RETRO: Rolling Stones v Praze potřetí - Ve Sportovní hale Mick Jagger šetřil s převleky

Vydáno 02.07.2018 | autor: redakce

Po připomínce dobové reportáže z velkého koncertu Rolling Stones na pražském Strahově z roku 1995 zavzpomínáme na další české dostaveníčko Jaggera a spol. K němu došlo o tři roky později, v roce 1998, a bylo výrazně komornější - místo stadionu pro 120 tisíc diváků se tentokrát odehrálo v uzavřené hale. "Stouni" u nás znovu zahrají už 4. července na letišti v Letňanech.

RETRO: Rolling Stones v Praze potřetí - Ve Sportovní hale Mick Jagger šetřil s převleky RETRO: Rolling Stones v Praze potřetí - Ve Sportovní hale Mick Jagger šetřil s převleky

ROLLING STONES, THE CORRS
SPORTOVNÍ HALA, PRAHA
22. 8. 1998

Třetí pražské vystoupení The Rolling Stones se konalo ve Sportovní hale, což je ve srovnání s předchozími strahovskými koncerty prostředí přímo komorní. Návštěvníci ovšem tentokrát museli sáhnout do kapsy hloupěji než před osmi a třemi lety, lístek stál mezi jedním a pěti tisíci korunami. Hala tudíž ani nebyla původně vyprodaná. Jako předkapelu si Rolling Stones přivezli sourozenecký soubor The Corrs, hrající celkem banální pop, jen občas ozvláštěný postupy irské lidové hudby. Ten zejména propagoval aktuální LP Talk On Corners.

RETRO: Rolling Stones v Praze v roce 1995 přilákali přes 120 tisíc lidí

Stones už dávno nejsou jen rockovou skupinou, ale mohutnou institucí, kolem níž se točí obrovské peníze. Jejich prezentace je velmi konzervativní záležitostí, cizelovanou po desetiletí a propracovanou do nejmenších detailů. Příležitostně sice dokazují, že si jsou vědomi nových hudebních trendů, ale v zásadě jejich hudba nikdy příliš nevybočila z jednotné linie a osvědčeného zvuku. Od Rolling Stones ovšem taky nikdo žádné zásadní experimenty nečeká a soubor sám nejlíp ví, v čem je už po desetiletí jeho síla. I tentokrát tedy byla dramaturgie prakticky stejná jako na minulých turné.

RETRO: Co předcházelo koncertu Rolling Stones v roce 1995? Davy se valily na Strahov, předskakovala Lucie

V první hodině se střídaly osvědčené hity (Satisfaction, Let’s Spend The Night Together, Gimme Shelter ad.) s novinkami (např. Anybody Seen My Baby?, Saint Of Me, Out Of Control) a nějakou starší, na koncertech již mnoho let neslýchanou perličkou (sugestivní balada Memory Motel, vydaná roku 1976 na albu Black and Blue). Určitou improvizační volnost si kapela dovolila pouze v rozšířené verzi strhující písně Miss You, po níž Mick Jagger (ve svých promluvách disponující poměrně velkou zásobou českých slov) představil svých dvanáct spoluhráčů.

Opět došlo na Richardsův dvoupísničkový pěvecký blok, novinkou však byla série na malém pódiu uprostřed haly, na nějž hudebníci přešli po dvaapadesátimetrovém můstku. Nápad se dvěma jevišti předvedla ve Sportovní hale už Metallica (před dvěma lety), ale Rolling Stones ho realizovali ještě o něco efektněji a promyšleněji. Pěvecké trio i čtyřčlennou dechovou sekci nechali v zákulisí a zahráli tři přejaté písně, které patří k nejzářivějším titulům rockové historie: rock’n’roll Little Queenie od Chucka Berryho, eroticky vypjaté rhythm’n’blues I Just Want To Make Love To You, které začátkem padesátých let napsal Willie Dixon pro Muddyho Waterse, a dylanovku Like A Rolling Stone, kterou Stouni pražskému publiku nabídli už v roce 1995. Na hlavní jeviště se skupina vrátila s démonickou písní Sympathy For The Devil a pak se už koncertní repertoár prakticky nijak nelišil od toho, co již Praha slyšela dvakrát.

Jagger tentokrát tolik nehýřil převleky a celý soubor dával najevo, že mu jde přece jen víc o hudbu než o show. Těsně před půlnocí Rolling Stones pódium definitivně opustili - po 135 minutách vystoupení, které nemělo jediné slabší místo.

text: Jaroslav Riedel, foto: Oldřich Teringer, Tomáš Martinek

Témata: Rolling Stones, Mick Jagger, The Corrs

0,00