RECENZE: The Fellas vás svezou v zaprášeném kabrioletu

Vydáno 18.10.2016 | autor: Hana Bukáčková

Začínali pod názvem Goodfellas, ale už nějaký ten pátek vystupují jen jako The Fellas. V září vydali novinku Scarecrow, v překladu Strašák, která přišla po pětileté pauze a vrací se k životním nástrahám minulých let. Obsahuje 14 víceméně melancholických kousků - do podzimního počasí jako dělaných. A mezi hosty najdeme velké jména - Markéta Irglová a Tonya Graves. Křest desky proběhne 20. října v pražské Akropoli.

RECENZE: The Fellas vás svezou v zaprášeném kabrioletu The Fellas zpívají vesele o neveselých věcech

The Fellas

Scarecrow

Scarecrow, It´s Not Fair, Sick @ Jaded, Apllers @ Cinnamon, Bad Day, We Should Care, Don´t Want You Back, From Prisoin To Jail, Mojo, Now, My World Is People, Bebe Hello, Turtles, If Guns Were Only For Fun

14 trax / 49:00 min

Vydavatel: Indies

Hudba The Fellas se v mnohém podoba té, kterou hraje třeba bratrské duo Light And Love či Lake Malawi, ale působí věrohodněji. Album je natočené bez zbytečných složitých zvukových efektů, výsledek je velmi přirozený. The Fellas navazují na svoji předchozí tvorbu, která je v podobném duchu, lehce evokuje retro a vrací nás někam do šedesátých - sedmdesátých let. Lze zaslechnout odkaz Beatles, především hned v úvodní písni Scarecrow. Při poslechu máte chuť si s nimi "zajamovat", broukat si slova nebo luskat prsty do rytmu, jak jsou jejich melodie chytlavé.

Album je velmi kompaktní, dokonce tak, že si občas nevšimnete, když skončila jedna píseň a začala druhá. Hned v úvodu si vsugerujete, že jste se dostali do staré zaprášeného kabrioletu a projíždíte se pustou prérií. Tahle jízda skončí až s poslední skladbou.

BOJ SE STRAŠÁKEM

The Fellas mají cit pro melodii, jen by možná neuškodil výraznější producentský zásah, který by desku vytáhl daleko od pop-rockového průměru, stejně tak by prospěl energičtější projev zpěváka. Jejich předností je hlavně způsob, jakým zpívají vesele o neveselých věcech. Deska vyznívá hudebně jako optimistická nahrávka, ovšem příběhy v ní obsazené se vracejí k těžkým životním zkouškám. Před pár lety si totiž kytarista Jonny prošel peklem, kdy díky drogám a hektickému životnímu stylu spadl na dno. Vyhrabal se z něj a právě jeho boj se Strašákem podnítil vznik této desky.

ROCKBLOG: Jonny Anděl (The Fellas) o svém strašákovi: Zavíral jsem oči a říkal smrti, ať si mě vezme

Vhodný je i výběr hostujících zpěvaček - Tonya Graves, která je slyšet v gospelových vokálech ve From Prison To Jail, skladbu obohacuje svojí energií a nezaměnitelným hlasem. Markéta Irglová je její přesný opak - v Turtless působí její hlásek kolíbavě a něžně.

Mezi nejvýraznější songy patří Mojo, Bebe Hello s refrénem á la Eddie Stoilow, a také singl It´s Not Fair. Deska Scarecrow je ale hlavně o celistvosti. To je sice chvályhodné, ale nějaká silná jednotlivost by jí také neuškodila.

Témata: The Fellas, Jonny Anděl, Scarecrow, Tonya Graves, Markéta Irglová

3,50