HITPARÁDY (20.): V Česku je nejposlouchanější Adele, rádia ji ale ignorují

Vydáno 11.11.2015 | autor: Josef Martínek

Pohled do aktuálního vydání tuzemských hitparád říká o schopnosti českých rádií reflektovat vkus našich posluchačů vše: zatímco druhým týdnem v řadě je nejžádanější skladbou ve streamovacích servisech novinka Hello od Adele, v éteru po ní nejsou ani památky. Z prodejen zase logicky nejvíc mizí aktuální výběr Karla Gotta. 

HITPARÁDY (20.): V Česku je nejposlouchanější Adele, rádia ji ale ignorují V Česku se nejvíc poslouchá Adele, rádia ji ale ignorují.

KAREL GOTT PŘESKOČIL I KRYŠTOFY

Dalo se to čekat: poté, co vyšlo najevo, že Karel Gott trpí rakovinou mízních uzlin, už tak vysoký zájem o o jeho nahrávky ještě vzrostl. Z druhého místa se totiž "božský Kája" vyšvihl zpět na jedničku, výběrovka Duety 1962-2015 tak překonala i fenomén Kryštof. Srdcebeat vévodil prodejnám minulé dva týdny po dobu velkého halového turné, nyní je na dvojce. Na bronzovém stupínku se nezměnilo vůbec nic, stále tam sídlí trio Muller, Horáček a Pavlíček zásluhou desky Sociální síť. Nejvyšší novinku mají na pětce Def Leppard se stejnojmenným albem. 

VIDEO: Podívejte se, jak Adele zazpívala Hello živě na NRJ Awards

Opravdovým zoufalstvím je pak situace v rádiích, kde ani tento týden nedošlo k žádným zásadním změnám. První trojice se vůbec nezměnila, v čele jsou stále Xindl X a Mirka Miškechová zásluhou hitu Cudzinka v tvojej zemi, ze dvojky je následuje Kygo a ze trojky Lost Frequencies. Co ale zaráží, je skutečnost, že v celé TOP 100 nenajdeme nový hit Adele Hello, který bourá žebříčky po celém světě. A dokonce i čeští posluchači mu už vyjádřili svou přízeň, když ho podruhé za sebou poslali do čela digitálního žebříčku. Nejlépe umístěnou novinkou rádiové hitparády je tak až na 77. místě písnička Loving You od Celeste Buckingham

ADELE MÁNIE

Doma v Británii pochopitelně Adele nemá ani ve druhém týdnu konkurenci a s Hello opět jasně vede singly. Před týdnem se tam song z desky 25 stal nejrychleji prodávaným singlem za poslední 3 roky a i tentokrát se jeho prodej dostal hodně přes 100 tisíc kopií. Bylo to konkrétně 121 tisíc posluchačů, co si srdceryvnou baladu stáhlo. Výborných je i 5,78 milionů streamů, což je druhý nejlepší výsledek historie, hned po vlastním týden starém rekordu (7,32 milionu). 

HITPARÁDY (18.): Než žebříčky zatřese Adele, září v nich The Weeknd. A v Česku Kryštof

Nic se nezměnilo ani na dvojce, kde přebývá Justin Bieber se Sorry. Zato na trojku se vyšplhal Sam Smith s titulní písní nové bondovky Spectre. Jeho Writing's On The Wall je kritizována stejně jako samotný film, značka Jamese Bonda ale holt stále funguje. Jedinou novinkou v první desítce je na 10. postu Ariana Grande s Focus

RECENZE: Bondovka Spectre? Akční telenovela s pěknými doplňky

V albech zabodoval Elvis Presley, jehož odkaz bude snad žít věčně. Také proto album If I Can Dream převálcovalo všechny soupeře. Tím nejbližším byl se svou novinkou Rod Stewart, jenž vydal novou řadovku Another Conutry. Bronz si může na krk hrdě pověsit Guy Garvey s Courting The Squall. 

COUNTRY AMERIČANY POŘÁD BAVÍ

Asi nikoho nepřekvapí, že ani v USA se královna Adele nerozhodla opustit svůj trůn a podruhé s Hello rozdrtila všechny, co jí stáli v cestě. Justin Bieber si ale tentokrát pohoršil, a přestože má hned dva songy v Top 5 (Sorry a What Do You Mean?), na pomyslnou bednu se nevešel. Druhý je totiž jeho kanadský kolega Drake s Hotline Bling, který by si vítězství za pravidelné okupování předních pozic jistě už zasloužil. Jenže Adele je zatím (a asi ještě dlouho bude) proti. To The Weeknd už s The Hills jedničku několikrát získal, takže ho aktuální třetí místo vůbec mrzet nemusí.

Pohled na čelo albového žebříčku asi českým fanouškům moc neřekne. Country je totiž pořád populární hlavně v zámoří a s evropským vkusem se až na pár výjimek míjí. Jedničku tentokrát uzmul Chris Stapleton, který se až v 37 letech dočkal vydání debutu. Jmenuje se Traveller a nechal za svými zády i o dost protřelejší Carrie Underwood se Storyteller. Trojku má Eric Church s Mr. Misunderstood. 

text: Josef Martínek

zavřít