RECENZE: Hurts našli světlo na konci tunelu

Vydáno 19.10.2015 | autor: David Stoklas

Duo Hurts před vydáním nové desky patrně uzavřelo smlouvu s ďáblem. Ze svého synthpopového agregátu ubrali Britové na temnotě a stali se tak přístupnějšími. Jejich třetí řadovka Surrender zní optimisticky a pozitivně, aniž by museli slevit ze svých kvalit a preciznosti.

RECENZE: Hurts našli světlo na konci tunelu Hurts našli na nové desce světlo na konci tunelu

HURTS
SURRENDER
Sony Music
10 trax / 33:20 min

Tracklist: Surrender, Some Kind of Heaven, Why, Nothing Will Be Bigger Than Us, Rolling Stone, Lights, Slow, Kaleidoscope, Wings, Wish

Theo a Adam před vydáním nové desky tvrdili, že si pořád chtějí zachovat image potemnělých podivínů, kteří našli zalíbení v popu. Trvali na tom i po jejím vydání, ale nějak jim nemůžeme dát za pravdu. Surrender je na první poslech od předešlé tvorby diametrálně odlišná. Hurts vystoupili z těžké mlhy, nenechávají si více vyřezávat oči (jako v songu Blind z minulé desky) a nacházejí tak svoji odvrácenou stranu, která je v jejich případě naopak zářná jak polední slunce.

Nelze však úplně tvrdit, že by na své depresivní podstaty úplně zanevřeli. Třeba track Rolling Stone je díky svému textu, který sveřepě vypráví strhující příběh utrápených žen, učebnicovým příkladem toho, jak uvařit melancholii a mizernou náladu. Jediná věc, jež tak úplně nekoresponduje s tématem skladeb, je jejich zvuk. Všechno zní o trochu více tanečně - kdyby třeba zpívali o umírajících koťátkách, působilo by to poněkud komicky a obskurně.

Hurts dorazí do Prahy s novou deskou. Turné bude větší než kdy dřív

Temné skladby jsou na aktuální desce jako osamocené ostrůvky v rozverném oceánu diska. Když se zaměříme na song Lights, rázem se ocitneme v osmdesátkách a uhranuti vrtošivým tanečním rytmem. Nothing Will Be Better Than Us zase v blízké době nebude chybět na setlistu běžné noční párty. Nic z toho se jim nedá zazlívat. Někdo by mohl namítnout, že se jedná o sterilní a prvoplánový popík. Naopak. Vše je důkladně promyšleno a až na přidané suroviny se jejich postupy takřka nezměnily. Ač jsou rozdíly oproti minulosti více než patrné, tak se vlastně nabízí myšlenka, že to jsou pořád ti stejní Hurts. Jen se zrovna dobře vyspali a mají pozitivní náladu. Tak proč si ji neužít?

Surrender rozhodně nedostálo svému názvu. Servilita, podřízenost ani žádné vzdávání se rozhodně nekonají. Hipsteři se zálibou v trudnomyslnosti, prudiči z povolání a vzývači temných démonů to zajisté pro jednou vydrží. Jedná se o příjemnou nahrávku, která efektně polechtá na mysli. Nechá za sebou lehké brnění v končetinách a k tomu navíc probudí touhu po koupi lístků na jejich únorový koncert v Praze.

BEST TRAX: Rolling Stone, Wish, Why
ZKUS TAKY: Tame Impala – Currents, MØ - No Mythologies to Follow, Hurts – Exile

text: David Stoklas