LIVE: King Charles hrál v Roxy dobře, ale zasloužil by větší kulisu

Vydáno 07.04.2016 | autor: redakce

První koncert Kinga Charlese v České republice byl zároveň úvodní zastávkou jeho tour k příležitosti nového alba Gamble For A Rose, které tvořilo podstatnou část repertoáru. Klub Roxy byl ale fanoušky zaplněn jen z poloviny.

LIVE: King Charles hrál v Roxy dobře, ale zasloužil by větší kulisu King Charles hrál v Roxy dobře, ale zasloužil by větší kulisu

KING CHARLES
ROXY, PRAHA
6. 4. 2016

Předskokanem byl James Harries, Charlesův krajan žijící již dlouhá léta v Česku. Jeho hudba se objevila v několika českých filmech a seriálech. Je přirovnáván k velikým jménům jako třeba Damien Rice či Jeff Buckley. Na pódiu se zdržel půl hodinky, ale sál byl v tu chvíli víc prázdný než plný.

LIVE: Glen Hansard má s českými fanoušky bližší pouto

Nachystat pódium pro hlavního vystupujícího není v tomto případě obtížné, uprostřed prostorného pódia vidíme dvě kytary, jednu elektroakustickou a druhou elektrickou, vepředu mikrofon. King Charles přichází z takzvané nu-folkové londýnské scény, zastoupené např. dnes již kultovními Mumford And Sons, skupinou Noah And The Whal, či písničkářkou Luarou Marling. S výše jmenovanými King Charles několikrát vystupoval a spolupracoval. Frontaman Mumford and Sons, Marcus Mumford, se mimo jiné podepsal na nové desce Kinga Charlese jakožto její producent.



Charles mimo jiné dosti sází na svou poněkud exotickou vizáž. Aristokratické hudební jméno rezonuje s jeho odměřeným a sebejistým vystupováním. Podstatnou část setlistu aktuálního turné tvoří písně z nového alba Gamble For A Rose. Zazněly Bright Thing, Loose Change, Animal Desires, In Silhouette, či St. Peter's Gate. Došlo i na Brightest Lights, píseň, která v originálu vznikla společně s Mumford Ad Sons. Publikum snad poprvé reaguje o něco hlasitěji, konečně přicházející známější melodie.

Obecenstvo bylo věkově velmi mladé, převládaly mladší fanynky. Před pódiem stáli v několika řídkých řadách skalní fanoušci, mlčky naslouchající hudebníkovi. Škoda že kolem baru a na přilehlých sedačkách brali lidé, soudě podle jejich chování, hudbu pouze jako pozadí povídání nad drinky. Hluk hovorů doléhal až do předních řad a nepochybně i k samotnému vystupujícímu. Je tedy dobré si položit otázkou, jestli byla písničkářova vlažnost dána jeho povahou, nebo situací v sále. 



Nechyběla ani skladba Moonshiner, coververze Boba Dylana. King Charles ji uvel se slovy, že jeho snad nejosudovější životní láskou je ta k Dylanovým písním. Po hodině hraní se blížíme do finiše. King Charles na malou chvíli odchází do backstage, dav, ač nepočetný, ho však vzápětí přivolá zpět a je čas na přídavek. V kytarové verzi se zavděčuje celému publiku svou snad nejznámější písní Love Lust. Právě s ní vyhrál v roce 2009 The International Songwriting Competition v americkém Nashvillu. Poslední slovo ale měla novinka Lady Of The River. Hudebník po krátkém loučení odchází z pódia. Část publika ještě chvíli pokračuje v potlesku, trochu udivená nad rychlým koncem.



King Charles mile překvapil svou písničkářskou schopností přednést sólově své skladby jen za doprovodu kytary. Značná část fanoušků si však možná slibovala i písně staré, kde hudebníka doprovází kromě klavíru i více nástrojů. Vzhledem k poloprázdnému sálu Roxy by určitě koncertu slušelo komornější prostředí. 

text: Václav Melenovský, foto: Jan Kuča

3,50

čtenáři

hlasuj
zavřít