POST SCRIPTUM (19.): Řezník byl pro Českého slavíka problém, parta neonacistů je už v pořádku

Vydáno 05.11.2015 | autor: Simona Knotková

Po Českém slavíkovi asi už nikdo nežádá velkou hudební parádu. Jsou ale určité meze, které by ani tato estráda z dob komunistických neměla překračovat. Jinde ve světě se zase kradlo a Adele lituje svého setkání s Damonem Albarnem.

POST SCRIPTUM (19.): Řezník byl pro Českého slavíka problém, parta neonacistů je už v pořádku Kapela Ortel na jednom ze svých koncertů

HOLOHLAVÝ SLAVÍK

Kdyby měl být Český slavík skutečným odrazem dnešní české scény, byl by to hodně pochmurný obrázek. Jen na pár místech v něm najdeme pro vývoj aktuální tuzemské tvorby hodnotné interprety, jinak je to bizarní přehlídka kariérně dávno mrtvých hudebníků, muzikálových hvězdiček, vyhořelých Superstar a dalších obskurností. Českého slavíka musíme chápat především jako anketu popularity, nikoliv kvality. Ani tak to ovšem není žádná sláva, ba je to hotová tragédie pro náš národ.

Co o naší společnosti asi vypovídá, když už podruhé za sebou se mezi (zatím předběžnou) první osmičkou objevuje parta neonacistů Ortel? Že je v ní až moc recesistů, kteří chtějí tenhle kolovrátkový přežitek socialistické éry už konečně poslat k absolutnímu dnu? Že náckové prostě jenom milují Zlatého slavíka a pravidelně do něj hlasují? Nebo že jako národ v poslední době už naprosto selháváme?

Pokud pořadatelé neudělají patřičné kroky, je však naprosto jasné, co celá situace vypovídá o nich. Jakože už teď je po minulém roce pozdě…

STRAKA DEMI LOVATO

Titulek je samozřejmě trochu scestný. Nikdo Demi Lovato neobviňuje..., že si sama píše své songy, ehm. Slušelo by se spíše říct - straky v řadách jejích producentů. Ti hlavně se musí potýkat s nařčením noise-popového dua Sleigh Bells z krádeže samplů. Konkrétně se tak stalo v bonusové skladbě Star a jmenovitě byly použity samply z jejich Riot Rhytm a Infinity Guitars.

 



K celému twitterovému obvinění se nejprve stačila vyjádřit silná fanouškovská základna třiadvacetileté zpěvačky. Té se nelíbilo neprofesionální a nevyzrálé chování Sleigh „Kdo to vůbec je?“ Bells, kteří kvůli „patnácti minutám slávy tahají podobné věci na veřejnost, místo aby si je vyřešili interně mezi Lovato“. I volba mírného řešení by byla nicméně zbytečná, protože tým odpovědný za celý song se následně ozval a řekl a) že samotná Demi za nic nemůže (samozřejmě), b) že ani oni si z napěchované dílny Dereka Millera nic nevypůjčili. Takže je většina lidí na internetu včetně samotné dvojice naprosto hluchá, škoda.

A my si z toho můžeme vzít ještě následující dvě poučení: 1.) Je neprofesionální a nevyzrálé ozvat se, když mi ukradli můj výtvor. 2.) Když žadoním o pouhou omluvu a uznání kreditu, jsem jenom indie troll, který si na slavnější osobnosti chce udělat reklamu.

ZTRACENÉ ILUZE ADELE

Ne každému muzikantovi se podaří pracovat se svým idolem. Ani v kladném případě to ale nemusí být výhra. Své o tom ví Adele, které spolupráce s Damonem Albarnem tak trochu narušila fanouškovský vztah k Blur. Dvojice se ve studiu potkala u příležitosti natáčení nadcházejícího alba 25. Podle Albarna však tato spolupráce vůbec nebyla plodná. „Použije něco z toho? Pochybuju. Problémem je, že je velmi nejistá. A přitom nemusí být, je ještě pořád hodně mladá,“ řekl v září o celé tvůrčí seanci frontman britpopové kapely.

Trochu jiný pohled na věc má Adele, která v rozhovoru pro Rolling Stone sdělila: „Byl to jeden z těch‘nesetkávej se se svým idolem‘ momentů. Nejsmutnější na tom je, že jsem během svého dospívání byla opravdu velkým fandou Blur. Teď lituju, že jsem s ním sešla. Ve studiu nám to vůbec neklapalo a nic z toho se nehodilo na desku. Řekl o mně, že jsem nejistá, přestože jsem ten nejméně nejistý člověk, kterého znám. Ptala jsem se ho jenom, jaké to je vrátit se po narození dítěte - protože on má dítě - a kvůli tomu jsem nejistá?“

Mám ale takový dojem, že tahle deska spustí zase něco velkého i bez přispění Albarna.

 

text: Simona Knotková

zavřít