RECENZE: Schoolboy Q pro slávu nerapuje. Jeho svět je o střílečkách a drogách

Vydáno 27.08.2016 | autor: Daniel Nádler

Schoolboy Q se po dvou letech rozhodl opět zaútočit na rapové vrcholky s novým albem, které nese název Blank Face LP. Od vydání desky Oxymorone, díky které jeho hudební kariéra vystřelila do obrovských vyšin, se mnohé změnilo. Avšak samotný Schoolboy Q neusnul na vavřínech a i podruhé přichází s podařeným projektem.

RECENZE: Schoolboy Q pro slávu nerapuje. Jeho svět je o střílečkách a drogách Schoolboy Q pro slávu nerapuje. Jeho svět je o střílečkách a drogách

Schoolboy Q

Blank Face LP

TorCH, Lord Have Mercy, THat Part, Groovy Tony / Eddie Kane, Kno Ya Wrong, Ride Out, WHateva U Want, By Any Means, Dope Dealer, JoHn Muir, Big Body, Neva CHange, Str8 Ballin, Black THougHts, Blank Face, Overtime, Tookie Knows II

17 trax / 72:27 min

Vydavatel: Sony Music

Přestřelky, drogy a gangy jsou vystihující definicí této desky. Schoolboy nám servíruje krvavě propečený steak, který si nebere servítky a nebojí se nám předložit opravdový obraz uliček Los Angeles. Od počátku jeho kariéry víme, jak velký vliv na něj měla gangsterská komunita amerických ulic, ve kterých vyrůstal, ovšem Blank Face LP je čirou produkcí této výchovy.

Ságu započíná psychedelickou a agresivní písní Torch, kterou doplňuje refrény a vokály r'n'b zpěvák Anderson .Paak. Nutno podotknout, že Anderson .Paak je s deskou úzce spjatý a na spoustě místech jí propůjčuje svůj hlas. Ani následně Schoolboy Q neubírá na tempu, důkazem tomu jsou písně jako Groovy Tony/Eddie Kane, John Muir a track Ride Out, který obohatí výstižnou slokou mladičký talent Vince Staples.

POMÁHAL I KENDRICK LAMAR

Z desky není cítit touha po penězích či slávě. Schoolboy lehce zestárnul, rozvinul se a je na něm poznat daň, kterou si vybírá život rapové hvězdy. Taktéž je patrný fakt, že po vydání debutové desky Oxymorone chtěl s kariérou praštit, jak potvrdil v jednom z rozhovorů. Tyto faktory desku bezpochyby ovlivnily.

RECENZE: Rapový bůh Kendrick Lamar: Nepojmenovaná ano, ale nedotažená jeho nová deska není

Schoolboy ví, kdy má zpomalit a v jakém okamžiku zbytečně nešlapat na plyn. Dokladem je track Lord Have Mercy, kde zpytuje svědomí, a Neva Change s překrásnými zpěvy od zpěvačky SZA. Tato Groovyho část mění další písně do temnějších, smutnějších až depresivnějších poloh, jako je Black Thoughts s nejsilnějším textem, dále Str8 Ballin a By Any Means s vyšperkovanými, lyrickými smyčkami. Korunu této písni nasazují vokály Kendricka Lamara, který, jak Schoolboy sám potvrdil, pomohl se spoustou práce v zákulisí desky.

NEJDE MU O SLÁVU

Schoolboy Q nezapomněl ani na ženy a dvě skladby věnoval něžnějšímu pohlaví. Nedočkáme se zde chytlavých bangerů, které budou hrát na každé party, důvod této absence byl již zmíněn. Přesto se naskytla jedna výjimka, která díky své údernosti a chytlavosti odpromovala celou desku. Je jí track That Part s ikonickým Kanye Westem, který opět nezklamal svým kontroverzním projevem. Velký potenciál má také píseň Dope Dealer se svojí vyčnívající trapovou linkou.

Groovy v určitých fázích desky dupe tak moc na plyn, až se dostává do křečovitosti, a na druhé straně spoustě písní nechává až příliš ležérní a pomalé tempo. Zlatý střed trefil málokdy. Jenomže když Schoolboy Q trefí onen zlatý střed, jedná se o velkou perličku. Blank Face LP je silně odlišné od debutového Oxymorone. Stejně tak osobnost samotného umělce se vytvarovala do jiných rozměrů. Blank Face LP je věnované komunitě, ne slávě.

ZKUS TAKY: YG - Still Brazy, Snoop Dogg – Coolaid
BEST TRAX: That Part, By Any Means, Black Thoughts, Str8 Ballin

Témata: Schoolboy Q, Kanye West, Kendrick Lamar, rap, hip hop