RECENZE: Joe Satriani se sóly na nové desce neplýtvá, rozděluje je spravedlivě

Vydáno 15.10.2015 | autor: redakce

Joe Satriani patří bezesporu k největším kytarovým virtuózům historie. Nejenže jeho sóla obdivují i další rockoví velikáni, ale hlavně stál za hudební kariérou hvězd, jako jsou Kirk Hammet, Steve Vai či David Bryson. Jeho projekt zvaný G3 vyprodává haly. Dvěma koncerty v Praze 15. října a následující den v Třinci ho představí i v České republice. Jaká je nová deska Shockwave Supernova?

RECENZE: Joe Satriani se sóly na nové desce neplýtvá, rozděluje je spravedlivě RECENZE: Joe Satriani se sóly na nové desce neplýtvá, rozděluje je spravedlivě

JOE SATRIANI
SHOCKWAVE SUPERNOVA
15 trax / 64:00 min
Sony Music

Tracklist: Shockwave Supernova, Lost in a Memory, Crazy Joey, In My Pocket, On Peregrine Wings, Cataclysmic, San Francisco Blue, Keep on Movin', All of My Life, A Phase I'm Going Throughm, Scarborough Stomp, Butterfly and Zebra, If There Is No Heaven, Stars Race Across the Sky, Goodbye Supernova

Ještě než kytarový virtuóz Joe Satriani zahraje v České republice, potěšil své fanoušky zbrusu novým albem. Asi každý milovník jeho originálního instrumentálního rocku, geniálních riffů a harmonických melodií nemohl očekávat příliš velkou změnu v jeho osvědčeném stylu. Patnácté studiové album přináší symbolicky patnáct nových skladeb hned několika žánrů a intenzit.

Joe Satriani bude v Praze víc na dosah, přesouvá se do Fora Karlín

Joe šetří s přehlídkou kytarových vychytávek a sází spíše na melodičnost. Například skladba Lost In A Memory v sobě nese jakousi napjatost, která se ale dočká jen nepříliš dramatického vyvrcholení. Pořádně se do toho Satriani opře až v On Peregrine Wings, kde si už pořádně vyhrává a potvrzuje svoje postavení jednoho z nejlepších kytaristů historie.

Joe Satriani je na desce Shockwave Supernova obstoupen bezpochyby samými kvalitními spoluhráči, kteří rozhodně nejsou zastíněni velkou hvězdou, jako to u některých hudebníků bývá. Naopak! Kapela dodává skvělý podkres a mnohdy dostává dokonce víc prostoru než samotný Sariani. Je tomu tak například ve skladbě Star Race Across the Sky. Samozřejmě došlo i na blues v podobě San Francisco Blue a i tady dokázal osmapadesátiletý kytarista překročit hranice klasického žánru.

ANKETA: TOP 5 kytaristů současnosti. Jaký je nejlepší?

Název Shockwave Supernova (rázová vlna Supernovy) k desce sedí, protože právě její závěr se dá přirovnat k prvnímu okamžiku pocítění ničící vlny - ta stejně jako prosviští vesmírem, prolétne i do vašich uší. Kytarová technika, která inspiruje mnoho dalších slavných hráčů, zkrátka potěší každého milovníka těchto strunných nástrojů. Nejnovější deska má ambice zaujmout jak nového Satrianiho posluchače, tak i toho staršího. Vytknout se dají jen občasné zdlouhavé pasáže, které nechybí téměř v žádné skladbě. Koncepčně je ale album velmi celistvé a nabízí opět nové zážitky z poslechu Satrianiho geniality.

BEST TRAX: Shockwave Supernova, If There Is No Heaven, Scarborough Stomp
ZKUS TAKY: Joe Bonamassa - Driving Towards The Daylight, Muse - Black Holes And Revelations, Joe Satriani - Unstoppable Momentum

text: Jan Mareš