Vydáno 12.05.2011 | autor: redakce
Jak se kajete z hříchů, pokud nějaké máte? Franta: Přijedeme domů, staráme se o děti... (smích) Michal: Každej se s tím vyrovnává jinak. Někdo chodí do kostela, někdo se s tím vyrovnává sám (smích).
Na DVD je zachycen koncert z turné k albu Není na co čekat. Na turné s vámi spolupracoval známý stage designer Simon Sidi. Jak se vám podařilo ho sehnat?
Michal: Je to velká kapacita a já se přiznám, že by mě to ani nenapadlo, protože tak velkou kapacitu neseženeme a ani nezaplatíme. Nicméně máme v kapele mladou krev, bubeníka Otu, který byl nadšený z nějakého koncertu, ze světel a z tý show a řekl si, že když se naše deska jmenuje Není na co čekat, tak to udělejme nejlíp, jak teď můžeme. A Ota se skutečně promailoval až do Los Angeles k Simonovi Sidimu, ten se kouknul na naše DVD, pustil si naši desku, pak dokonce přišel i na náš koncert, a plácli jsme si. Takže Ota zařídil.
Simon Sidi v minulosti spolupracoval i s Depeche Mode nebo Pink. Nerýsuje se z té spolupráce třeba nějaké světové turné se zahraniční hvězdou?
Michal: To určitě ne (smích). My jsme si prostě řekli, že to naše turné uděláme nejlépe, jak umíme, protože těžko říct, jestli takhle velký turné ještě někdy pojedeme... Je to strašně náročný na přípravu, zkoušení a vůbec všechno. Ale Simon Sidi tu byl na první tři koncerty a když odlítal, tak jsme se se slzami v očích loučili a slibovali si, že se ještě uvidíme, tak třeba to ještě dopadne. On byl skutečně výbornej a spolupráce s ním byla skvělá. Měl svoji jasnou představu, ale když jsme my přišli se svým nápadem, okamžitě to vzal do hry a bral nás jako rovnocenné partnery, což jsme vlastně u takhle slavnýho chlapíka ani moc neočekávali.
Po halovém turné jedete tour po malých kulturácích. Není to pro vás skok?
Michal: Je to příjemnej skok. Jednou za dva tři roky je fajn udělat velký turné, dokázat si, že na to máš, ale je to hrozně málo o hraní. A kapela žije tím, že hraje. Zájem o koncerty byl, tak jsme si řekli, že turné ještě protáhneme. Velkou halovou show jsme zmenšili na velikost kulturáků, playlist nechali stejný a dovezli jsme naši novou desku lidem, aby oni nemuseli jezdit za námi do hal. Upřímně řečeno, já si myslím, že naše kapela patří spíš do těch kulturáků, než do hal. Já se tam cítím mnohem líp, a když si vezmu odezvu lidí, tak je to velký rozdíl. Hala je velká, lidi jsou daleko, není s nimi kontakt... Ty menší koncerty si užíváme víc my i oni. Dlouho jsem nezažil tak skvělý koncerty jako v Bratislavě, v Děčíně a v Jičíně.
Proč jste z turné vynechali Prahu?
Michal: Úplně úmyslně, protože na podzim se přiblížíme k magické číslici 1000, co se týče počtu odehraných koncertů, takže chceme v našem domácím klubu Lucerna Music Bar udělat tři koncerty za sebou, koncerty číslo 999, 1000 a 1001. Takže si schováváme Prahu na podzim, jako bonbónek na závěr.
Jezdíte rádi festivaly?
Franta: Nedávno jsme hráli Majáles, což byl super festival, ale přijeli jsme a říkali jsme si: Už to zase začíná, Hraní venku, festivaly, špína, déšť, stany, holínky, bláto... (smích). To všechno se nám promítlo. Ale samozřejmě i festivaly mají svoje kouzlo.
Michal: Já už jsem z festivalů vyrostl a zas tak po nich netoužím, ale vlastně zahrajeme rádi kdekoliv... Už ani na festivalech nezůstávám, neláká mě to... Ale letos jsme si říkali, že třeba na Malý Skále zůstaneme, hrajou tam moji oblíbení Clawfinger, ty bych rád viděl.
V rámci vašeho turné jste zavítali i do Londýna, jak bylo?
Franta: V zahraničí především hrajeme pro krajany, to jsou Češi, Slováci, kteří tam žijou, a je to vždycky perfektní, ať už v Americe, nebo v Anglii. Jsou vděční za každý český slovo.
Michal: V tom stereotypu, ke kterému nutně dochází, je to hrozně příjemná změna, když s kapelou jedeš na tři neděle do Ameriky, nebo na pár dní do Londýna. Odehraješ koncert ve vyprodaným klubu, máš tři dny volna v Londýně, koupíš si nějakou kytaru... Třeba IMT Smile, se kterýma jsme tam vystupovali, už v Londýně hráli po dvanácté.
Jak v zahraničí funguje péče o kapely?
Michal: To je vždycky velký dobrodružství, protože když letíme třeba do Ameriky, tak si vezeme jenom nástroje, ostatní věci sepíšeme a ten místní promotér je musí sehnat. Někdy se mu to povede, někdy ne. Zažili jsme třeba v Americe akci, kdy deset minut před koncertem běhal technik s pájkou a tvrdil, že ten aparát z roku raz dva nikdy nemůže hrát. Ale zatím to vždycky klaplo. V Londýně se nám zase minule stalo, že jsme odehráli první písničku, zakouřilo se z komba a bylo po něm. Někdy jsou ty technický podmínky fakt příšerný, protože se to půjčuje všude možně levně, ale na druhou stranu je fakt, že těm lidem je to úplně jedno.