Vypsaná FiXa v Brně: Horko, pogo a beznadějně vyprodáno

Vydáno 12.11.2016 | autor: Anna Hejkalová

Ještě 7. listopadu pořadatelé přidávali na koncert Vypsané Fixy 50 lístků, protože neuspokojených zájemců bylo stále hodně. V den D proto Fléda praskala ve švech. Koncert musel začínat později, kvůli nekončící frontě na šatnu, a obešel se bez předkapely, prý aby nebylo takové vedro. Fanoušci se ale zapotili i tak - a pořádné. Ale za tu atmosféru narvaného klubu to stálo.

Vypsaná FiXa v Brně: Horko, pogo a beznadějně vyprodáno Vypsaná FiXa v Brně: Horko, pogo a beznadějně vyprodáno. Foto: Jitka Janů

VYPSANÁ FIXA

FLÉDA, BRNO
10. 11. 2016

Brněnský koncert Vypsané fixy se nesl v duchu rock’n’rollu, dobré nálady a hektolitrů potu. Fanoušci téhle kapely totiž neotálejí ani vteřinu a začínají pařit a pogovat již od prvních tónů, které ze sebe vyloudí Márdiho kytara Jolana. Proto pivní sprchy probíhaly asi tak do konce první písničky, dále už nikoliv, neboť všechny kelímky už byly prázdné a k návštěvě baru do konce koncertu rozhodně nebyla příležitost.

Vypsaná Fixa + Střelecký ostrov = kombinace, která sakra funguje

Márdi, frontman kapely, vybíral z repertoáru snad ty nejrychlejší songy, co mají, až do chvíle, kdy začal v sále docházet vzduch a teplota se zvyšovala natolik, že se musely začít potit i stěny. Po dosažení tohoto bodu začal rychlé vypalovačky prokládat pomalejšími, například Bubetkou a dalšími, při nichž se začal rozjíždět stage diving. Ten se ale na Flédě trochu vymykal z rukou, protože většina brněnských holek neví, jak má vypadat. Takže docházelo nejen k milým chvílím, kdy Márdi dostal od jedné ze svých fanynek pusu na tvář, ale i horším, kdy se rozjel nešvar focení selfíček na podiu. Proto museli při přídavku zakročit a vysvětlit jim, jak má správný stage diving vypadat. Od té chvíle si to všichni potřebovali stihnout nacvičit, takže nebyl moment, kdy by se na vlnách publika nevznášel alespoň jeden člověk.

V přídavku došlo i na písničku Trpaslík z právě připravovaného alba. Oproti oficiální verzi byla tvrdší a měla mnohem větší šťávu. Poměrně překvapivé bylo, že si ji všichni zpívali stejně hlasitě, jak kdyby to bylo 1982, na které došlo v druhém přídavku. Po něm už zvukař zapnul hudbu na znamení, že je konec koncertu, ale nebyl. Fixa se ještě nakonec vrátila na jeden přídavek, který už bohužel definitivně uzavřel večer.

text: Anna Hejkalová, foto: Jitka Janů

Témata: Vypsaná Fixa, punk, Márdi, Fléda, koncerty

5,00