LIVE: Editors skončili v Praze dvě písně pod vrcholem

Vydáno 10.12.2015 | autor: Ondřej Bambas

Do Prahy se po dvou letech vrátili Editors. S novou deskou In Dream měli tentokrát před sebou namísto zaplněného Lucerna Music Baru vyprodané Roxy. Až skoro do úplného závěru vše skvěle šlapalo. Jenže na samotný vrchol skupina dosáhnout nedokázala.

LIVE: Editors skončili v Praze dvě písně pod vrcholem Editors skončili dvě písně pod vrcholem

PUBLIC SERVICE BROADCASTING + EDITORS
ROXY, PRAHA
9. 12. 2015

Nejenže jsou Editors výbornou koncertní partou, navíc si s sebou vozí talentované předkapely. Díky tomu nám v minulosti představili The Maccabees nebo Balthazar. Nyní si přizvali britské kolegy Public Service Broadcasting, kteří u nás už letos jednou vystoupili. Prvnímu koncertu ale v květnu v Chapeau Rouge přihlíželo pouze pár desítek lidí. V Roxy měli šanci oslovit širší a nezainteresované publikum. K uspokojení všech předvedli povedený set instrumentální hudby dobře uvozující hlavní performery. Některé ze skladeb by navíc fungovaly také jako intra pro samotné Editors.

Editors uchvátili fanoušky v natřískaném klubu Roxy

Většinou se písně pohybovaly někde na pomezí math-rockových a post-rockových postupů 65daysofstatic, Mutiny On The Bounty nebo God Is An Astronaut. Podání Public Servic Broadcasting je ale daleko přímější a díky využívání dechové a žesťové sekce, která tentokrát živě logicky chyběla, také líbivější uchu běžného posluchače. Díky vřelému vystoupení, během něhož za sebe nechali promlouvat paradoxně pouze počítač, si londýnská parta v Praze udělala minimálně desítku nových fanoušků.

S několika novými příznivci se měli přesně o deváté možnost seznámit také Editors. Spousta z návštěvníků vyprodaného koncertu už ale skupinu dříve viděla a nyní si přišla poslechnout novinky z letošní desky In Dream. A hned samotný úvod decentně osvětlený jediným kuželem světla mířícím na zátylek zpěváka Toma Smithe přinesl minimalistickou No Harm. Podle předešlých setlistů měly návštěvníky čekat více jak dvě třetiny posledního alba, jedinou změnou bývá variace skladby Bones za starší Bullets, nebo Fingers In The Factories. A do samotného závěru vše skvěle fungovalo (hudba hrála, světla svítila, lidé se bavili).

Při detailnějším rozboru si ale divák uvědomil, že Tom je nezvykle smířlivý. Žádné robustní výskoky, vylézání na pianino nebo mazlivé doteky s mikrofonem. Svou gestikulací a pohyby to byl stále on, tentokrát na sebe ale nestrhával tolik pozornosti. Diagnóza se dostavila až po skončení hlavní části. Namísto tří skladeb se vrátili hudebníci pouze na jednu jedinou - Papillon. Na taháky Ocean Of Night a Marching Orders se nedostalo. Podle kapelního zvukaře byl Tom nemocný a sám se divil, že ustál 19 skladeb.

Editors mají ve zvyku odehrávat koncerty ve znamení svých aktuálních desek, zatímco při minulých návštěvách jsme si tak měli možnost vychutnat maximum z In This Light And On This Evening a The Weight Of Your Love, nyní měla přijít na řadu povedená deska In Dream. Bez onoho závěru se ale může fanoušek cítit podveden. Na zpěvákovu obhajobu se během celého koncertu snažil a nebýt zkráceného konce, nikdo by asi nic nepoznal a koncert by byl bravurním vyvrcholením letošní sezóny.

V rámci indie rockových kapel patří Editors k tomu nejlepšímu, co můžete živě vidět. Díky pěti nahrávkám mají k dispozici velice rozmanitý reportoár, který ale dokážou konzistentně propojit a fanouškům dát, co žádají. Ustojí i velké pódium letních festivalů, u nás přesto zůstanou jistotou větších klubů. Tentokrát si ale z Prahy odvážejí závazek, že se brzy vrátí a předvedou to nejlepší, co mohou v současnosti nabídnout. O dvojici písní, které nezazněly, se to dá prohlásit.

text: Ondřej Bambas, foto: Jaroslav Kutheil

3,50

čtenáři

hlasuj
zavřít