proto před spuštěním první písně natáhnout do plných plic cokoliv nelegálního a nechat se unášet na vlně pochmurných citů odrážejících se v hudbě Travise Scotta, rapové hvězdy posledních dvou let.

The Ends je počáteční a zároveň by se dalo říct, že nejlepší píseň desky. Album začíná ve velkém stylu, mezi kličkujícími rýmy Travise Scotta se objevuje legenda jménem Andre 3000 z notoricky známé hiphopové skupiny Outkast, jehož sloka zní jako požehnání, které se mísí s pekelnými, rapujícími narážkami na sériového vraha z bývalého sousedství, kde Andre 3000 vyrůstal. Deska nehodlá ani v dalších písních ustupovat na své svůdné originalitě.

Travis Scott
 si do svého omamného nápoje přimíchává několik tajemných pilulek a pokračuje v rapové jízdě, které se nedá nic vytknout. Dvakrát hostující Travisův vzor Kid Cudi písním Way Back a Through The Late Night dodává o poznání větší ladnost a šťávu.

OBSCÉNNOSTI I RAPOVÝ KRÁL KENDRICK

Mezi koncepčně nezapadající písně patří Sweet Sweet a First Take, které posluchače příliš nezaujmou, avšak melodickým vyzněním udělají radost jemnějším povahám. Bohužel zbytečnou a průměrnou recyklací jsou Lose a Beibs In The Trap, které se na desce objevit nemusely. Naštěstí tento projekt má několik es v rukávu. Track Outside ve spolupráci s mladým talentem 21 Savagem syrově válcuje všechny předsudky o Travisově tvorbě. Ženská rozkoš přichází na řadu v písni Pick Up The Phone, ke které se Travis nebál natočit obscénní klip plný nahých prsou.

Špičkou ledovce všech hostů je král Kendrick Lamar. Husí kůže vám naskočí při jeho jedinečně geniální a osobité sloce. Deska si vás omotá kolem prstu a vy ji nebudete chtít opustit. Travis Scott nadefinoval pro své posluchače novou drogu a tou je hudba.

I přes drobné zádrhely je to výborná deska plná temných a kvalitních produkcí, do kterých si Travis Scott vylévá své city. Rodeo fanoušky ozářilo, nicméně tento projekt vás lapí do noční atmosféry, nadchne vás rapovou energií míchanou s jemnými polohami. Tato deska je důkazem, že "La Flame" je v nejlepší formě, která mu, doufejme, vydrží co nejdéle.

BEST TRAX: The Ends, Goosebumps, Way Back, Outside
ZKUS TAKY: Young Thug – No, My Name is Jeffery, 21 Savage & Metro Boomin – Savage Mode

Témata: Travis Scott, Birds In The Trap Sing McKnight, rap, nová alba