ANKETA: 7 alb skupiny Kryštof: Jaké je nejlepší?

Vydáno 19.10.2015 | autor: Josef Martínek

Havířovská skupina Kryštof za 14 let od vydání své debutové desky Magnetické pole vyrostla do závratných výšin. Začalo to hitem Lolita - kdo by to byl tehdy řekl, že se svým melancholickým popem s poetickými texty to dotáhnou až do těch největších hal v Česku. Na jejich Srdcebeat tour, které začíná 19. října v Ostravě, se prodalo už přes 80 tisíc vstupenek. 

ANKETA: 7 alb skupiny Kryštof: Jaké je nejlepší? Kryštof míří s novým albem Srdcebeat do hal

 

Načítání...

MAGNETICKÉ POLE (2001)

Hned první singl Lolita z debutového alba Magnetické pole se stal obrovským hitem, dodnes patří k těm nejoblíbenějším písním, jaké kapela nahrála. Na nahrávce se výraznou měrou podílel Dušan Neuwerth a možná právě proto byli Kryštof ve svých začátcích označováni třeba za přímočařejší nástupce Tata Bojs. Ostatně sám Milan Cais hostoval v singlu CosmoShop. Album se stalo oblíbeným společníkem posluchačů i hudebních kritiků - skupina za něj získala cenu pro Objev roku v rámci Andělů.

V SILOČARÁCH (2002)

Také druhé album V siločarách produkoval Dušan Neuwerth a znovu se neslo na vlně nezávislého popu s elektronickými přesahy. Největším hitem, který se z něj zrodil, byl nepochybně Obchodník s deštěm. Ten byl mimo jiné vyhlášen Skladbou roku podle Akademie populární hudby. Kryštof svou druhou řadovkou potvrdili pozice získané úspěšným debutem a naznačili, že o nich ještě uslyšíme.

MIKROKOSMOS (2004)

Za jistý vrchol tvorby Kryštof lze považovat třetí studiovku Mikrokosmos. Oproti předchozím - a zejména následujícím - deskám neobsahovala tolik potenciálních hitů, zato ale nabídla intimní atmosféru a hřejivě melancholickou náladu. Produkci obstaral Jan P. Muchow a smršť nominací a hudebních cen na sebe pochopitelně nenechala dlouho čekat. A největší hit? Nepochybně Zrcadlení.

RUBIKON (2006)

Utekly další dva roky a Kryštof se opět vrátil jistější v kramflecích, když se rozhodl po předchozí desce vsadit na o něco rozvernější melodie. Album Rubikon zaznamenalo velký komerční úspěch, o který se postaraly i singly Rubikon nebo Svědomí. Mezi hosty nechyběli třeba Ondřej Brzobohatý nebo Marpo. Po již tradičním úspěchu v anketách Anděl nebo Žebřík se kapela rozhodla rekapitulovat, když vydala následující rok výběrovku Poločas. 

JEVIŠTĚ (2010)

V mezidobí mezi deskami Rubikon a Jeviště stihla formace natočit třeba hit Atentát pro film Bobule, který pak následoval pilotní singl pátého alba s názvem CyRáno. Ten byl použit jako ústřední písnička filmového pokračování 2Bobule. Deska v mnohém navazovala na předchozí Rubikon, leč ze všech sedmi studiovek Kryštofu je možná hodnocena nejhůře. Jeviště později vyšlo i ve speciální edici s remixy.

INZERÁT (2012)

Žně nastaly pro Krajča a jeho partu v éře Inzerátu. Nejenže se album prodávalo po desetitisících a Andělé, Žebříky i Slavíci padali skupině do kapes s naprostou samozřejmostí, ale dařilo se i na koncertních pódiích. Formace objela republiku s velkým úspěchem nejprve v rámci halové šňůry, poté vyrazila do klubů a vše završila mediálně hodně propíranými Kryštof Kempy. Pořádáním vlastního festivalu s táborákovými večery si skupina splnila další sen. A když koncerty Kryštofu vrcholily, asi nebyl v areálech přírodních amfiteátrů nikdo, kdo by s nimi nezpíval megahit Cesta, jenž se stal symbolem etapy Inzerátu. 

Tohle jinde nezažijete - 5 důvodů úspěchu Kryštof Kempu

SRDCEBEAT (2015)

S dvojicí amerických producentů už Kryštof spolupracovali na Inzerátu, na aktuální desce Srdcebeat je ale jejich zásah znát ještě víc. Yaron Fuchs a Ido Zmishlany se postarali o euforický zvuk a pompézně vystavěné hity. Titulní singl napsal Richard Krajčo svým dětem, ještě větší úspěch ale má balada Ty a já, dosud nejhranější píseň v českých rádiích. Jak bude nová deska znít naživo? To se fanoušci dozvědí na 8 halových koncertech, poprvé už 19. října v Ostrava aréně. 

Kryštof už na turné prodal 80 tisíc vstupenek

text: Josef Martínek

zavřít