RECENZE: Troye Sivan má co nabídnout, je ale moc monotónní

Vydáno 03.11.2015 | autor: Daniel Košťál

Na otázku "Kdo je Troye Sivan?" by každý mohl odpovědět docela jinak, protože se tenhle dvacetiletý Australan docela činí. Přestože se ale věnuje hudbě, hraní i videoblogům na YouTube, do povědomí našeho obyvatelstva se ještě moc nezapsal. Prvního znatelného úspěchu dosáhl až s loňským EP TRXYE. Současné WILD jakožto jeho pokračování však moc dobrého nevěstí.

RECENZE: Troye Sivan má co nabídnout, je ale moc monotónní RECENZE: Troye Sivan má co nabídnout, je ale moc monotónní

TROYE SIVAN
WILD
UNIVERSAL MUSIC
6 trax / 22:10 min

Tracklist: WILD, BITE, FOOLS, EASE, THE QUIET, DKLA

Chrlit jedno ípíčko za druhým je zajímavý způsob vydávání hudby, který by Troyovi vesele pochválila například Robyn. Když chce ale zpěvák vtěsnat nějakou myšlenku do šestiskladbového alba, potýká se mimo jiné s problémem, kolik toho vlastně může ukázat, aby to nebylo překombinované. Správně (nebo přinejmenším lépe) namixovanou směsku předvedl zpěvák právě na zmiňovaném TRXYE. Nyní doplácí na opatrnost.

WILD totiž v porovnání s ním splývá v jednu až dvě dlouhé skladby. Pokud z názvu tušíte, že vás čeká 20 minut nespoutané jízdy, raději poslech odložte na odpočinkový den, Sivan si totiž hraje tak trochu na Lanu Del Rey. Titulní píseň je i přesto příjemná oddechovka, BITE zase zajímavá intimní melodie. U druhé zmíněné je hlavním lákadlem nečekaně temná produkce, která na rozdíl od zbytku alba dokonce graduje.

Tu se pak zpěvák snaží napodobit i v DKLA, bohužel se mu to moc nedaří a skladba působí převážně bez nápadu. Naštěstí na scénu přichází rapperka Tkay Maidza, aby posluchače vytrhla ze snění. Zbylé písně vyvolávají víceméně stejně smíšené pocity, mají co nabídnout, ale zřídka potenciál dotáhnou. Když už FOOLS naslibuje jemným klavírovým úvodem změnu, vzápětí vás z omylu vyvede jednoduchý elektronický refrén. A podobně jako DKLA i EASE je v určitém smyslu zachráněna křehkými vokály Georgie Nott z Broods, což nasvědčuje tomu, že problémem je na EP také Troyova monotónnost, těžko by tak ve skladbě bez zpěvačky zaujal.

Přestože zpěvákovi nelze upřít snahu o uspokojení fanoušků novým materiálem, s politováním je třeba říct, že WILD není nejspíše krok tím nejlepším směrem, ale spíše odvážným experimentem. Najdeme na něm slibné momenty, ale i zklamaná očekávání. A nejdůležitější zjištění? Troyovou silnou stránkou jsou spolupráce. Na jeho nadcházejícím plnohodnotném albu jich bude požehnaně, takže se nejspíše máme na co těšit. Blue Neighbourhood vychází již 4. prosince.

BEST TRAX: BITE, EASE
ZKUS TAKY: Troye Sivan – TRXYE, Broods – Evergreen, Melanie Martinez – Cry Baby

text: Daniel Košťál