RECENZE: Prosebné oči a řeči Zayna Malika

Vydáno 14.04.2016 | autor: Tomáš Navrátil

Došlo k tomu, co potká všechny klučičí skupiny. Po několika letech megaúspěchu, který doprovázel milované i nenáviděné One Direction, se z pětičlenné skupiny stala čtyřčlenná. Vždy trochu tajemný Zayn Malik ohlásil odchod a následně přišla zpráva o jeho sólové kariéře. A jelikož nemohl být rozverný a trhlý jako jeho kámoši, nastoupil na cestu vedoucí k americkému pomalému r'n'b a vznikla taková mladší verze Chrise Browna - akorát s tím rozdílem, že místo cholerických výbuchů tu máme klučíka se štěněčíma utrápenýma očima.

RECENZE: Prosebné oči a řeči Zayna Malika Zayn je na své sólové desce klučík se štěněčíma očina

Zayn

Mind of Mine

Mind Of Mindd (Intro), Pillowt4lk, It's You, Befour, She, Drunk, Intermission: Flower, Rear View, Wrong (Feat. Kehlani), Fool For You, Bordersz, Truth, Lucozade, Tio

14 trax / 46 min

Vydavatel: Sony Music

Odtrhnutí nálepky "člen boybandu" bývá vždy náročnější. Přeci jen zpěváci, kteří si svoji kariéru vydobyli od prvopočátku, mají pak své místo v showbyznysu daleko jistější. Sirotci jako Justin Timberlake nebo Robbie Williams museli přijít s něčím úplně jiným a hlavně originálním než jejich domovská kapela. Bohužel Zayn se o to tolik nesnaží. Stylově je jinde než 1D, ale originalita se tu hledá velmi těžko. Pomalé r'n'b songy by mohl klidně představit Ne-Yo, Usher nebo Chris Brown a žádný rozdíl by v tom nebyl. Přestože je Zayn podepsaný jako autor u všech písniček, je slyšet až moc velký vliv těch, kterým se chtěl přiblížit.

TOP 7 videoklipů týdne (72.): Ze Zayna z One Direction je sexuální rebel, Suede vypráví o sebevraždě

Největší problém desky Mind of Mine je ten, že se nese celá v jednom pomalém rytmu. Písničky jsou všechny zdlouhavé, rozvolněné a táhnou se jak sliz za slimákem. Zaynův hlas je čím dál víc ukňouraný a prosebný. Alespoň jedna rytmická pecka by album z té nudy mohla dostat. První singl Pillowt4lk je toho jasným důkazem. Pomalé rytmy, naléhavý hlas a sexy klip pro fanynky. Cílová skupina náctiletých holek může být spokojena, ale nové posluchače si tím Zayn nezíská. Podobně ubrečené jsou i It's You nebo Wrong. Lehce svižnější a i povedený kousek je song She s příjemně houpavým refrénem, a navíc tu Malik tak netlačí do svého ztrápeného projevu. Slušná je i Drunk či další zvolený single BeFoUr, ale tam jsme se vrátili zpátky ke zpěvákovým falzetům. Kapku originality v sobě má ještě jedna ze závěrečných písní Lucozade.

Zayn Malik se snažil na své první sólové desce být moc americký. Několik dobrých nápadů se mu tu sešlo, jako celek ale deska působí moc fádně a při poslechu může dojít k lehkým mikrospánkům. Pokud takto na dalších deskách bude pokračovat dál, možná se brzy dočkáme opětovného návratu ke značce 1D. Ostatně i Robbie Williams se na chvilku k Tate That vrátil. A jaká z toho vznikla parádní spolupráce.

BEST TRAX: She, Drunk, Lucozade
ZKUS TAKY: Usher - Looking 4 Myself, Chris Brown - Royalty, Ne-Yo - R.E.D.

Tomáš Navrátil