RECENZE: Film Lemmy líčí ikonu Motörhead jako prostého chlapíka, co byl hlavně svůj

Vydáno 04.02.2016 | autor: redakce

Jako pocta rockové legendě Lemmymu Kilmisterovi byl do kin uveden snímek Lemmy, natočený už v roce 2010. V něm můžete lídra kapely Motörhead vidět nejen coby kultovní rockovou ikonu, ale i v roli obyčejného prostořekého chlapíka. Takového, se kterým byste klidně zašli na pivo. Respektive v jeho případě na Jacka Danielse s colou.

RECENZE: Film Lemmy líčí ikonu Motörhead jako prostého chlapíka, co byl hlavně svůj Lemmy byl celý život svůj

Pomalu a popořádku - tak se rozjíždí film o rockerovi s velkým "R", Ianovi Lemmym Kilmisterovi. Na začátku se věnuje samotnému významu a slávě Lemmyho jména. V dokumentu se objevují nejslavnější rockoví muzikanti, jako jsou Slash, Ozzy Osbourne, Dave Grohl, Metallica, ale také Ice-T či Triple H. Od samých superlativů přechází film plynule do Lemmyho hudebního životopisu.

Pohřeb Lemmyho Kilmistera vysílal v přímém přenosu YouTube, Dave Grohl neudržel slzy

Setkáme se s členy kapely Hawkwind, kteří zavzpomínají na Lemmyho přednosti, ale i neřesti. Řeč je především o jeho zálibě v alkoholu, drogách a herních automatech. Postupně nahlížíme do jeho soukromí, způsobu života a koníčků, mezi nimiž dominují sběratelské kousky z druhé světové války a hlavně ty s nacistickými motivy. Ovšem sám baskytarista říkal: "Já, že jsem nacista? Měl jsem šest černých přítelkyň, tak to bych byl asi nejhorší nácek na světě." S vtipy Lemmy rozhodně nešetří. Když se ho na začátku reportér zeptá, jestli je pravda, že měl za svůj život už dva tisíce žen, odvětí, že je to novinářská kachna, byl jich "jen" jeden tisíc.

Na vážnosti přibývá, když pronikáme do Lemmyho dětství a následně jeho vztahu se svým nemanželským synem Paulem. Po některých Lemmyho názorech by si snad jeden už začal myslet, že to byl jenom rozmazlený balík z Británie, který si přijel do L.A. užívat nezodpovědného života. Následující část se ale věnuje jeho umělecké tvorbě a působení coby rockové ikony.

Sex, drogy, rock'n'roll. Lemmy Kilmister žil i hrál vždycky naplno

Celý dokument se nese v duchu Lemmyho hesla: "Jsem, jaký jsem, na nic si nehraju." Na hudebníka tak vzpomínají opravdu jen kolegové, kteří s ním zažili více než sdílení backstage. Trošku se přou v žánrovém zařazení kapely Motörhead. Nijak ale nepůsobí nuceně a i téměř dvouhodinový snímek uteče jako voda, tedy spíše jako Lemmyho oblíbený Jack Daniels s colou.

Film není ale jen pro skalní fanoušky, rozhodně se pobaví i běžný divák. Vždyť sledovat Lemmyho bezprostřednost je jako koukat na video vašeho dobrého přítele. Máte skoro pocit, jako by jste s ním kus života sami prožili.

Jan Mareš

5,00