LIVE: Písně Anety Langerové zrají jako víno

Vydáno 21.09.2015 | autor: redakce

Po mimořádně úspěšné jarní sezóně zahájila Aneta Langerová podzimní část svého turné k desce Na Radosti. V Plzni vystoupila k příležitosti 25 let tamního Divadla Pod Lampou. Byl to koncert příjemný, intimní a oproti jarním zastávkám v pravém slova smyslu klubový.

LIVE: Písně Anety Langerové zrají jako víno LIVE: Písně Anety Langerové zrají jako víno

Aneta Langerova Plzen16Aneta Langerová v Plzni představila výbornou desku Na Radosti

ANETA LANGEROVÁ - NA RADOSTI TOUR

DIVADLO POD LAMPOU, PLZEŇ
19. 9. 2015

Setlist: Dívka, Svatá Kordula, Panna, Malá mořská víla, Tragédie u nás na vsi, Bříza, Divoká hejna, Slova z hor, Vzpomínka, Nevěsta, Stačilo říct, Tráva, V bezvětří, Vysoké napětí. Přídavky: Voda živá, Na Radosti

Zatímco na jaře objížděla Aneta Langerová republiku s kapelou a navrch smyčcovým triem, tentokrát smyčce reprezentovala jen cellistka Dorka Barová. Jiné bylo i prostředí - zpěvačka už se zabydlela v divadlech a obecně prostorech, kde se sedí. V Plzni jsme však zažili akci "na stojáka". Na škodu to ale vůbec nebylo.

Aneta se tradičně osmělovala postupně, ostatně, jak sama řekla, už dlouho neměla diváky tak blízko u sebe - v podstatě pod nohama jí na kraji pódia seděly čtyři malé holčičky. Když ale po trojici novinek z desky Na Radosti došlo na Malou mořskou vílu, publikum ji nezklamalo a refrén si s ní rádo zazpívalo. Koneckonců je to písnička, u níž naživo vynikne charakteristický Hrůzův nevtíravě hitový rukopis nejlépe.

Aneta Langerova Plzen39Albu Na Radosti, které čtenáři iReportu vynesli na první místo v anketě Žebřík, byl pochopitelně věnován největší prostor. Chyběly jen Maják a Lehkost, jinak zaznělo vše, včetně Anetiny nejodvážnější písně vůbec - Tragédie u nás na vsi. Oproti divadelním koncertům s bohatší sestavou sice ubylo na pompě, zato ale vesnická detektivka o vrahovi v potemnělém klubu vyzněla syrověji. Nebyl to ale večer temných tónů - Aneta si s radostí zapískala veselou venkovskou ódu Bříza a ani tentokrát si neodpustila rapovou vložku, totiž píseň Nevěsta.

Oč méně starších hitů Langerová zařadila - zatímco třeba Hříšná těla, křídla motýlí nebo Skvělej nápad už nehraje delší dobu, tentokrát chyběly i odpíchlejší Poplach a Pokušení - o to víc vynikly. Je totiž až neuvěřitelné, jak mají některé její skladby schopnost člověka i po sté překvapit svou silou. Třeba taková Vzpomínka, původně folková písnička z desky Jsem, která se stala známou širší veřenosti díky turné Pár míst..., je její možná nejpůsobivější písní vůbec. Efektem spadlých brad ale disponuje i žebříková a andělská skladba roku Tráva a koneckonců i nejprofláklejší Voda živá. Ta nikdy nezklame a i tentokrát Langerovou vyprovázel z pódia chorálový sbor přímo z publika.

Když největší hit z pera Michala Hrůzy dozněl, hočičky z pod pódia se odebraly za svými rodiči, jenže konec ještě nebyl - fanoušci si totiž vyžádali šanson Na Radosti, k němuž už Aneta žádnou kapelu nepotřebovala. Sama za klávesami se postarala o krásné zakončení večera, který by šlo charakterizovat jako uvolněný. V porovnání s koncerty na sezení měl větší spád, Langerová mezi skladbami méně mluvila a zpívala bez výraznějších kulis za zády. Bylo to tentokrát jen o písničkách a radosti, která přes Anetin zpěv prostupovala skrz celý klub.

Turné Na Radosti se ale v listopadu vrátí se vší parádou, tedy i s kompletním smyčcovým triem. Termíny sledujte na zpěvaččině Facebooku.

Aneta Langerova Plzen18

text: Josef Martínek, foto: Jana Braunová