RECENZE: Zlomená Foxes se našla v čistokrevném popu

Vydáno 21.03.2016 | autor: redakce

Skromná a vcelku nenápadná slečna, která si říká Foxes, se do povědomí rádiových posluchačů dostala především díky hitu Clarity s DJem Zeddem. Následná cena Grammy jim zajistila docela slušnou pozici v mainstreamu a jejich debutové desky poté byly přijaty pozitivně. Zedd už novou studiovku stihl loni, Foxes ji odkládala až do letošního února, kdy představila album s názvem All I Need. A to se povedlo mnohem lépe než její debut Glorious.

RECENZE: Zlomená Foxes se našla v čistokrevném popu Zlomená Foxes se našla v čistokrevném popu

FOXES

ALL I NEED

Tracklist: Rise Up (Intro), Better Love, Body Talk, Cruel, If You Leave Me Now, Amazing, Devil Side, Feet Don't Fail Me Now, Wicked Love, Scar, Money, On My Way

12 trax / 42 min

Vydavatel: Sony Music

Zpěvačka je zároveň i velmi schopnou skladatelkou a má nesporný čich na hity. Tolik líbivých melodií se na jednom albu dlouho nenašlo. Všudypřítomné smyčce, klavír a gospelovské sbory tomu dodávají ten správný pocit patosu, který je únosný tak akorát. Tématem alba je totiž zlomené srdce a rozchod - takže čekejte spoustu žáru, pláče, bolesti, proseb i odpuštění. Je všeobecně známo, že ve smutku se píšou ty nejlepší písně a tady se jich nashromáždilo požehnaně.

TOP 5 videoklipů týdne (67.)

Už pilotní singl Body Talk se velmi povedl. Osmdesátkový zvuk a syntezátory šlapou na plné obrátky a do pár vteřin od začátku to s vámi pohupuje na židli do rytmu. Před uvedením desky na trh byla ještě představena monstrózně pojatá Better Love, která tracklist odstartuje jako uragán. Hutné beaty, postupné stupňování a na závěr nebeské sbory. Nálady se tu velmi rychle střídají. Chvíli má Foxes bojový postoj proti partnerovi (skvělá Cruel), ten  se pak náhle změní v prosbu o odpuštění v písni If You Leave Me Now. Hravá nálada se projevuje ve Wicked Love a vrcholem je pak dojemná Scar s odzbrojujícím refrénem. Takto by se daly vypíchnout všechny kousky na desce. Víceméně se nenajde slabé místo a vše velmi příjemně plyne.

Pokud vám dvanáct songů přijde málo, je samozřejmě k dostání i deluxe edice, která přidá další čtyři. Zároveň nejlépe vystihne celý koncept alba, protože závěrečná Rise Up (Reprise) přímo navazuje na úvodní intro. Ani bonusové tracky nejsou žádnými zbytky z nahrávání, naopak - ta všemocná síla, která provází celou desku, pokračuje i tu.

Album All I Need pravděpodobně neudělá velkou díru do světa. V době, kdy popu vládnou experimentální posuny za hranice mainstreamové scény, se takto ryzí popina možná ztratí. Foxes ale ukázala především svůj skladatelský um a i velmi specifickou podobu jejího hlasu, který je snadno rozpoznatelný. Pokud máte rádi líbivé melodie, hity na první dobrou a procházíte rozchodem, přičemž už nechcete smutnit, je All I Need tou nejlepší volbou pro nové začátky. A taky pro blížící se jaro.

BEST TRAX: Better Love, Body Talk, Cruel, Scar
ZKUS TAKY: Zedd - True Colors, Foxes - Glorious

Tomáš Navrátil