RECENZE: Bastille naštěstí nemají hvězdné manýry, ve Foru Karlín hráli poctivě

Vydáno 27.11.2016 | autor: Kateřina Nováková

Poslední sobota v listopadu zamotala hlavu mnoha hudebním fanouškům. V jeden večer u nás totiž vystupoval anglický písničkář Tom Odell, hudební legenda Elton John a indie-rockoví Bastille. Kdo má v sobě určitou dávku sebetrýznění, mohl taky v sobotní večer u televize s napětím sledovat, kdo tak asi letos zase vyhraje ty Slavíky. Držitelé několika cen včetně prestižních Brit Awards byli rozhodně správná volba.

RECENZE: Bastille naštěstí nemají hvězdné manýry, ve Foru Karlín hráli poctivě Bastille naštěstí nemají hvězdné manýry, ve Foru Karlín hráli poctivě. Foto: Eva Dang

BASTILLE

FORUM KARLÍN, PRAHA
26. 11. 2016

Britská kapela Bastille se do Čech vrátila po roce, loni jsme je mohli vidět na festivale Rock For People. S sebou do Prahy včera přivezla hlavně songy nové desky Wild World, která jim vyšla letos v září. Čtyřčlenná kapela v čele s Danem Smithem a jejich dechová sekce zaplnila rozsáhlé pódium Fora Karlín docela poctivě, moc místa už tam nezbylo. Hned v začátku setu se ještě akční frontman rozhodl vybojovat víc vřelejší atmosféru a vydal se do prvních řad odzpívat část songu.

Podobných akcí měl v rukávu připravených hned několik, třeba při konečné části songu Blame si odběhl na speciálně pro něj připravené podium u FOH a tím rozhodně potěšil ty, kteří původně neměli v plánu jít se mačkat do prvních řad, přesto měli najednou měli výhled na Dana naprosto parádní. Celý další song, cover Rhytm is a Dancer od legendární devadesátkové taneční formace SNAP!, odzpíval taky tady. Tyhle drobnosti dělají z halových koncertů najednou o dost útulnější místo a nadchnout dav pro energii kapely je taky hned jednodušší. Od téhle chvíle už atmosféra jenom gradovala a z prvu suše přihlížející skupinky lidí na balkonech se už konečně rozhýbaly k větším akcím. Kapela si dost pomáhá i projekcemi, které jsou tématicky poskládané, jejich hlavním motivem jsou hlavně prostřihy na různé zpravodajské záběry a komentování toho “divokého světa” kolem nich. Hlavní část setlistu uzavírá kapela s Good Grief, největším hitem jejich nového alba.

O přídavek se nenechávají příliš prosit a jako poslední z celkem tří songů dávají svůj nejznámější song Pompeii, který má na YouTube neuvěřitelných 359 milionů views. Ke kapele se v tu chvíli přidávají i jejich předskokani Rationale, je vidět i na pódiu jak velcí kámoši tyhle dvě party jsou a zapařit si společně v závěru povedené show jim nedělá žádný problém.

Bastille jsou pořád sympatická parta, která naštěstí i přes velké úspěchy netrpí hvězdnou deformací a ve Foru Karlín odvedli opravdu poctivý výkon.

text: Kateřina Nováková, foto: Eva Dang

Témata: Bastille, Forum Karlín, koncerty