RECENZE: Třetí šuplík rarit Robbieho Williamse měl raději zůstat zavřený

Vydáno 18.02.2019 | autor: Filip Pešta

V prosinci roku 2014 započal Robbie Williams svou trilogii alb s názvem Under The Radar. Bohužel však nekončí příliš dobře.

RECENZE: Třetí šuplík rarit Robbieho Williamse měl raději zůstat zavřený RECENZE: Třetí šuplík rarit Robbieho Williamse měl raději zůstat zavřený

Robbie Williams

Under The Radar Volume 3

The Impossible, Gold, Dirty Rotten, Good People, Indestructible, Indestructible- project money remix, No F**ks, Underkill, Bye Bye, Reality Killed The Video Star, I Just Want People To Like Me, Hunting For You- Acoustic, Into The Silence- Ambient Mix, The National Athem Of Robbie.

14 trax / 52: min

Vydavatel: vlastní náklad

Nadšený odběratel Robbieho hudby se tentokrát musí popasovat s faktem, že na skladě došlo k vyprodání jeho oblíbené limitované edice a v nabídce zůstaly pouze kusy s označením "ve slevě". Zatímco první díl byl konceptuálně dobře zvládnutým albem, jeho následovníci už takové štěstí bohužel neměli. Sestupná úroveň kvality hudby může totiž nejednoho zapáleného fanouška dovést k jednoduché dedukci - že žádné pokračování po Volume 1 v plánu rozhodně nebylo. A tak si právě na něm Robbie vystřílel všechny ostré trefy do černého. Při druhém pokusu se trefil někde kolem a potřetí, navzdory obdivuhodné snaze, už vůbec.

Under The Radar: Volume 3 totiž nabídne pouze dva momenty, u kterých byste si chtěli pojmenovat své emoce. Nejdříve úvodní The Impossible, typicky "williamsovská" melancholie, která ze snového začátku propluje do ostré aranže, kde vás však po celou dobu provází křehkost melodické linky a textu. Druhou skladbou je I Just Want To People To Like Me, kde funguje všechno, co si při živém koncertě užijete na plné pecky. Je to drzé, kytarové a Robbieho vokál zde funguje natolik brilantně, že při refrénu z vás bude doslova stříkat endorfin.

LIVE: Robbie Williams svou famózní show ohromil Prahu, zazpíval si i duet se svou manželkou

Zbylé písně, pokud se nejedná o předělávky standardních skladeb do jiného kabátu, jsou bohužel defektní, přesto na poslední chvíli naleštěné a naparfémované kusy, kde není zajímavá jediná složka hudební struktury. Prolíná se v nich sice kytarový pop se syntetickým, ale jejich aranžérské základy se kvůli nedostatku vytříbenosti a kreativity nezadržitelně hroutí do propadliště dějin. Píseň Indestructible je dokonce jedinou ve Williamsově katalogu, ve které uspokojivý výsledek přináší až její zremixovaná verze.

Jak jinak dolepit závěr produktu ušitého vařící jehlou? Použijeme dvě skladby z alba Take The Crown. Hunting For You a Into The Silence však jejich alternativní verze sluší. Robbieho vokál je v nich skvěle zachycen a v porovnání s výše uvedeným zbytkem se zde kontrast dobře odvedené práce a polotovaru stává nevyhnutelným.

Ať už se Robbie Williams těšil na servírování další porce písní sebevíc, ať už to myslel jakkoli dobře, některé z nich byly označeny jako "nevydané" přece jen z nějakého racionálního důvodu.

text: Filip Pešta

Témata: Robbie Williams, Under The Radar Vol. 3