RECENZE: Bon Jovi chtěli potěšit fanoušky a udělali z nouze ctnost

Vydáno 17.10.2015 | autor: redakce

Příznivci Bon Jovi neměli v poslední době příliš důvodů k radosti. Dva roky staré album What About Now patří k těm nejslabším v jejich dlouhé historii a během turné kapelu opustil kytarista Richie Sambora. Burning Bridges, jejich 13. deska, vychází nečekaně bez sebemenší reklamy a frontman Jon Bon Jovi tvrdí, že je to fanouškovské album, tedy jakési poděkování za více než třicetiletou věrnost a podporu.

RECENZE: Bon Jovi chtěli potěšit fanoušky a udělali z nouze ctnost Bon Jovi chtěli potěšit fanoušky a udělali z nouze ctnost

BON JOVI
BURNING BRIDGES
Universal Music
10 trax / 40:22 min

Tracklist: A Teardrop to the Sea, We Don't Run, Saturday Night Gave Me Sunday Morning, We All Fall Down, Blind Love, Who Would You Die For, Fingerprints, Life Is Beautiful. I'm Your Man, Burning Bridges

Relativně alternativnější a syrovější zvuk zarazí příznivce 'klasických' Bon Jovi už v úvodní melancholické melodii A Teardrop To The Sea. Pod albem jsou podepsání Jon Bon Jovi jako zpěvák, klávesista David Bryan a bubeník Tico Torres. Kytarové party nahrál Phil X, který nahradil Samboru už na posledním turné. Poprvé od roku 1986 a alba Slippery When Wet na novince nenajdeme žádnou píseň, jejímž autorem by byl Desmond Child. Příspěvek Sambory však nechybí. Podílel se totiž na pilotním singlu, kterým se stala stadionová rozleskávačka Saturday Night Gave Me Sunday Morning. Ta potvrdila názory, že na Burning Bridges se dostaly starší, dříve nevyužité věci. Skladba také přiživila spekulace o možném návratu Sambory, který to ostatně v rozhovorech pro média nevylučuje.

AUDIO: Bon Jovi zveřejnili dvě nové písně. Fanouškovské album je za rohem

Minimálně jedna třetina nových Bon Jovi s přimhouřenýma očima působí takřka jako klubová záležitost. Platí to například pro We All Fall Down nebo Blind Love, které má daleko do sladkosti jiných ploužáků hezounů z New Jersey. Zvukovým posunem do alternativnějších vod je i potemnělá pecka Who Would You Die For, dokazující, že zdánlivě oposlouchaný Jon Bon Jovi má ještě jako zpěvák co nabídnout. Platí to i pro správnou rockovou baladu bez zbytečné sladkobolnosti Fingerprints s šikovně vypíchnutým zpěvem. Naopak písní, která svou přímočarou melodičností asi nejvíce připomíná předchozí skladby Bon Jovi, je I'm Your Man. Zajímavý závěr netradičního alba Bon Jovi pak tvoří titulní hospodská halekačka, která by se nejspíš více hodila na country laděné album Lost Highway z června 2007.

Na jednu stranu se může zdát, že Burning Bridges je od doby Keep The Faith nejvíce 'jiné' album Bon Jovi. Na druhou stranu mohou být řeči o dárku pro věrné příznivce jen zakrýváním problémů kapely. Už proto bude nové album avizované na rok 2016 očekávané s velkým napětím. A možná přijde i Sambora...

BEST TRAX: A Teardrop To The Sea, Fingerprints, I'm Your Man
ZKUS TAKY: Aerosmith - Music From Another Dimension, W.A.S.P. - Dominator, Poison - Hollyweird.

text: Roman Jireš