LIVE: Z koncertu Bastille rovnou na kontrolu na ušní

Vydáno 19.03.2014 | autor: redakce

Koncerty známých kapel mají v našich končinách různé odezvy. Avšak odezva na premiérové vystoupení britských indie-popařů Bastille byla natolik hlasitá a hysterická, že pokud neohluchli, budou se k nám Bastille rádi vracet.

LIVE: Z koncertu Bastille rovnou na kontrolu na ušní LIVE: Z koncertu Bastille rovnou na kontrolu na ušní

Bastille 04BASTILLE
SaSaZu, Praha
18. 3. 2014

Nekončící fronty, otravný vytrvalý déšť předcházející jaru, důkladná kontrola tašek i věku u vstupu i naplněné vyprodané SaSaZu. Důvodů, proč se koncert Bastille nemusel vydařit, bylo mnoho. Ale všechny obavy opadly hned při prvním setmění, které oznámilo příchod předkapely. Kalifornští Grizfolk byli uvítáni téměř jako hlavní hvězdy - ohromným potleskem a blýskavými spouštěmi fotoaparátů, které z prostoru nad hlavami účastníků (především tedy účastnic) koncertu nezmizely v průběhu celého koncertu.

Grizfolk se Praze představili taktéž premiérově a to jako praví američtí kovbojové s klobouky, vousy a dlouhými vlasy. Stylem hudby se přesně trefili do noty publika natěšeného na Brity ladící formu v zákulisí a vytvořili si tu fanoušky i mezi mainstreamovými posluchači. Určitě jim k tomu pomohla i česká věta, kterou nacvičili před koncertem a po něm tvrdili, že ji mysleli upřímně: "V Praze je krásně."

Bastille 12Bastille 23

Pravá hysterie ovšem přišla až s prvními tóny Bad Blood. SaSaZu se prohýbalo pod nadšenými skoky dívek před pódiem, svítilo všemi barvami jak perfektního osvětlení, tak displeji mobilů, řvalo hity z prvotiny Bad Blood i loňské All This Bad Blood, a především si kolemjdoucí venčící své psy podél Vltavy museli myslet, že uvnitř SaSaZu probíhá masový rituál vymítání ďábla. Tolik hluku, kolik vyprodukovaly fanynky Bastille, se jinak nazvat nedalo. Co platilo na diváky po celé délce parketu, ale neplatilo na diváky ve VIP zóně v horním patře. Ti i přes třikrát větší cenu lístku sice měli zaručené, že uvidí, ale prožitek z koncertu si nejspíš ukrývali někde hluboko v sobě.

Kapela předvedla perfektní show, při které nešel tón vedle. A kdyby přece jen šel, nikdo by to nepoznal, protože refrény byly přehlušeny nástroji i zpívajícím sálem. O komunikaci s diváky se staral frontman Dan, zatímco zbytek kapely se nesměle krčil za nástroji a nejistě vykukoval do obřího davu zdvižených rukou před sebou. Dan skákal, mával, zdravil a vtipkoval o "omáčníku" vznášejícím se nad zadní částí SaSaZu. Poté navlékl mikinu, kterou důkladně zapnul až ke krku a vrhnul se za asistence dvou security do běsnícího davu. Počet dívek na omdlení se v tom okamžiku ztrojnásobil.

Bastille 06

Nadvakrát vyprodaná show (prvně v prostoru menší Roxy) se kapele Bastille povedla na výbornou. Výborné podání hudby, živého zpěvu, skvěle zvládnutá komunikace s publikem i výborně vybraná předkapela. Bastille vědí, jak holky přivést do varu, donutit je vyřvat si hlasivky i vykoupit trička ve stánku s merchem. Na svůj příští koncert, tentokrát ve festivalovém prostředí obklopeni velkým počtem zahraničních hvězd na Colours of Ostrava, zajisté přivezou triček víc. A následnou návštěvu u ušního doktora si vychutnají minimálně tolik jako tu, co následovala po opuštění SaSaZu.

text: Jana Václavíková, foto: Jitka Říhová

0,00